• Chva72

Blir alldeles virrig.. vart ska vi åka.. Kolmården eller Skara Sommarland?

Läser och läser på webben men kan inte bestämma oss.. vi funderar på Skara sommarland eller Kolmården.. kan bli ngt annat också.. osäker..

Vi vill komma iväg strax under 1 vecka med familjen.. 2 vuxna och 3 barn (12, 5 resp 1 år), inte alltför dyrt, men kul och minnesvärt och ngt lugnt men ändå ngt att se och göra om man vill..

... ja  *suck* jag kan då inte avgöra vad som är bäst.. någon som varit på ngt av dessa ställen, eller båda, som kan ge oss råd?

Vi ska helst åka fr 14/7 till mitten av augusti ngn gång..

Joel & Hildas mamma.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-09 00:50:40:
    Glömde skriva att vi gärna vill ha lite av varje.. djur, bad och karuseller.. om det går..
  • Svar på tråden Blir alldeles virrig.. vart ska vi åka.. Kolmården eller Skara Sommarland?
  • Veliga Mamman

Vi har varit på Skara sommarland flera gånger och det finns en hel del för de lite äldre att göra men jag tyckte inte det verkade finnas så mycket för de mindre. Mina (snart 11, 13 och 15) tyckte det var jättekul!

Hoppas ni finner något roligt att göra...

• Barbarmamma

Jag har varit på både kolmården ock skara sommarland och jag lägger helt klart min röst på kålmården. Jag bara längtar till min lilla tjej kommer upp i åldern å uppskattar det:)
    Trevlig semester vilket ni än bestämmer er för:)

• Svamp Bob Fyrkant

Det beror nog ganska mkt på storleken på barnen!
    Jag funderar allvarligt på Skara sommarland nu, barnen är 6 och 5 år och NU tror jag dom är redo för skara sommarland, EV bättre att vänta ett år till...
    Helst vill jag nog att dom ska kunna simma först...

Kolmården är suveränt för barn i alla åldrar!

Mindre barn = kolmården
    Större barn = Skara sommarland

• soldis

Jag röstar på Kolmården, eftersom de har djur som barnen själva får klappa, tex grisar och getter. Även massor av djur att titta på. Tänk bara på att det är långa avstånd, så en bra vagn/skrinda är ett måste. Om jag inte minns fel finns något Bamseland (men det vet du antagligen) där barnen kan bada.
    Ett annat alternativ är Ölands djurpark, som är som en blandning mellan Kolmården och Skara sommarland, fast i lite mindre skala.

• guldstjärna

Jag bor i närketen av kolmården (norrköping) varit där många gånger. Det är långa sträckor att gå och är det varmt så är det olidligt.....
    det finns djur och lekland och en djup plaskpool...
    Med tanke på avstånden i parken så behöver 5 åringen nog ha vagn..
    Men visst är det ett trevligt ställe men det räcker med 2 dagar och det finns inte mycket runt omkring att göra med barn.
    Så jag skulle rösta på skara..
    kram Saris

• Royalisten

Jag röstar på Kålmården!Men vill du både ha djur,tivoli och nöjespark är ju Furuvik ett hett tips!Där finns även en pool som man kan bada i vid fint väder.Jätte mysigt att vandra omkring i parken.

• Chva72

Hehe.. lika svårt än.. vi blir väl utan semester om vi inte bokar snart å'..

Joel & Hildas mamma.
  • VIXIE

har inte varit på skara sommarland men vi var på Kolmården förra sommaren och åker gärna dit i gen,Vi campade på campingen som ligger alldeles intill prescis vid havet.Vi var två vuxna och tre barn på då 1,7 och 12 år och det var kul för alla.

Vixiepixie flying high on love...
  • Jen nifer

jag tycker inte kålmorden är nån jätte höjdare..är kul 1 gång när man är runt 9 års åldern typ..

Skaras sommarland har så mycke emr roliga saker..
    kanske inte så mycket för minstingen men..

Plussade 18/5. V.8 Nu!
  • SaramedM

Kolmården röstar jag för!

• Cissi2005

Om det är mindre barn, absolut Kålmården, man bör kunna simma, om man skall uppskatta och få ut nåt av Skara Sommarland, tycker jag.

• Ronsa

Kolmården defenetivt iaf om ni ville ha det lite lugnare fast ändå roligt. Mer ös på skara sommarland. Och på kolmården kan ju även ni ha riktigt skoj.

• Ronsa

Ja just det glömde furuvik är ju fint också. Dessutom finns det Camping i närheten där kan man bada med samt pool inne i furuvik. Va där själv nyligen. Och endel djur att klappa med.

• Trissvinnaren

Kolmården är givet tycker jag! Men guldstjärna: vagn till en 5-åring? Varför det? Mina har då fått traska sedan de var 2-3 år och det finns väl få promenadstråk som är så omväxlande och motiverande! Det har aldrig varit några problem. Däremot en skrinda till packningen, kanske, men har ni en 1-åring så har ni ju en vagn att packa i förstås. Och det finns roliga saker för de större också, höghöjdsbana uppe bland talltopparna där man får klättra omkring om man fyllt 10 och bungy-trampolin och olika experiment som de byggde efter "wild kids"... Och bor ni på campingen så är den inte så pjåkig heller, det finns badplats, vattenrutchkanor, minigolf och lekplatser.

Annars är min favorit alla kategorier: Leksands sommarland! www.sommarland.nu

• lhk

Kolmården röstar jag på helt klart! De har även en liten liten pool ifall det skulle vara varmt när ni åker dit. Tropicariet utanför är också värt ett besök. Glöm inte bara att du kan boka biljetter på nätet och då får du även boka platsbiljett till delfinföreställning. Det går endast att platsboka online och då slipper ni kön, samt att de med e-biljetter går in i en egen kö och slipper den lååååånga kön som annars kan bildas utanför. Ta med egen matsäck och satsa på att köpa glass! De har till och med en liten gorillaunge nu. Supersöt! Men glöm inte att boka online för att slippa köerna som är såååååå tråkiga att stå i med barnen.

Svar på tråden Blir alldeles virrig.. vart ska vi åka.. Kolmården eller Skara Sommarland?