• knodden och vi

Rädd för utdrivningen -krysta

Under min senaste förlossning använde ja bara lustgas,tyckte att det räckte,hade kontroll över värkarna.Mot slutet tog de hål på hinnorna,då försvann all kontroll.Allt gick så fort ingen tid till bedövning.När det va dax att krysta var det sån smärta jag trodde ja skulle dö.Nu är ja i v 26 o livrädd ska gå på mitt första a-samtal imorgon.Vilken bedövning kan vara bra??

• Svar på tråden Rädd för utdrivningen -krysta
  • Novus

Solrosblad
    Jag har fött på NÄL ( i Trollhättan)

• solrosblad

Jaha, ja då är det bara att hoppas att barnmorskorna på mitt sjukhus oxå har den kompetensen, tvivlar på det, här sparar de in på resurserna tyvärr.

• Åsalie

Jag ska föda på Östra,...tror du de har d?

• Duddelisah

Jag har inget bra svar till dig - alla är vi olika men jag måste får berätta hur Edan funkade för mig. Jag vet att dess verkan visserligen inte BRUKAR fungera såsom den gjorde på mig men det existerar och jag ska definitivt be om den nästa gång!

Från stunden Edan sattes på mig kände jag ingen smärta alls under resten av förlossningen men ändå kände jag värkarna tydligt och dom var inte svaga! Under utdrivningen kändes det till och med lite skönt som lite ögonblicken innan  man får orgasm..... Generad *hur knepigt som helst*

~~En underbar dotter och en bebis i magen~~
  • Åsalie

Duddelisah - låter ju perfekt

Får jag fråga NÄR de satte EDAN ?Förmodligen rätt sent eftersom du var bedövad under utdrivningen åxå?

• knodden och vi

Gelen läggs på huden finns även som spray, det är en lokal bedövning. Inga nålar. Samma bedövning som man använder när man sätter en urinkateter. Zylocain ( kanske felstavat).

• Duddelisah

Åsalie: Jag tror jag var öppen 6 eller 7 cm. Men jag hade krystvärkar i 5 timmar!!! Dottern visade sig inte vara fixerad utan "uppskjutbar" så hon var inte nere vid födelsekanalen när jag väl var helt öppen. Den tog dom 5 timmarna för henne att "trilla ner". Alltså var det många timmar som Edan varade på mig

~~En underbar dotter och en bebis i magen~~
  • solrosblad

Knodden...då blandade jag ihop det när jag läste om lokalbedövn. Jag fattade som de sprutate in bedövningsgel, men de lägger en gel eller sprutar på lokalbedövningen alltså... Hur gick ditt au samtal? Vad tyckte bm var bästa smärtlindringen i utdrivningen?

• knodden och vi

Solrosblad, ja det var den jag tänkte på just som lokalbedövning. Annars finns det ju bäckenbottenbedövning där använder man en spruta o får två stick en på vadera sida om livmodermunnen. Mitt samtal var bra men det blir snitt för min del.

• solrosblad

Hur känns det då, känns det mer positivt så du kan se fram emot bebisen på ett annat sätt?

Bäckenbott skulle jag haft förra gången, men den lägger de när man är fulltöppen, och då har jag normalt sett krystvärkar, vilket blev så då oxå, så bm hann aldrig lägga den på mig för bebis kom ut på en kryst

• knodden och vi

Solrosblad, känner mig nöjd över att beslutet äntligen är taget, men är såå orolig. Kan nog inte glädja mig förräns allt är klart o kodden ligger i min famn.

• solrosblad

Jag förstår det. Jag ska bli igångsatt, vill det, eftersom jag har haft snabba förlossningar tidigare. Det känns tryggt att veta att man får komma in i lugn och ro och att man redan är på rätt ställe när det drar igång, samtidigt som jag känner emellanåt liiite "vill inte"...tänk om det blir skit och drar ut på tiden, massa komplikationer och krysta lääänge

Tänkte på härom dan att så fort man plussat på stickan så börjar man tänka på förlossningen ist för att ta en dag i taget. Men det är väl ett sätt att förbereda sig inför mottagandet av barnet.
    Fast blandade känslor inför förlossningen så längtar jag galet efter bebben

• Åsalie

Vad skönt att du fick snitt knodden och jag!

• knodden och vi

Åsalie, tack, känns ok tror ja.                                                                                                                                                                                                                                                                      

Svar på tråden Rädd för utdrivningen -krysta