Knapplöst knull
Tycker det är pinsamt att ställa denna fråga därför vill jag göra det anonymt.
Vad avses egentligen med "knapplöst knull" ? Hör termen ibland men har aldrig riktigt förstått vad som egentligen menas.
Tycker det är pinsamt att ställa denna fråga därför vill jag göra det anonymt.
Vad avses egentligen med "knapplöst knull" ? Hör termen ibland men har aldrig riktigt förstått vad som egentligen menas.
Alltså; uttrycket knapplöst knull (zipless fuck) kommer från Erica Jongs bok Rädd för att flyga och betyder enligt henne:
"A sexual encounter between strangers that has the swift compression of a dream and is seemingly free of all remorse and guilt. It is absolutely pure, there is no power game and it is free of ulterior motives. It has also been described as the perfect one night stand".
Hihi jag gissar oxå lite som senaste anonym... Min första tanke var att det hade nånting med klitoris att göra...
Eller utebliven klitoris...
Aaliyah:
Ahaaa.. Vilken tur att du finns, annars hade jag gått och grubblat i en evighet på det där..
Hihi, ja sina knapplösa knull kan man ju som ett rinnande vatten...
Aaliyah: *asg*
Stort tack för snabbt och bra svar från Aaliyah. Jag förstod att det fanns ngt sådant bakom och vågade inte visa min okunnighet, men nu vet jag tack vare dig Jag förutsätter att din litterära förklaring är den korrekta.
Ingen orsak.
måste man använda så grova ors som knulla?
För mig är inte knulla ett grovt ord faktiskt. Är för mig lika naturligt som sex.. Samlag däremot tycker jag låter värre
Ha ha, beror kanske på vad man är van vid..
Skrattigtjej; detta var ju ett citat.
skrattigtjej: Ja..vad som är betraktas som "grovt" är ju relativt här...håller med "mamma till 2"..en vanesak med språkbruk helt enkelt.
skrattigtjej: ja men det var ju meningen "knapplöst knull" hon frågade efter o då kan hon ju inte skriva något annat för då kanske inte folk hade fattat vad hon menade.
skrattigtjej: håller inte med om att knulla är grovt ord, jag för min del skulle aldrig säga att jag "har sex" (är så mycket mer än bara in och ut), " älskar" (avskyr det ordet, låter mesigt och tråkigt), och samlag (kliniskt), nej, sex ska vara varmt hett, kladigt, passionerat, hårt, så jag knullar...
Jag knnnnnuuulllaaarrr oxå. Ett väldigt upphetsande ord faktiskt.
fattar fortfarande inte vad det betyder...kan nån skriva på svenska?