• elinina

Vi som ircat eller ircar

eftersom Basshunter är i hetluften så måste ju mIRC gå för högvarv just nu..

själv höll jag till i en massa olika kanaler, fast det är många år sen...
    men jösses va kul man hade

nån mer som vill drömma sig tillbaka till tiden då layout inte spelade någon roll??? Cool

sug på den du...... *****
  • Svar på tråden Vi som ircat eller ircar
  • cii

Hej hej =)

Här har ni en till som var trogen irc:are i mååånga år.

Det började med dalnet och slutade med quakenet.

Själv hette jag först
    Cissi_me
    Beer_queen (hahahahaha)
    Doubledecker
    Troublemaker
    ciia

Jag hade tillochmed OP! @ciia

• idiblon

Cotterpin: Ja, det var ett bakslag när Dalnet kraschade...

Creep: Det är olika irc-servrar. Är man på dalnet så kan man inte prata med de som är på undernet, men man kan såklart vara på båda samtidigt om man vill. Tex. Jag är dålig på att förklara det där...

• cii

Kan tillägga att jag träffade min första stora kärlek där
    Hahaha.
    Men han håller jag fortfarande kontakten med. Och det var väl iaf en 8 år sen!

• Cotterpin

idiblon:
    Ja, visst var det! såå många jag förlorade kontakten med då som jag fortfarande saknar att prata med!
    Fast jag har fortfarande ett 30-tal jag pratar med sedan dess!

• marcink

quakenet är ju rätt b, men en del envisas med att hänga kvar där. det heta ircnätet nu heter ju annars freequest, det hoppas jag ni vet.

jag och min fru träffades annars på dalnet, precis innan vi flyttade alla kanaler till undernet istället. :D

• Tvillingfarsa

Quakenet hänger jag på av och till. Inte alls lika flitigt som förr i tiden.

Satt på IRC som mest i mitten av nittiotalet.

-V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • Morbid Mistress

Jag är gift med min mIRCdate idag. Vi har hållt ihop 8 år nu

När jag höll på som mest hade jag nog 10-talet mailkompisar. jag undrar verkligen vad som hänt med flera för vi tappade tyvärr kontakten.

• MrsK

Vilka minnen....
    Ujj va killar och nya vänner man fick...men idag är alla borta...

MrsK
  • FredAlmighty

Nu bumpar jag liv i den här tråden och kollar vilka mircare som är kvar.. si så här 5 år sen sist det skrevs i den..

Vilka nick hade ni på Undernet?

Vilka kanaler hängde ni i?

Vilka år var ni online där?

Kul att veta, vilka som blitt föräldrar och hamnat här :)

Själv nickade jag Snewp på Undernet, Var IRCop (server op) samt op i #dipcrew #sverige #chat-world #zt #cservice och en jädra massa till kanaler. 

Ircade från 1995-2003 sen 9 år break och joinade Undernet igen 2012 så där en 9 år senare :)

Undernet är sig inte likt, men vissa är kvar och lite kul är det dock om ej alls närheten lika levande som det var i slutet av 90-talet :)

I dag är jag egenföretagare och har sambo o 2 barn. 8.5 resp 3 år gamla

• monty

Använder det dagligen, även om vi kör freenode. Men jag gissar att det är mest hardcore-hackers kvar :)

• Binary

Använder irc fortfarande, kommer nog alltid att göra. Har det även installerat på företaget så att anställda snabbt kan prata med varandra mellan de olika kontoren.

Svar på tråden Vi som ircat eller ircar