• Tina426

Hur hittar man åt ngn som man bara vet förnamnet och vart han bor på internet?

Hej!

Jag letar efter en person som jag bara kan förnamnet på men vill hemskt gjärna komma i kontakt med han, hur kan jag gå tillväga som för att hitta hans email??

• Svar på tråden Hur hittar man åt ngn som man bara vet förnamnet och vart han bor på internet?
  • Knosan

Eniro eller hitta.se har telefonnummer om du har fullständig adress. Mail vet jag inte...

• 1malle

Du kan ringa skattemyndigheten....

• Cuthalion

Du kan ju använda hitta.se eller eniro.se för att leta efter personer som heter ett visst namn på en viss ort. Vet Du gatadress är det ju bra mycket lättare än en Nisse i Stockholm . . . Då kan Du om Du har tur i varje fall hitta mobilnummer.

Mail är svårare att få tag i om Ni inte har gemensamt bekanta som skickar ut massmail där hans adress är bland mottagarna eller om denna person kan ge Dig hans mail.

Annars kan Du ju ringa RixFM eller liknande radiostation och be dem gå ut med en "efterlysning" så kanske någon han känner vet vem Du söker och så kan han kontakta stationen om han vill få tag i Dig.

• Karpet

Har du enbart hans förnamn så skulle jag vilja påstå att det är omöjligt. Såvida han inte heter något ovanligt såsom Rrhiojfklnghwrioöjfgh Heter han däremot typ Robert och bor i Malmö så skulle jag vilja påstå att du letar en nål i en höstack.

Vet du ingenting mer om honom? Arbetsplats, gemensamma vänner etc?

• Karpet

I förnamn eller även deras efternamn? I så fall kan du ju kontakta en utav dem.

• Beccabecca

Om du vet när personen fyller år, eller iaf vilket år han/hon är född, så kan du testa att söka på www.birthday.se. skriv ** istället för efternamn så kanske du kan hitta något.
    Ring till skattemyndigheten, de kan slå upp i folkbokföringen om personen har ett relativt ovanligt namn. Men jag tror inte att man kan hitta någon på nätet och vara säker på vem det är bara med ett förnamn och en ort.
    Lycka till!

• janne j

Om du har koll på hur gammal personen är eller rent av när h*n fyller år så kan www.eupplysning.se/ vara användbar. Där kan du söka på personnummer, namn, bostadsort m.m.

Får du sedan någon träff där så får du upp personens för och efternamn samt postnummer vill du har fler upplysningar får du betala för det men då du har hela namnet är det bara att söka på hitta eller eniro för att få fram adressen

• JonnaEgertz2001

Hej jagträffade en kille igår på dreamhack winter 2015! Jag vet bara förnamnet och vilken stad han kommer från, vet även vilken år och datum han är född.!!! Han heter Isak/ Isac/ isack vet inte korrekt stavning på namnet dock. Han bor i Skåne och är 16 år född 23/11 1999. Vill så gärna veta hans efternamn kan någon snälla hjälpa mig!?!?

• riboflavin
    JonnaEgertz2001 skrev 2015-11-29 11:42:43 följande:

Hej jagträffade en kille igår på dreamhack winter 2015! Jag vet bara förnamnet och vilken stad han kommer från, vet även vilken år och datum han är född.!!! Han heter Isak/ Isac/ isack vet inte korrekt stavning på namnet dock. Han bor i Skåne och är 16 år född 23/11 1999. Vill så gärna veta hans efternamn kan någon snälla hjälpa mig!?!?

Hittar två personer utifrån den infon. Isak Rehnborg från Hyllinge och en Isac Ekberg från Kinna. Hyllinge ligger i skåne
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • riboflavin
    JonnaEgertz2001 skrev 2015-11-29 11:42:43 följande:

Kollade upp Rehnborg, han var på DH!
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Hur hittar man åt ngn som man bara vet förnamnet och vart han bor på internet?