• faster

virkad dopklänning

Hej!!
    Jag undrar om ni hade virkade dopklänningar till era barn o om ni i så fall har bilder..tycker det är så otroligt vackert..min lillebror hadeen men vi har tyvärr ej mönstret kvar..

• Svar på tråden virkad dopklänning
  • pucken

om du vill ha beskrivning så har jag två länkar på datorn! men de är på engelska.

• faster

hej ..du har möjligen inte bild först..så ja kan se om det är något intressant???

• pucken

sitter och letar flera åt dig =) är rätt sugen på att virka en själv, men sonen ska inte döpas så jag vet inte vad jag ska ha en dopklänning till.

• norgesessan

ettan hadde virkad dopsklänning, fast jag har inget foto på datorn....ska kolla upp i morgon eller nåt.....sambons moster eller nåt liknande virkade den...

• norgesessan

ååå, vad fina dom var, spec. den förste...den vi hadde är jättetråkig jamförd med dom....

• faster

Pucken ja var inne o kola i ditt galleri jisses är det du som handarbetar så fint??
    Du har ej lust o ge mej mönster på den rosa koftan..allt va jättefint..men var e foto på sonen??hihih..
    Ja letar dopklänningsmönster för ev blivande barnbarn..

• pucken

förresten, kom på att jag fick en svensk beskrivning på en stickad/virkad dopklänning av en bekant. den är ruggigt fin!!! har den på mailen, så jag kan maila vidare om nån är intresserad =)

Svar på tråden virkad dopklänning