• triss79

Vad kallas ni för??

Vet ni hur era bonusbarn förklarar inför kompisar och dyligt vilka ni är? och vad kallar dom er för?

• Svar på tråden Vad kallas ni för??
  • Calles matte

Min bonusdotter funderade nog lite på om jag blev hennes "extramamma" i början av mitt och sambons förhållande och det hände att hon, utan att tänka på det, kallade mig för "mamma". Jag sa att hon får kalla mig vad hon vill men uppmuntrade väl inte direkt att hon kallade mig "mamma" eftersom hon ju redan har en mamma och jag har ingen avsikt att försöka ta hennes roll. Numera har bonusdottern hittat mer rätt i vår relation och den senaste gången jag hörde henne beskiva vårt förhållande så kallade hon mig helt enkelt för "min kompis". Jag kan ju erkänna att jag kände mig både stolt och lycklig när jag hörde det eftersom det innebär att hon tycker att vi har en egen relation hon och jag, jag är inte bara "pappas sambo" för henne.

Bonussonen och jag har också en bra kompisrelation men jag har aldrig hört honom kalla mig för någonting annat än mitt namn. Det är dock det som känns naturligast för mig. Jag är en vuxen människa som ingår i hans familj, mer stämpel på vårt förhållande än så behövs inte.

Kan tillägga att även om båda barnen ser mig mest som en vuxen kompis (eller är det kanske just därför?) så har de båda två respekt för mina åsikter och vet mycket väl att det jag säger till om hemma väger lika tungt som det deras pappa säger till dem.

• Lilla Mamma

Hm... oftast blir det nog bara Linda, men ibland blir jag presenterad som mamma Linda. Men ibland säger deras kompisar "där kommer Anils mamma" när jag kommer... så va de säger till andra vet jag inte riktigt...

• tilda001

nea kallar mig
    * mamma
    *mamma linda
    *linda

• Josefin02

Min dotter kallar min pojkvän för "extra pappa" när hon pratar om honom inför andra som inte känner honom. Det tycker jag låter jättegulligt =) Annars är det Fredrik som gäller.

• LinaFalk

Givetvis kallas jag för Lina! Jag är ju det!

• tomcar1

Hej !
    Jag tror de kallar mig för låtsasmamma eller plastmamma.

• gnorkis

min son kallar min sambo för namnet.

• aragon
    *Linda
    * Mamma Linda
    * Mamma
    Visa dina nära och kära att Du älskar dom...en dag kan det vara för sent
  • född med tur

Min dotter kallar sin bonuspappa vid namn eller låtsaspappa om hon pratar med de som inte känner honom. Skulle någon råka ta fel och kalla honom för pappa inför henne rättar hon inte. Hon är 10 år.

• Angels

Våra närmsta vänner sig "mamma" om mig, och "dina barn" trots att de inte är mina. Barnen reagerar inte på det och inte jag heller. Barnen kallar mig vid namn. Skulle inte vilja att de kallade mig mamma, för de har redan en mamma, även om hon bor långt härifrån.

• kultingen

Min sambos då 4 åring sa alltid"-;PAPPAS KOMPIS", det var jag det. ha ha ha ha.
    Nu är hon 6 år å kallar mig faktiskt vid mitt namn.

• Sångerskan

Mina barn kallar min kille som heter Andreas för Pappa Dea eller bara Dea.
    Dea och barnens far kommer väldigt bra överens och vi träffas ofta allihop o fikar :)

• Tjofsen

Mitt namn eller låtsasmamma.

Svar på tråden Vad kallas ni för??