Bra skrivet erica78. En karl tycker att han gjort allt som behöver göras när de lagat mat, betalat räkningar och tar på sig kläderna.
Jag tycker absolut man kan kräva att barnen gör sin del av hemsysslorna. Det är ju inte JAG som ska hålla koll på allt. Jag kräver att hans dotter ska visa respekt, vara hövlig och plocka undan efter sig. Hon ska inte avbryta när man pratar och repektera att vårt sovrum är vårt rum där man kan vilja vara ifred. JAG behöver inte finnas tillhands hela tiden. Det är ju inte mitt barn.
Jag gör så HIMLA mycket för henne; tvättar hennes kläder, har inrett hela hennes rum, hon har fått alla mina leksaker från när jag var liten, jag har pysslat och lekt hårfrisörska med henne 10000 ggr, jag putsar hennes skor och syr upp hennes byxor, jag lagar hennes mat och ser till att hon har kläder, schampo, tandborste, regnkläder, mössa och vantar. Jag lyssnar till hennes sinnesstämningar och frågar hur hon har det, förklarar tjej-grejjer. Jag stannade hemma i somras och tog inget sommarjobb för att hans dotter skulle kunna vara här (han hade ingen semester) Jag hjälpte honom att få henne veckovis (förklarar hur han ska gå till väga för att exet ska ge med sig - lyssnar på deras tjafs och tar bådas parti när det behövs), jag är hemma med henne så att han kan träna eller när han är bjuden till nån kompis. Jag planerar födelsedagspresenter, julklappar och kalas. Jag köper till och med julklapp från dottern till sin mamma .
Jisses...listan är lång. Vad jag vill komma fram till är att när JAG vill vara ifred...så ska jag få vara det.