• seafree

Värmland/karlstad med omnejd del3

Hej Tjejer

Tänkte att vi skulle fortsätta med en tråd till!

Tänk att det ska vara så svårt för storken!
  • Svar på tråden Värmland/karlstad med omnejd del3
  • Freida

Ja! Han va juh verkligen skitbra.. om man jämför med hon tjejen. Hon va jättebra första gången... sen va hon så "kort" å lixom sträng på nått vis...

• Freida

Grattis Ellet... hur går det med ruvandet?

• millemos

Hej allihop!
    Humöret i bott idag...
    Mensen kom imorse och det var inte det jag hade planerat)= Får väl vänta på resultatet från blodprovet och sen antagligen börja med dubbel pergokur. Har jag haft satmarahumör efter en enkel dos så kommer jag antagligen strypa min stackars sambo efter en dubbel... Kram på er allihop och lycka till!!

• seafree

Hej tjejer

millemos: Hoppas att du snart mår bättre!

Jag och sambon har bestämt oss för att skjuta upp vårt 2:a IVF försök i en månad till att börja med, det känns som om vi behöver komma i kapp med oss själva, fokusera på varandra och att må bättre än vad vi gör nu... det har tagit mer på humöret och kroppen än vad jag trodde att det skulle göra. Jag har ju ätit hormoner non stop sen i februari så jag behöver vila upp mig från det ett tag. Så vi får se om det blir ett försök i jan/feb eller feb/mars!! Det känns bra att tagit det beslutet i alla fall!

Kram på er

• Ea79

Seafree, man kan ju hoppas att jag snart blir aktiv i skaffa barn tråden igen. Men det dröjer nog ett tag. Men när jag är tiööbaks så hoppas jag att ni alla har fått era kärleksbarn redan. Men min tid kommer nog också nån gång

• Mia7676

Röntgen av mina äggledare är äntligen klar...eller ha halvgjord.

Gjorde den i veckan och herrejävlar vilken tid det tog; i 1 timme och 30 minuter låg jag på undersökningsbordet. Varför undrar ni nu, jo;

min livmoder är framåtlutat (jag tror att den oftast är det) men min livmodertapp ligger liksom bakåt, det var svprt och tog tid att föra in den lilla slangen. Sedan när den väl var insatt så tryckte han upp kontrast och då såg han full passage i genom livmoder upp i hö- äggledare. Men själva ballongen låg till vänster och läkaren ville inte pina mig och spruta upp mer kontrast så han valde att avbryta undersökningen. Så nu vet varken jag eller läkaren om det är fri passage, trög passage eller ingen passage i vänster äggledare. Läkaren sa; det räcker fullständigt med fri passage i hö- för att kunna bli gravid. Nåja jag får se vad min gynläkare säger.

Men såhär i efterhand tänker jag; herregud....vad fort det gick sjävla undersökningen, när väl allt var på plats, ca 5- 10 minuter.

Och gud vad personalen var gulliga och professionella. Varför har jag inte ringt tidigare och begärt undersökningen. För mig gjorde det ont, men allt annat vägde upp det, gullig personal och smärtan var endast under 3 minuter. Allt det andra gjorde INTE ont.

Ha det Mia

• Bemma
    Mia7676 skrev 2006-11-28 19:30:31 följande:
    Röntgen av mina äggledare är äntligen klar...eller ha halvgjord.Gjorde den i veckan och herrejävlar vilken tid det tog; i 1 timme och 30 minuter låg jag på undersökningsbordet. Varför undrar ni nu, jo;min livmoder är framåtlutat (jag tror att den oftast är det) men min livmodertapp ligger liksom bakåt, det var svprt och tog tid att föra in den lilla slangen. Sedan när den väl var insatt så tryckte han upp kontrast och då såg han full passage i genom livmoder upp i hö- äggledare. Men själva ballongen låg till vänster och läkaren ville inte pina mig och spruta upp mer kontrast så han valde att avbryta undersökningen. Så nu vet varken jag eller läkaren om det är fri passage, trög passage eller ingen passage i vänster äggledare. Läkaren sa; det räcker fullständigt med fri passage i hö- för att kunna bli gravid. Nåja jag får se vad min gynläkare säger.Men såhär i efterhand tänker jag; herregud....vad fort det gick sjävla undersökningen, när väl allt var på plats, ca 5- 10 minuter. Och gud vad personalen var gulliga och professionella. Varför har jag inte ringt tidigare och begärt undersökningen. För mig gjorde det ont, men allt annat vägde upp det, gullig personal och smärtan var endast under 3 minuter. Allt det andra gjorde INTE ont.Ha det Mia
    När jag gjorde kontraströntgen så var det helt stopp i den vänstra äggledaren men helt fri passage i den högra! Min läkare sa att detta ger mig endast 50% chans att bli gravid på naturlig väg.
    Jag skulle nog vilja veta om båda funkar om jag var du!!
  • Mia7676

Ja visst var det konstigt att han inte fullföljde behandlingen? Men efter undersökningen, precis när han tagit bort koksaltet ur ballongen sa personalen att jag var alldeles vit och att de var rädda för att jag skulle svimma...men jag bad honom aldrig att avbryta behandlingen. Och jag tänkte faktiskt på att någon här "på denna tråd" hade nämnt samma problem som du gjorden nu (det var nog du som skrev det...)

Fråga;
    Efter denna undersökning; får man komma till sin gyn läkare för mer info.

Hm konstigt det de gjorde med mig? Tänkt om det är stopp i vä- som hade kunnats sköljas bort. Nåja....jag kommer inte göra om undersökningen.... och får det nog inte heller.

• Mia7676

Ja visst var det konstigt att han inte fullföljde behandlingen? Men efter undersökningen, precis när han tagit bort koksaltet ur ballongen sa personalen att jag var alldeles vit och att de var rädda för att jag skulle svimma...men jag bad honom aldrig att avbryta behandlingen. Och jag tänkte faktiskt på att någon här "på denna tråd" hade nämnt samma problem som du gjorden nu (det var nog du som skrev det...)

Fråga;
    Efter denna undersökning; får man komma till sin gyn läkare för mer info.

Hm konstigt det de gjorde med mig? Tänkt om det är stopp i vä- som hade kunnats sköljas bort. Nåja....jag kommer inte göra om undersökningen.... och får det nog inte heller.

• Mia7676

Opps det blev visst dubbla inlägg....

• Bemma
    Mia7676 skrev 2006-11-28 19:52:30 följande:
    Ja visst var det konstigt att han inte fullföljde behandlingen? Men efter undersökningen, precis när han tagit bort koksaltet ur ballongen sa personalen att jag var alldeles vit och att de var rädda för att jag skulle svimma...men jag bad honom aldrig att avbryta behandlingen. Och jag tänkte faktiskt på att någon här "på denna tråd" hade nämnt samma problem som du gjorden nu (det var nog du som skrev det...)Fråga;Efter denna undersökning; får man komma till sin gyn läkare för mer info.Hm konstigt det de gjorde med mig? Tänkt om det är stopp i vä- som hade kunnats sköljas bort. Nåja....jag kommer inte göra om undersökningen.... och får det nog inte heller.
    Vår läkare ringde oss och talade om resultaten...men vi hade säkert fått komma dit efter ett tag men vi valde ju att hoppa in på adoptionsbanan i stället!!

Hade du ont då?
  • Bebisnoja

Hej på er tjejer!!

Seafree: skönt att ni tagit beslutet att vänta en månad eller två. Jag förstår att det är jobbigt.

Ellet: hur är det med dig? När har du test dag?

Har precis hämtat in svaret på det andra spermaprovet och precis som tidigare visade det på ett lågt antal rörliga spermier. Om det inte händer nåt på naturlig väg är det IVF som gäller. Detta om ca ½ år stod det. Nu ska jag ringa o beställa en telefontid hos Arne...

• Bebisnoja

Jag måste fråga er andra en sak. Har ni berättat för era nära o kära att ni planerar barn men att det inte går så lätt?

Vi har än så länge inte yttrat ett ljud till nån men ju längre tiden går ju mer sugen blir jag på att berätta.

• Aurora Adine

Mia, man får väl lita på att de vet vad de gör, men visst är det frustrerande att känna att det KANSKE är nåt med den sida de inte kollade. Ring gyn och kolla om du ska ha nån mer tid efter undersökningen om du är tveksam.

Det låter jobbigt, Bebisnoja, att det inte blivit nån förbättring med spermierna. Tur då att vi har en toppenläkare som verkligen lyssnar och förklarar

Jag berättade för min mamma och mina systrar samt närmaste tjejkompisarna om medicinerna och att jag troligtvis inte kan få barn spontant. Detta för att jag blir otroligt påverkad av den typen av besked; blir lite deppig och stänger in mig i mig själv tills jag har bearbetat det. Då är det väldigt bra att de som verkligen bryr sig, och märker, vet varför man mår som man mår. MEN å andra sidan blir det ju svårare att hålla hemligt i början av graviditeten om man nu skulle vilja det. Mina systrar och min mamma frågade ju hela tiden hur det gick, så de fick reda på det mer eller mindre direkt jag testat positivt. Andra försöker jag hölja det för så gott det går, men misstänker att jag är avslöjad så fort jag möter dem öga mot öga.. hihi

• ellet

Hej hej, jag har det inte så bra Är överstimulerad och helt slut... Orkar nästan inte ta mig upp för trappan hemma Kom hem igår efter att ha legat på sjukhuset, mina värden är väl ok nu men jag mår pyton! Jag kommer förmodligen inte att bli bättre förrän om 2 veckor Jisses, jag ser verkligen höggravid ut och kan inte ha mina byxor alls... Jag måste köpa nya STORA byxor, min man sa att köp mammabyxor då!!! Men vilken ironi är inte det då... etiskt dilemma!

Annars går nog ruvandet bra tror jag, jag har inte hunnit tänka så mycket på det då jag har svårt att andas, äta, röra mig, bajsa, hosta, kissa etc... snyft!!

Bebisnojja: synd med proverna men det går ju med IVF iaf!! Vi har berättat för de flesta av vår bekantskapskrets då vi ville slippa tjat om syskon. Det har fungerat bra och alla är väldigt goa (utom min syrra som ska föda om en vecka)! Så mestadels är det bara bra att vara öppen om det, då vet alla varför man är deppig eller glad

Mia7676: jag tycker att du ska ringa din läkare och få detta förklarat på ett begripligt sätt!! Han verkar koko, ju...

seafree: lycka till med bebisförsök nummer 2, ta det när det känns ok!! Man måste verkligen vara i balans när man genomgår den här typen av behandling!

ea79: du ska nog se att du också kommer tillbaka hit snart igen och då önskar jag dig välkommen åter

Kram från en lite deppig ellet

• Aurora Adine

Oj, stor krya-på-dig-kram till dig Ellet!

• Kråkspark

Såg att ni diskuterade läkarna här tidigare. Freida: Menar du att Arne är bättre än Zahra? Vi ska på vårt första besök till IVF i Karlstad om två veckor, är lite nojig för läkarn... Ni får gärna berätta om era erfarenheter!?

Svar på tråden Värmland/karlstad med omnejd del3