• r78ks

Ni som plussat runt V.36 och gjort FET

Hej på dig!
    Jag och min man fick tillbaka ett 7 celligt embryo den 25/8 och testade positivt den 9/9. Efter att ha gått igenom en misslyckad IVF lyckades vi bli gravida på vårt första frysförsök.

Jag tänkte att det kunde vara roligt med en tråd för oss som gått igenom en IVF (ET) eller ett FET att följas åt. Speciellt kul om du testat positiv runt vecka 36 då vi ligger lika.

Här kan vi prata om allt; känslor, rädslor, symptom, våra mäns inblandning, våra kroppar osv...

• Svar på tråden Ni som plussat runt V.36 och gjort FET
  • Betty2

Ps Till Boni: Jag skulle titta in och ge dig en stor KRAM i din GB, men hittade bara ikon för presentation på din sida. (Kommer alltså inte in i gästboken.) Så du får en extra kram här i stället. *KRAM*

• r78ks

kramar om Boni - usch så hemskt och orättvist

• r78ks

Vad tyst det varit här ett tag -hur mår ni? Har ni börjat fått magar? Jag har i alla fall berättat på jobbet nu, det känns skönt. Idag ska jag ringa och beställa tid för ultraljud, vi hoppas att det blir före jul men det kan väl bli svårt för landstinget att klämma in oss kan jag tänka... vi får se.

• Betty2

r78ks: Ja här har det allt varit lugnt i tråden... Jag mår bra, mår inte lika illa som förut. Och magen har börjat växa ordentligt (säkert för att det är tvillingar). Vi skall på UL 12/12, känns som en hel evighet tills dess. (Har inga kontroller hos bm heller förrän efter UL.)
    Hoppas ni oxå får tid före jul.

• Pikku myy

igår var jag på bm kontroll och fick lyssna på fosterljud. Gud va härligt och höra det lilla hjärtat slå.... Har bokat ul 18/12, längtar dit.

• r78ks

åhhh pikku myy vad härligt. Jag vill också gå på en sådan koll..... vi ska på ultraljud den 19/12 - längtar också dit. Jag är så himla rädd för att det inte ska leva... hur mår och känner ni er kring magen?

• Betty2

Vad kul att vi har UL ganska nära varandra. (12/12 för min del alltså.) Nu börjar det ju närma sig, men det känns fortfarande långt bort... Vi har inte fått lyssna på några hjärtljud än och jag skall inte till bm förrän efter UL.

Jag mår väldigt bra just nu, illamåendet är i stort sett helt borta. Men jag är oxå orolig och hoppas att jag kan slappna av lite mer efter UL.

• Pikku myy

Jag mår i det stora hela bra. Magen växer (andra barnet) relativt fort. Kan glömma mina vanliga byxor iaf... Är precis v 16+0 idag känns mkt overkligt. Är trött och har mindre tålamod än vanligt. Vilket både min 3 åriga tjej och min hund reagerar på så klart. Dags och tänja gränser.... Illamåendet försvann redan i v 10 så har varit ganska symptomfri sedan dess. Håller tummarna för oss....

• bamsefan

Tittar bara in och ser efter att ni mår bra och fortfarande är gravida.Och det är ni.Underbart.Det ger en annan hopp som väntar på att få bli ruvare igen.Lycka till med era kommande besök och njut av era små magar.

• Betty2

Bamsefan: Härligt att se att man kan ge lite hopp. Lycka till med den kommande ruvningen. Hoppas allt går kanonbra då, och att det slutar lyckligt.

• r78ks

jag känner igen det där med tålamodet pikku myy... jag märker hur det inte alls håller... man får tänka sig för ibland. Annars mår jag rätt så bra, föurom att min kropp inte riktigt klarar stress just nu och det märks. Blev tillsagd av min BM att ta det lungt - lättare sagt än gjort, men på onsdag är det dags för några dagars semester i marocko. Det ska li superskönt.

Svar på tråden Ni som plussat runt V.36 och gjort FET