• 83an

Vad hette ni innan ni adopterades?

Jag är adopterad från Indien och jag undrar lite över mitt indiska namn.

Hade varit kul att veta vad ni andra som kommer från Indien hette?
    Och om ngn vet vad namnen betyder och om de är vanliga eller ovanliga.

Jag hette (heter i andra namn) Pitambari.

• Svar på tråden Vad hette ni innan ni adopterades?
  • Zaria

Reb80: Känner samma som din man,vill inte heller ha något samband med Indien...

• Zaria

83:an...Nä,varför tråkigt?

Känner att jag inte har någon samhörighet med Indien på något vis,aldrig varit speciellt intresserad av landet,kulturen eller något sådant...Svårt att förklara men för mig känns mitt indiska namn (Saranga) lika konstigt att heta som om jag hetat bilmotor eftersom jag är helt ointresserad av bilar.

Lite konstigt exempel kanske,men som sagtt känner ingen samhörighet alls med varken Indien eller mitt indiska namn.

• emcjoh

Vad olika det är! Fascineras av det. Funderar på att ta mitt "riktiga" namn som mellan namn.
    Glömde skriva tid. att min stora dotter har min svenska mammas namn som förnamn o. som jag sade tid. den lilla min biomammas namn.
    Mina syskon kallar mig mitt bionamn när vi pratas vid el. skriver, känns konstigt då att eg. inte heta så:o)

• palmblad

Vad kul att läsa! Många namn är så vackra och andra är spännande på sitt sätt.

• lillvicky

Jag kommer från Sri Lanka och jag hette Mary Veronica när mina föräldrar hämtade mej. Det lustiga med det var att mina föräldrar hade bestämt mina nuvarande namn innan de visste vad jag hette, och de är Maria Victoria Kristina, så de var ganska lika

• emcjoh

Victoria, som prinsessan! Vad härligt m. samma!

• Svinto

Julia heter även Huan Yu som betyder Happy girl och det är hon för det mesta

• Alvi

Har inget att tillägga, läser bara för att det är så intressant med namnen...

Ville bara säga att Aima är nog en tråddödare...

• Frostkristall

Är inte själv adopterad, men min sambo är adopterad från indonesien. Han fick namnet Irawan på barnhemmet där, och han har kvar det som mellannamn. Hans syster är adopterad från indien och där fick hon namnet Pushpa, även hon har det som mellannamn :)
    Våran son fick också mellannamnet Irawan. betyder "vacker pojke" på indonesiska, det berättade sambons mamma på våran sons dop, så det var en trevlig liten överraskning

• Vironika

Har kvar mina nman som mellan namn "Ella Vironika" Men det var jag tycker det är ganska så vanligt namn!

• iiaaa

Hej! Är dock inte adopterad från Indien men Vietnam och hette då ANH Nguyen Thi Kieu. Varav Anh, som jag hette i förnamn då, heter jag i mellannamn nu. :- )

• Ailynda

Jag e adopterad fr Sydamerika med!

Hette Lourdes Sanchez Nuñez i mitt första spanska pass, har dock inte något av de namnen nu. Funderar på att lägga till, bara så jävla dyrt ju!
    på "min" tid var det inte obligatoriskt å behålla ngt namn, däremot när min brorsa kom fr Chile 1987 (6 år senare), verkade det vara ngt.. för han har kvar sina spanska namn.
    Manuel Ignacio (Elgueta Elgueta, som e efternamnet finns dock inte kvar).

• eunyoung

är från sydkorea och hette Choi Eun Young.
    har fått behålla Eun Young (som betyder "Silver Glory") som mellannamn.

• rosenlina

Jag är adopterad från Indien och mitt Indiska namn är Jamila.Betyder Beautiful.Jag heter Jamila i andra namn så ...Lina Jamila

• MirjaochJolinesMamma

Jag är adopterard från Sri Lanka. Där hette jag Kanthi Perera. Idag har jag kvar Kanthi som mellan namn.

• teha

Jag är adopterad från Indien och hade namnet Kali (Uttalas som om det stavades med två L. Betyder blomknopp) Det heter jag nu i andranamn och min dotter fick också det som andranamn!

Min lillebror är också adopterad från Indien och hette (heter i andranamn nu) Avinasch

Svar på tråden Vad hette ni innan ni adopterades?