virkad dopklänning
Hej!!
Jag undrar om ni hade virkade dopklänningar till era barn o om ni i så fall har bilder..tycker det är så otroligt vackert..min lillebror hadeen men vi har tyvärr ej mönstret kvar..
Hej!!
Jag undrar om ni hade virkade dopklänningar till era barn o om ni i så fall har bilder..tycker det är så otroligt vackert..min lillebror hadeen men vi har tyvärr ej mönstret kvar..
om du vill ha beskrivning så har jag två länkar på datorn! men de är på engelska.
hej ..du har möjligen inte bild först..så ja kan se om det är något intressant???
finns bild på länkarna =) kanske inte världens bästa bilder men bilder i alla fall.
www.jacqscrochet.com/christeningdress.htm
www.craftown.com/cropat41.htm
Tack snälla rara du!!
Den andra är ju helt underbar!
sitter och letar flera åt dig =) är rätt sugen på att virka en själv, men sonen ska inte döpas så jag vet inte vad jag ska ha en dopklänning till.
ettan hadde virkad dopsklänning, fast jag har inget foto på datorn....ska kolla upp i morgon eller nåt.....sambons moster eller nåt liknande virkade den...
ååå, vad fina dom var, spec. den förste...den vi hadde är jättetråkig jamförd med dom....
hittade ett gratismönster till. man klickar på bilderna för att få beskrivningen, men jag blev yr rätt snabbt =)
www.knitting-crochet.com/found/chrrob.html
Pucken ja var inne o kola i ditt galleri jisses är det du som handarbetar så fint??
Du har ej lust o ge mej mönster på den rosa koftan..allt va jättefint..men var e foto på sonen??hihih..
Ja letar dopklänningsmönster för ev blivande barnbarn..
förresten, kom på att jag fick en svensk beskrivning på en stickad/virkad dopklänning av en bekant. den är ruggigt fin!!! har den på mailen, så jag kan maila vidare om nån är intresserad =)