• Mizz Turko

Överlycklig!!!

Lite bakgrundsinfo först: maken och jag har försökt få barn i 3,5 års tid, inget har hänt. Vi sökte hjälp på Octaviakliniken i Sthlm för cirka 1 år sedan och knaprat en massa tabletter, tagit en massa prover men inget har fungerat. Det är så att mina stresshormoner har varit för höga som gör så att min mens "uteblir" lite då och då, och att jag inte får någon ägglossning, och att mina äggblåsor (om jag får några) inte blir så stora de måste bli för att jag ska överhuvud taget kunna bli gravid.

För cirka 10 dagar sedan fick jag börja med Puregon injektioner, och jag var på undersökning idag och äntligen hade äggblåsorna tagit fart - läkaren tyckte att det hade gått för fort och att vi kanske borde avvakta, men icke sa jag... Snacka om att bli överlycklig för att "få" normala äggblåsor.

Så nu ska jag bara ta injektionerna i 2 dgr till och sedan Ovitrelle injektion (ägglossningsinjektion) och det är bara sätta igång med att rulla runt i höhalmen fr.o.m idag och cirka 10 dagar framåt.

Can´t wait until my man comes home!!! hihihi

Kanske blev det långdraget sorry för det, men bara att jag har fått normala äggblåsor får mig att bli lycklig - undrar hur lycklig jag blir när jag verkligen blir gravid... :D

• Svar på tråden Överlycklig!!!
  • Netriosa

Grattis till äggblåsorna!

Blev lite nyfiken på dina sprutor där. Jag går också på octaviakliniken och ska börja med sprutor i augusti, lite nyfiken på vad som görs och när man börjar ta sprutorna osv. Vill du berätta lite?

• Krusidull

Kul att det såg så bra ut, lycka till nu!

• Tovsippan

Verkligen kul! Grattis!

• Joffe

Förstår precis din lycka!!

//Joffe
  • Mizz Turko

Tyvärr så blev det ju ingen "graviditet" men vi ska återuppta sprut-behandl så fort min läkare är tillbaka fr semestern, dvs slutet av augusti blir det - och då har vi haft ett uppehåll med behandlingen i 2 mån. Det känns lite jobbigt "att slänga bort" 2 mån.

Sprutbehandlingen går till så att första sprutan tar du när du är där (under uppsikt) på sista kontroll innan sprutbehandlingens början. Sedan gör du samma sak varje dag, själv, i så många dagar som doktorn har ordinerat.

Sen är det bara att följa upp med kontroller för att se om det har blivit något resultat.

• Tovsippan

Mizz Turko: tråkigt att det inte fungerade den här gången! JAg önskar dig massor med mod och hopp inför nästa försök. Lycka till!!!

• Mizz Turko

Tack, tar en dag i taget, men inte ens det är lätt, när man ser alla gravida kvinnor med b e b i s tryck på tröjorna. Dessutom att närvara vid sin bästa vänninas 3 abort, hjälper inte på traven. Vissa har tur - vissa får kämpa med nästan allt i livet, men så är livet i sin helhet tyvärr.

Jag hoppas att det går hela vägen för dig denna gång och att ni får det efterlängtade änglabarnet.

• Tovsippan

Det där med att vara med om bästa väninnans 3e abort låter magstarkt tycker jag. Livet är verkligen inte särskillt rättvist, men så är det. Jag håller tummarna för dig också!

• Mizz Turko

Magstarkt eller bara ren idioti??? (dessutom att hon aldrig lär sig av sina misstag, och börjar ha sex väldigt snabbt efter en sådant "ingrepp" - fortfarande oskyddat - vet jag inte hur mycket till jag ska ställa upp.

Jag tror nog att jag nästa april eller maj, dvs -07, går runt med en liten nyfödd bebbe i famnen. Om jag ska tro på alla spådomar och sådant som har sagts till mig så... återstår att se om de faller in också.

• Tovsippan

Vi hoppas det. Håller tummarna!

Svar på tråden Överlycklig!!!