• Helle

5-månaders längre än 70 cm!

Hur många är vi som har bebisar som är 5 månader och längre än 70 cm? Vad väger era barn? och vilken storlek använder ni?

Det är såklart så att ni som har äldre barn men som var ca 70 el över nr de var 5 månader gärna får skriva här också och dela med er av hur det blev när de var äldre. Växte de på lika snabbt, eller lugnade det sig?

Min kille är 5 månader, 72 cm och 8700 gram. Vi har storlek 68, men behöver 74 på bodys nu.

• Svar på tråden 5-månaders längre än 70 cm!
  • MammaNova

Nova var 67,5 sist och vägde 8535 så hon e också stora tjejen ! 68 funkar men har även börjat varva med 74 ! Kläder vi ärvt är dessutom vältvättade 74 och lite mindre, och visst skiljer det sig från butik till butik med storlekar ? Tycker kappahls är större än både lindex och hm !

• MammaNova

Ska lägga till att hon är 5 ½ månad och vi var där i fredags ! Då finns det längre tjejer än hon alltså *Ler* ! Hon vägde 4475 och var 54 cm då hon föddes !

• FreeForAll

När min son var fyra och en halv månad var han 71 cm och vägde 9080 g. När han var fem mätte jag honom inte men han vägde 9300 g.
    Han börjar växa ur 74 nu.
    Men jag är inte så orolig för det. Han är ju viking. Jag är 176 cm och min man är 186. Så det är ju inte så konstigt.

• FreeForAll

Ska tillägga att han inte var sååå stor när han föddes. 52 cm och vägde 3335 g. Men sen dess har han växt...

• susannn

oj.. min verkar vara dværg! på 5 månaders kontrollen va hon 61 cm lång och vægde 5,5 kilo...

• EmmaEmanuelsson

Heeej!

Olivia är snart 4.5 månad....64 lång och väger nästan 7 kg.....har 68..och ibland 74 på byxor för hon har så långa ben :)

• EmmaEmanuelsson
    (MajaMaria78)

Ja vi är också långa...1.86 båda två, så Olivia lär väl inte bli jätte liten kanske hehe :)
  • Smulan83

Anton är ca 71 lång och väger 8900 och vi använder bara strl 74 eller dubbelstorlekar 74/80 och det har vi gjort i över en månad.
    Anton vägde 4195 och var 53,5 när han föddes...

• Maggiepuh

På 5 mån kontrollen var min kille 70 cm och vägde 8.2 kg. Till 6 mån var han 70.5 och vägde 8.5 kg. Ska på 8 mån imorgon.

• solin

min "lille" kille är bara 3 månader än så länge men han väger redan 9060gram och är 67,5cm!!! Undrar var detta ska sluta... Jag är 1,65 och min man är 1,80 så vi är ju inte långa direkt.

• Veladis

Egil som blev fem månader 23/10 var vid femmånaderskontrollen 71,5 cm lång och vägde 9160g. Han var 54 cm lång och vägde 4400 när han föddes och har följt +2-kurvan hela tiden. Det är lite att bära på. Han har stl 74 på alla kläder i princip.

• Veladis

Min kille på 5-månadersdagen som träffar sin lill-kusin på 6 veckor. Liiiite skillnad i storlek

• Sessi82

Min kille är fem månader och var senast 71 cm vägde 9400g

• MillannalliM

Vid sonens 4 månaderskontroll så vägde han 9845g och var 71.5 cm! Han är lika stor som min dotter var när hon var 1.5 år 😂  Spännande!! 

• MillannalliM

Kan också tillägga att jag ?bara? är 167cm och min man 184cm så inte Jättelånga 😄 Farmor är dock lång! 

• Ruter

Min son var 73cm när han var 5 månader. Han har fortsatte att växa i samma takt. Idag är han precis fyllda 9år och är 154cm lång. Behöver köpa kläder för ålder 11-12 år för att han ska få plats i dom på längden. 

• Ruter

Tillägg att med kläder är det mest en uppskattnining på när barnen kan ha kläder, vi har alltid legat 1-2 storlekar över rekommenderad ålder på sonen pga av längden. St 50 kunde han aldrig ha, vi fick gå direkt på 56(var 57cm lång när han föddes) storleken hade han i  hela 2 veckor innan vi fick gå upp en storlek. 

Svar på tråden 5-månaders längre än 70 cm!