presenter och pengar till bio och bonusbarn hur resonerar ni?
Min man och jag har inte riktigt samma uppfattning om någonting vad det gäller de olika barnen. Han har barn sedan tidigare och likadant jag. Sedan har vi gemensamma barn med.
Vi har stretat i flera år nu, men en sak kommer vi inte nära alls.
Han är nog en typisk skild pappa som haft barnen varannan vecka. Han har väldigt loj inställning till barnuppfostran. Det har inte jag. Det är så synd om hans barn, och han kan inte kräva någontig eller skälla på dem
Jag har varit själv med mina barn och haft bra koll. Jag är krävande bestämd men relativt rättvis mot alas barn, försöker i alla fall.
Till saken hör att min mans fd och han har delat på alla kostnader.
Min fd och jag delar ingenting mer än underhållet jag får.
Till frågan.
Hans barn bor på två ställen, har dubbelt av allt, samt dubbla gåvor vid födelsedagar och jular. Stora gåvor från bådas släkter. Sparande osv.
Mina barn har bara mig, och mina föräldrar. Min fd finns inte alls eller hans släkt, inte min heller för övrigt.
Min man anser att vi ska ge barnen pengar i födelsedagspresenter. 50 kr för varje år. (största sonen 18 år, minsta 1 år ) Det ska vara lika för dem.
Jag opponerar mig och anser att mina barn bör ha dubbel peng eftersom de faktiskt bor här hela tiden.
Vad tycker ni?
Har luslästt hela internet i 2 dagar nu, hittar ingen med samma fråga.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-31 18:28:39:
50 kr per år de fyller alltså, inte 50 kr per födelsedag. 18 åringen fick nu alltså 900 kr när han fyllde år.