ET, hur många?
Hej hej!
Ska göra ett återförande av fryst embryo i september och läste precis att det är väldigt få embryon som klarar av nedfrysning och upptining (sophiahemmets länk). Undrade bara om någon här har gjort det och lyckats...?
Hej hej!
Ska göra ett återförande av fryst embryo i september och läste precis att det är väldigt få embryon som klarar av nedfrysning och upptining (sophiahemmets länk). Undrade bara om någon här har gjort det och lyckats...?
Hej Lika!
Visst är det så att inte alla embryon klarar nedfrysningen/upptiningen, men bland dem som gör det så är det ganska stor chans att det blir graviditet. Jag kommer inte ihåg någon exakt siffra.
Själv testade jag positivt i går med ett embryo som varit fryst Så går gör det! Lycka till i september!
Vad kul! Grattis!!! Men tinar de upp alla man "har i frysen" tills nästa gång tro? Eller tinar de upp ett och sen vet vi inte förrän samma dag som insättningen är planerad? Hur gjorde de med era?
Hej!
Har hört att 3 av 4 klarar upptiningen.
Hoppas själv på att göra fet i aug.
Lycka till!
Man tinar ett åt gången här i Sverige. Det tar mindre än en timme att tina så om ett inte har överlevt så kan man hinna tina upp ett till. Så har jag förstått det i alla fall. Mitt första frysta var 4 celler när det frystes ned och 3 när det tinades upp. Det andra var också 4-celligt och var 4-celligt när det tinades men hann precis innan insättningen dela sig till 6 celler.
Tack för svaret! Hoppas det löser sig då...Vi har tre i frysen.