• lyckliga jag

nestle välling

hej har bara en liten undran. Min dotter på 13 månader har börjat äta nestle fullkornsvälling för 1 år. Hon har enbart ätit sempers välling förut.
    men jag hade tänkt att prova nytt och gå över till nestle. Ska den vara så "lös" i konsistensen? Det är ju nästan som vatten. Semper är mer trög flytande.
    Känns som den inte är lika mättande men det kanske "sväller" i magen? Min dotter har sovit lite sämre nämligen ett par nätter, Fast det kan självklart bero på bla att det kliar i tänderna eller att hon är inne i nån period. Ville bara kolla....

• Svar på tråden nestle välling
  • Twicted

har percis köpt ett paket men inte hunnit testa... hoppas inte min är så...

• April Mamma

Jag har alltid i mer vällingpulver än vad som står på paketet...

• LoveElice

Hej! Köper alltid nestle mild fullkornsvälling! Men nu e de ju 8 månaders! Men jag tycker den är jätte bra! Vad tror du om att köpa ett års välling fast min dotter bara är 10 månader! Kan de va farligt?? Mvh//Ida

• lilla bebis

hej jag hade den ersättnigen NAN när ammningen inte funkade..Wilda gallskrek dygnet runt och fick jätte mycket magknip..så vi bytte till seper och lilltjejen blev mycket mättare och sover från 22- till 08

• AnnaGBG

Gör den bara lite tjockare. Jag följer aldrig måtten utan öser i 5 skopor pulver och sen vatten tills den blir bra.

Svar på tråden nestle välling