• aidah

Vad är skitjobb för dig?

Som rubriken lyder vilket/vilka jobb anser du vara 'skitjobb' och skulle inte kunna tänka dig att ta?

• Svar på tråden Vad är skitjobb för dig?
  • Jimmie

Sorterare på Tvätteri (läs Berendsen) är nog det värsta jävla skitjobbet man kan ha... tro mej

• aidah

men ni som säger att ni ALDRIG skulle ta dessa skitjobb..
    vad skulle ni göra om ni inte hade något att leva på inte kan försörja era barn??

det är väl bättre att jobba på ett jobb med mindre status och ha det bra ekonomiskt än att inte jobba alls?

• melicia

Mc donalds/Pizzahut/sibylla mm
    Städare
    Pvakt
    Skolmatbespisning
    Skräpplockare
    Diskare
    Telefon försäljare

• SweeneyToad
    Bonanza skrev 2006-12-29 17:03:34 följande:
    - Säljare/telfonsäljare
    - Städare
    - Servitris
    - Snabbmatsrestaurang
    - Inom vård/omsorg
    - Sitta i kassan på konsum mfl.

Obs! Detta är jobb jag inte skulle vilja ha, inte jobb som jag ser ner på.
    Svingammalt inlägg, men jag måste bara kommentera detta, nu när någon har gett liv till denna tråd.

Du har fel gällande servitris. Det är definitivt inget skitjobb. 
  • melicia

Spärrvakt i tbana
    Biljettkontrollant i tbana
    Krematorium
    Dagcenter arbetare
    Köra tunnelbana
    Apotekare
    tandläkare

• melicia

Biograf machinist, jobba på spåervagn i sthlm och kolla biljetter

• SweeneyToad
    melicia skrev 2021-03-14 19:56:27 följande:
    Spärrvakt i tbana
    Biljettkontrollant i tbana
    Krematorium
    Dagcenter arbetare
    Köra tunnelbana
    Apotekare
    tandläkare
    Hur kan tandläkare vara ett skitjobb? Du har väl skrivit fel nu, va? 
  • Johannis887
    SweeneyToad skrev 2021-03-14 20:04:33 följande:
    Hur kan tandläkare vara ett skitjobb? Du har väl skrivit fel nu, va? 
    Finns folk med väldigt dålig munhygien. kan Vara det
  • Johannis887

Jag har jobbat som städare, sådan som åker hem till folk. Var ett riktigt skitjobb. Inte pga arbetsuppgifterna egentligen. Utan att folk såg ner på en och man behandlades dåligt. Man var ju där själv ofta med kunder så vart väldigt utsatt som tjej.

• Johannis887
    aidah skrev 2006-12-30 02:14:23 följande:

men ni som säger att ni ALDRIG skulle ta dessa skitjobb..
    vad skulle ni göra om ni inte hade något att leva på inte kan försörja era barn??

det är väl bättre att jobba på ett jobb med mindre status och ha det bra ekonomiskt än att inte jobba alls?

Fast frågan var vad dom tycke var skitjobb, står inget om att de inte skulle kunna tänka sig att göra det ändå för försörjning...
  • Johannis887
    Johannis887 skrev 2021-03-14 20:28:56 följande:
    Fast frågan var vad dom tycke var skitjobb, står inget om att de inte skulle kunna tänka sig att göra det ändå för försörjning...
    Sorry såg att du syftade på en specifik grupp personer
  • Tomelilla15
    aidah skrev 2006-12-19 03:11:58 följande:

Som rubriken lyder vilket/vilka jobb anser du vara 'skitjobb' och skulle inte kunna tänka dig att ta?

Tycker det är två olika saker. Dels vad som är skitjobb, dels vilka jobb jag inte skulle kunna tänka mig att ta.

Med skitjobb menar jag dåliga jobb för mig, tex låg lön, dåliga arbetsvillkor, tufft arbete som inte motsvaras av kompensation på något sätt. Det finns ett antal sådana jobb som jag skulle kunna tänka mig att ta trots det.

Det finns andra jobb som är toppjobb som jag däremot aldrig skulle ta.
  • Mrs Green

Om jag verkligen var tvungen för att försörja mig själv och familjen skulle jag ta vilket jobb som helst. Men om jag hade någon möjlighet att välja skulle jag inte bli telefonsäljare, eller något liknande där jag känner att jag lurar människor. Jag skulle också ha svårt att jobba med döda (krematorium, bårhus, begravningsentreprenör). Eller att jobba med att sanera bland skadedjur som t.ex vägglöss och råttor.

• Erik den Store

Ett jobb ska vara utvecklande, roligt och bra betalt.

Kan man få 2 av de ovanstående så är man lyckligt lottad. Själv har jag dock alla 3.

Ett jobb som inte uppfyller något av kriterierna ovan skulle jag klassa som jordens skitjobb.

• Stålmamma

Skitjobb vet jag inte men jag skulle absolut inye vilja jobba som vårdbiträde/undersköterska.

Svar på tråden Vad är skitjobb för dig?