• Majsan 26

Amningskudde- värt pengarna??

Håller vid amning på och bullar upp med massa kuddar. Ni som använder/använt amningskudde, är det bra och bekvämt och värt de hundralappar en sån kostar ??

• Svar på tråden Amningskudde- värt pengarna??
  • Flissi

Ja jag tyckte faktiskt den var suverän! Särskilt på natten när man bara ville ligga så bekvämt som möjligt!
    Min svägerska hade sytt en till mig som jag fick i present!
    Använde den inte speciellt länge men tycker ändå det var så skönt att ha den!

• Grus grus

O ja!
    Amningskudden och skötväskan är mina favoriter bland alla grejer. Amningskudden används varje gång, och den är så skön att jag själv börjat använda den som skönt svankstöd när jag sitter i soffan och tittar på tv. Ibland formar jag ihop den och lägger Lovis där, så blir hon i halvsittande ställning och det tycker hon om! Den är perfekt!

• kikkan79

Amningskudde är oslagbart i början när barnet är litet. När den växer sig större tycker jag det bara blir bökigt.

Tycker dessutom att amningskuddar är för dyra i förhållande till hur länge man använder den, så jag gjorde en själv.
    Köpte jättebilligt tyg på ikea och fyllde den. Har typ kostat mig en hundring och tiden det tog att sy den.

Bild finns i mitt galleri :)

• ÄngelBängel

Jag sydde en och tycker fortfarande mycket om den och använder den vid varje amning(min kille är nu 7 månader) Nu används den också flitigt som säkerhet bakom Mario som tränar på att sitta och tippar bakåt med jämna mellanrum.

• mammaNena

sy en själv.. det gjorde jag.. det var superlätt och man sparar mycket pengar på det..

• Lalalong

Tyvärr så blev det bara amning i en månad för oss eftersom det aldrig hände något med mjökproduktionen. Men jag kan säga att den månaden så var "barbapappan" som vi kallade den min bästa vän!! Lite dyr... men väl värd sitt pris!
    Och när jag tittar ¨på den så känns det som att det ändå inte var bortkastat... tror man kan använda den både till det ena och det andra även om man inte amar

// Lalalong - Lycklig mamma till Klara 06-05-04
  • Begga

Kan svara exakt samma som ÄngelBängel :) Sydde oxå en själv och använde under hela ammningstiden (9 månader), när sonen började träna på att sitta själv var den suverän som stöd.. passade perfekt bakom honom !
    Kan lägga till att den var jättefin som ryggstöd för mig själv på senaste månaderna av graviditeten (jag sydde den väl i förväg altså).

• NoNick

Hmm vad gjorde jag för fel?? Jag tyckte det var jätteknöligt med amningskudde så jag lämnade tillbaka den. Bebisen hamnade uppe vid hakan kändes det som (jag är iofs ganska liten)

Svar på tråden Amningskudde- värt pengarna??