• solros33

Fler i startgroparna för första omgången Pergotime?

Hej ni go'a tjejer på FL

Tänkte starta en tråd för oss som inom kort skall börja första pergokuren.

Inväntar mens (och den kommer säkert den här gången också, garanterat )
    Då skall jag kontakta gun igen för VUL och om allt ser ut som det skall och inga mysko cystor syns så skall jag börja med pergo dag 5 (tror jag det var...)
    Lite nervös för detta och tänkte kolla om vi är fler som är i liknande situation som kan stötta varandra här och stöta och blöta frågor, små som stora, och möjliga biverkningar.

• Svar på tråden Fler i startgroparna för första omgången Pergotime?
  • zandrisen

Tinani, rent hypotetiskt så tror jag att du ska räkna bort lördagens rosa blod, då detta måste ses som "spotting", och man brukar rent allmänt säga att mensdag 1 är den dag då man blöder ordentligt. Nu är det ju olika från person till person hur mycket man blöder, så man vet nog bäst själv när man har dag 1. Men du, först rosa och sen brunt... Om det inte kommer mer så tycker jag nästan att du ska g-testa innan du börjar med pergon...

• zandrisen

HEJ alla pergotime-knaprande tjejer!
    Vill bara kika in och ge er HOPP då jag plussade idag på första kuren!!!! Lycka till alla!!!

• Mojnse6

Läste det på andra tråden tidigare idag!! Ännu en gång STORT GRATTIS till plusset! Visst tänds det ett hopp när man läser en solskenshistoria!!

• mysFlisan

Hej hej!*vinkar*
    jag vill oxå kika in här fast jag har inte börjat ännu för jag väntar in min mens men för övrigt är det första kuren
    "zandrisen" tack!! för visst ger du hopp!!

Jag väntar å väntar sen håller jag alla tummar å tår för mig å alla andra

• sångbird

Har en liten fråga om pegotime och detta verkar vara det perfekta stället att fråga Jag o min man håller på med utredning och alla mina prover verkar vara ok, jag har äl om än lite ojämn. Min gynläkare sa att jag åndå kunde börja med pergo eftersom det kunde göra mina äl mer regelbundna, har ca 32-35 dagars cykel. Ska jag göra det? Han pratade om riskerna för flerbörd och så men samtidigt får man ju fler chanser till att bli gravid eftersom jag får fler äl per år. Vi väntar nu på min mans spermaporov, när vi får svar på det kanske det är lättare att veta.
    Hoppas ni förstod min fråga!!

• Mojnse6

Sångbird: Tycker absolut du ska börja med Pergotime, speciellt eftersom du får "fler" chanser per år! När det gäller flerbörd så kan du kräva att få göra ultraljud runt dag 10-11 i cykeln, då kan nämligen läkarna se hur många äggblåsor du har producerat. För många äggblåsor = mysförbud . Hoppas din mans prover är OK! Lycka till!

• tinani

GRATTIIIIIIIIISSSSS Zandrisen Lycka till!!!

Nu har jag börjat på kur nr 2 och den här gången ska jag ta det lugnare och inte förvänta för mycket. Det får bli som det blir.

• vispen

hej jag har oxå börjat kur nr 2 så det är bara att vänta och se
    har haft lite konstig mens nu menmen (nästan bara brunt uch)
    grattis till er som plussat jag längtar dit jag med
    hur går det för er andra

• len71

Grattis till plusset Zandrizen och lycka till:) Själv väntar jag på att mensen ska komma igång så jag får sätta igång med pergo kur nr 2, känner att det är på gång:( Men men det är bara att ta nya tag. Lycka till allihop:)

• tinani

Någon annan som har blivit gasig efter kur nr 2? Jag är jättegasig, hungrig hela tiden och trött.

• tinani

Glömde berätta att jag hade den konstigaste drömmen någonsin; Jag drömde att jag var gravid och trodde att jag skulle få ETT barn men sen helt plötsligt står jag på gatan och ska föda STÅENDE och de bara ploppar ur mig en efter en och helt plötsligt så står jag där med 4 styckna. HELT SJUKT!

• johto

Hej! Är det nån av er som fått pergo för att ni har för kort lutealfas. Som jag fattat det kan det vara ett symptom på otillräcklig ÄL.

• johto

zandrisen: Jag snokade lite på din presentation. Fick du komma på utredning efter bara 7 månader? Trodde att man var tvungen att vänta i ett år?

• len71

Det va som jag trodde, imorse fick jag mens:( så det blir till att börja med pergotime på måndag och hoppas på att det lyckas den här gången istället:) Ska ringa min gyn läkare imorgon och höra om jag ska ta en tablett den här gången också eller om jag ska dubbla dosen. Hu har ni andra fått göra?

• Mojnse6

len71: Tråkigt att din mens kom! Jag är själv inne på min första kur men enligt min läkare så skulle jag inte äta Pergotime någon fler gång om jag inte lyckades bli gravid denna cykel utan vila en cykel för att sedan få sprutor!

Johto: När det gäller utredningar så kan man ju säga att man vill kolla upp om man verkligen ägglossar, kolla hormonerna! Istället för att man vill göra en utredning för barnlöshet!!! De kan ju inte neka en att kolla upp sin egen kropp om man är orolig .

• johto

Mojnse6: Då fattar jag. Jag är ju lite orolig för min korta lutealfas. Ska nog vänta nån cykel till, men sen skulle jag också vilja göra en liten koll. Jag flyttade till Stockholm för ett år sen och jag har inte skaffat nån gyn här ännu. Det är skönare när man vet vart man ska ringa.

Svar på tråden Fler i startgroparna för första omgången Pergotime?