jag och min blivande man vill absolut bli familjehem senare när vi har gift oss och flyttat till större. jag är själv fosterbarn från början (blev sen adopterad av fosterfamiljen) och har i hela mitt liv levt i ett familjehem med flera andra fosterbarn och även mina föräldrars biologiska barn.
det var skiiiiitjobbigt!!!!!
men värt det tusen gånger om! många gånger har man gråtit och varit ledsen för att det har varit bråk och skrik och allmänt miserabelt, men oftast har det varit bra, roligt, intressant och alldeles fantastiskt! jag vet precis vad jag ger mig in på och kan också få stöd av mina föräldrar som har jobbat som familjehem i över 35 år!
visst, jag utsätter mina biologiska barn för mycket press, men ibland är inte livet en dans på rosor. jag är av den sorten som tycker att man måste hjälpas åt och jag kan inte skydda mina biologiska barn från allt jobbigt.
dom kommer hata mig och tycka att jag är världens hemskaste morsa, säkert många gånger om, men i slutändan är jag säker på att dom förstår varför jag utsätter dom för det jobb som kommer med ett familjehem.
det ger dom en bra aning om att alla är lika mycket värda, att man ska hjälpas åt och det stärker dom mentalt!
så jaaa till att bli familjehem! och jaaa till högre lön och högre status för fosterföräldrar!