• saraseal

Mycket rasism på Familjeliv?

Jag tycker mig ha märkt mycket rasistiska tendenser i vissa trådar här på Familjeliv, "man ska inte blanda raser" "invandrarna försöker utrota oss renrasiga svenskar" osv.osv. kanske inte bara på familjeliv men jag har märk många sånna här saker i forumet?

Jag tänker inte ta upp nån specifik tråd för det tycker jag är onödigt men jag undrar är det fler som tycker det verkar vara mycket rasism på Familjeliv?

• Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?
  • IlsaBlackWidow

Nbottning - Nej jag orkar inte en femtioelfte gång, du får läsa bakåt.
    Och vad har du fått det ifrån att det skulle vara "så viktigt att "få" använda rasbegreppet för mig"?

Jag har inte annat än dementerat en massa påståenden om vad jag förmodas tycka och som sedan tas som sanning.

• Tangerina

Ilsa: "Nåväl, som sagt ingen idé att du och jag fortsätter i ämnet."

Det här är nog i stort sett det första jag håller med dig om.

• Santos v2

Det är viktigt för folk att finna behörighet. Endera i musik, kultur eller ras. Eller så skiter man bara i det och kollar på catfightsen!

• Tangerina

Ilsa: "Jag trodde faktiskt de flesta lite pålästa visste vad politisk korrekthet var."

Jag insåg att jag läste den här meningen fel och ser nu att det helt enkelt var en förolämpning. Nu påstår du alltså inte bara att jag är politiskt korrekt (i bemärkelsen att jag inte tänker själv) för att jag inte delar din uppfattning, utan också att jag inte förstår vad du menar med det eftersom jag inte är lika påläst som dig? Du får nog vara lite tydligare om du ska förolämpa någon som är så dåligt påläst och inte tänker själv, annars går poängen lätt förlorad...

Santos: Jag kanske misstolkar dig i den sena timmen, men kommer det snart något om PMS?

Nu ska jag sluta vara OT.

• IlsaBlackWidow

Tangerina - Det var du som tog upp PMS... Kanske sannolikt då du verkar hitta saker som inte existerar för att känna dig förolämpad.

Meningen: "Jag trodde faktiskt de flesta lite pålästa visste vad politisk korrekthet var."

Betyder ordagrant Jag trodde faktiskt de flesta lite pålästa visste vad politisk korrekthet var.

Jag antog att du var lite påläst, lite påläst och inte LITE påläst, och därför förstod ordet.
    Jag trodde du bara ville ordbajsa och låtsas att du inte förstod.

Vilka problem folk har...

Svårt att fråga mig om jag tycker du är dåligt påläst istället för att skriva ett helt inlägg om vad du antar att jag menar.

• Tangerina

Ilsa: Det var ett skämt, jag ser inte någon mening med att vara seriös i den här diskussionen längre, bara så du inte tror att jag känner mig förolämpad.
    Det där om katter som slåss förresten brukar komma upp på ett något nedlåtande sätt i situationer där kvinnor är oense, så även PMS- det var allt. Och det var ett skämt. Igen.

• Nbottning

"Nbottning - Nej jag orkar inte en femtioelfte gång, du får läsa bakåt.
    Och vad har du fått det ifrån att det skulle vara "så viktigt att "få" använda rasbegreppet för mig"?"

Det köper jag. Fick bara för mig att diskussionen handlade om rasbegreppets vara eller icke vara.

• Santos v2

Tangerina:
    Santos: Jag kanske misstolkar dig i den sena timmen, men kommer det snart något om PMS?

Färgläran ?

• Jan 39

Tittar in mitt på dan som omväxling. Finner att diskussionen har urartat till för mig obegripliga påhopp.
    Vad tråkigt!
    Jag kanske måste läsa på mer ?
    Ironi och lustigheter går bara fetbort i internet. Skippa det!
    Säg vad ni menar utan att försöka var lustiga så blir det nog mer meningsfullt för även normalbegåvade, som jag. Tack!

• spikeygirl

Jag har också märkt av rasist-vibbarna som genomsyrar FL. Ibland är det verkligen beklagligt att de har byggt ut bredbandet så mycket i landsbygden...

• Cdot

Ja. Klart man har märkt det. Since day one. Precis som i det vanliga livet.

• saraseal
    spikeygirl skrev 2006-10-07 12:10:40 följande:
    Jag har också märkt av rasist-vibbarna som genomsyrar FL. Ibland är det verkligen beklagligt att de har byggt ut bredbandet så mycket i landsbygden...
    Mvh Sälen =)
  • Tjofsen
    spikeygirl skrev 2006-10-07 12:10:40 följande:
    Vad menas med det????
  • IlsaBlackWidow

Tjofsen - Det betyder att är man självutnämd atirasismens riddare så får man göra påhopp, personangrepp, kränkningar och generaliseringar hejvilt.
    Man skriker rasist till alla man inte kan hitta seriösa argument emot och tjatar om att man får inte generalisera när det gäller annat än ursprungssvenskar och vita i allmänhet.

• Santos v2

Klart man får.

Vi jublar när antifa huliganer förstör SD`s möten och spöar småbulor ute på landsbygden!.. Ironisk!

• IlsaBlackWidow

Santos - Ironi? Du skrev ju i en annan tråd att du jublade och skrattade ordentligt när en liten småbula fick kompanistryk...

• Sprakvetaren

Pelinell är inte intresserad av en dialog. Hon är ett sedan länge känd nättroll som har fått sina inlägg raderad av Familjeliv. Hon är inte journalistutbildat heller, trots påstående om detta. Hon flyttas runt på olika redaktioner på Bonniers eftersom hon är känd för sina samarbetssvårigheter.

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?