Måste jag göra abort?Har ätit Primolut Nor.
Vi var i väg på charter resa och innan dess så skaffade jag Primolut Nor för att skjuta upp mensen.
När jag betällde dessa av min läkare så pratade jag med hans sjuksköterska i telefon.
Hon sa att det var viktigt att man innan man tog dessa visste att man inte var gravid.
Men då kan jag väl ta ett gravtest innan sa jag.
Det tyckte hon var en bra ide´.
Vi skulle fara i slutet av juli.
I juni så kände jag mig gravid men mensen kom den 3 juli.
Och den höll på i en vecka som vanligt.
Jag tog grav-test 25 eller 26 juli och detta visades negativt.
Det var bara ett streck.
Åkte utomlands och åt primolut nor tills den 4 aug.
Sedan väntade jag på att mensen skulle komma.
Det brukar ta 2-3 dar efter att man slutat med sista tabletten.
Igår när det dröjt ca en vecka så tog jag ett grav-test och det visades sig vara positivt.
Ägglossning hade jag senast 16 juli så det måste ju betyda att jag ätit dessa tabletter fast jag var gravid.
Men troligtvis så testade testet negativt eftersom jag väntade min mens den 29 juli och tog testet den 25 eller 26 juli.
Enligt datorn så är jag i v6.
Har varit inne och läst om Primolut Nor på nätet och fått veta att äter man dessa tabletter i graviditetens första hälft så kan man få maskulinisering av kvinnliga foster.
Detta betydde att man texkan få en tjej med snopp.
Är det någon som har erfarenhet av Primolut Nor och varit med om samma sak som jag?
På en sida av nätet så stod det också att man får bara äta tabletten under graviditeten om det är ordinerat av läkaren.
Och i texten till medicinen stod följande:
Risk för fosterskadande effekter.
Graviditet skall uteslutas innan behandlingen påbörjas.Om en förväntad månatlig blödning uteblir så måste graviditeten uteslutas innan en ny behandlingsomgång börjas.
I morgon ska jag ringa Bransmorskekliniken och fråga och vem vet jag kanske måste ta bort mitt efterlängtande barn.