Min mobil ringer och skickar SMS helt själv...
Jag har en Sony Ericsson K500i. Rätt bra, men den har en svaghet - den kan få frispel och ringa upp folk helt utan jag gör något. Min sambo har en likadan telefon - exakt samma problem!
Om man missar att bespara ett samtal, får man ju upp listan över "missade samtal". Den är - av någon anledning - inte låst, utan har man telefoneni fickan eller i väskan kan den av misstag ringa upp ett nummer på listan av sig själv. Så mycket fattar jag, även om jag tycker det är irriterande att det är så.
Men det har även hänt flera gånger att t.ex. min mobil har ringt upp sambons mobil när vi har legat hemma och sovit. Nu fick jag precis reda på att min mobil hade ringt upp en arbetskamrat (överst i telefonboken) typ tio gånger vid olika tidpunkter häromdagen - samt även skickat fem SMS till henne! Några samtal ringdes sent på kvällen när jag var hemma och mobilen borde legat still någonstans - inte i en väska i rörelse.
Jag fattar faktiskt inte alls vad den håller på med. Uppenbart är det någon bugg som sätter låsfunktionen ur spel - men vad?!