• sabia

vad gör man när ens man kallar en för oduglig

hej på er alla:
    just nu sitter jag här framför datorn å önskar att jag kunde bara försvinna. är så ledsen pga att jag å min man bråkade igår. han kallade mig för oduglig å sa att jag inte ens ett barn kan födda.
    jag frågade honom hur våga han står där å säga nåt så fruktansvärd. jag som har kämpat så länge med allt möjligt å det vill bara inte. jag är så arg på honom att jag knappt vill vara där han är. vill bara lämnar honom just nu. jag har gråtit hela dagen kan inte slutar. vill ej leva längre. varför Gud straffar mig på det viset?

• Svar på tråden vad gör man när ens man kallar en för oduglig
  • zoffelie
    sabia skrev 2006-06-22 22:03:28 följande:
    tack zoffelie. det är sant. om man inte pratade med varandra då skulle många av oss vara singel vid detta laget.kra på dig.
    Jo så är det ju.
    Sen finns det vissa (som jag och mitt ex) Som inte borde ens försöka vara tillsammans Men kan liksom inte riktgit släppa taget..*s*

Kram
  • Pamina

Hej Sabia,
    Jag är ledsen att jag gjorde dig så väldigt upprörd att du måste skriva med versaler. Naturligtvis vet du, som var närvarande, hur orden föll i stundens hetta. Du kan avgöra hur hårt de var menade och hur hårt du tog dem. Du kan avgöra vad du ska göra.

Eftersom du ställde frågan; vad gör man när ens man.... så antar jag att du räknade med att få svar. Du kan ju bara få svar av dem som inte var med och inte känner dig och din man. I mina öron låter det han sa (så som det framstår i skriven text, ryckt ur sitt sammanhang)helt förfärligt och jag skulle ha mycket svårt att förlåta något sådant, det skulle vara att passera gränsen, om du förstår vad jag menar. Det betyder inte att det måste vara så för alla andra eller för dig.

Vi är alla olika, det du beskrev slog väl an en sträng i mig som klingade med en synnerligen dyster ton. Jag uppfattade det som att du kämpade ensam och upplevde att allt var ditt "fel". Så illa var det alltså inte för dig - och det är jag glad för.
    Frågar man får man svar, kanske inte alltid de man önskar, kanske har den som svarar inte förstått frågan och det blir fel - kommunikation är svårt, särskilt när man inte ser den man "pratar" med. Det är väldigt uppenbart för mig i detta nu.

Jag är glad att du och din man har rett ut alltihopa och att du känner dig bättre. Lycka till önskar Pamina

• sabia

tack Pamena:
    jag menade inget illa så. förlåt om du tog det lite hårt.
    du har rätt. om man frågar får man svar.
    just nu känns mycket bättre vi började prata igen med varandra.
    igår bjöd han mig på restaurang å bad mig om att förlåta honom. att han medade inte det han sa. han var besviken, ledsen å arg det det inte tog det denna gången helle. jag gjorde FET den 26/5 å när det var dax att testa så blev det negativ. jag har gråtit i flera dagar, jag ger mig tid att sörja, men killar försöker att spela tuff å sedan när de är arga då kommer allt möjligt i från deras mun.
    kram på dig å förlåt mig.

• Pamina

Hej!
    OK! Det är lugnt. Skönt att det har rett ut sig! (och bra att han bjöd ut dig på restaurant!) Vi kämpar vidare, eller hur?
    Kram Pamina

• sabia

hej Pamena:

ja,
    det gör vi. vi kämpar vidare tills vi känner att vi inte orkar mer att kämpa. jag förstår inte varför ska vara såååååååå svårt att få ett barn. varför kan man inte blir gravid när man väl önskar sig det? har du barn? eller håller du oxå med ivf? kram på dig.

• donna2

be han hoppa och fara! det kan lika väl vara hans fel vem har sagt att det inte är du som kan få barn! hitta en bättre man för så säger man inte kram på dig

• Stina 06

Jag tycker det är lite hemskt att så många här direkt säger att du ska överväga att lämna din man. Tycker så många att det är den enda utvägen när man har bråkat? I så fall borde man inte försöka skaffa barn tillsammans om man överväget att dra sig ur förhållandet så fort det blir tufft.

Visst det är hemskt av honom att säga det han gjort, jag förstår att han har sårat dig djupt och det tar tid att förlåta.

Samtidigt är det en frustrerande situation alla par befinner sig i som försöker skaffa barn utan resultat. Din man vet kanske inte hur han ska hantera situationen och sina känslor.

Jag tror alla vid något tillfälle har sagt något till sin respektive som vi önskar att vi aldrig sagt och som vi innerst inne inte menat. Detta kan vara en form av utlopp för hans frustration och längtan efter att bli pappa.

Tolka inte detta som att jag försöker försvara vad han sagt för det går absolut inte men jag tycker att man ska försöka förstå varför han sa det han gjorde.

Hoppas ni kan hitta tillbaka till varandra och lycka till.

• sabia

hej STINA:
    tack ska du ha! du verka förstår situationen så som den är. jag har redan sagt förut att om det skulle vara så, att så fort man bråkar med varandra eller säger alaka saker till varandra skulle vara bättre att lämna honom eller byta partner. då skulle jag byta partner ganska ofta. jag har en man som jag aldrig skulle byta eller lämnar honom på grund av. en så lite skit. han sårade mig å det både han å jag medveten, men han har sagt vid olika tillfället att det var fel sagt av honom att han inte menar det alls.det som han vill är blir pappa till mitt barn, även om detta innebär adoption så är han med på det.

kram på dig

• Rokka Jill

Sabia.. jag tror att allt har sin mening.
    att han ens kan kläcka ur sig något sånt. vad kommer han att kläcka ur nära era barn bråkar med honom?

detta hände min syster:
    hon o hennes ex försökte få barn.
    men de lyckades aldrig.
    det tog slut sen. o så blev hon ihop med en kille o blev gravid efter två veckor
    (mm ja han e  pappan.. för hon hade varit singel/utan sex ett tag då med)
    hennes ex skaffade sig oxå en ny så småningom..
    o även hon blev gravid..
    jag tror att saker o ting händer (eller inte händer) av någon betydelse.

• Fille04

Jag o min man hade oxå sådana disskutioner ibland innan lilleman kom till.  Men det är bara o bita ihop och fortsätta försöka för även för männen tär det ju.

♥Älskar dig Fille mannen♥
  • tomcar1

Hej Sabia !
    Det är ingen lätt situation som du har omkring dig. Innerst inne så känner sig säkert din man, att det är orättvist att han inte kan bli far. Tyvärr blir det då den som står en närmast som får höra glåpord. Kan ni försöka prata om detta ? På längre sikt om det inte går att prata om detta, så kanske ni får gå isär.
    Tänker på dig.
    Mvh tomcar1

Svar på tråden vad gör man när ens man kallar en för oduglig