Vad är skitjobb för dig?
Som rubriken lyder vilket/vilka jobb anser du vara 'skitjobb' och skulle inte kunna tänka dig att ta?
Som rubriken lyder vilket/vilka jobb anser du vara 'skitjobb' och skulle inte kunna tänka dig att ta?
Sorterare på Tvätteri (läs Berendsen) är nog det värsta jävla skitjobbet man kan ha... tro mej
men ni som säger att ni ALDRIG skulle ta dessa skitjobb..
vad skulle ni göra om ni inte hade något att leva på inte kan försörja era barn??
det är väl bättre att jobba på ett jobb med mindre status och ha det bra ekonomiskt än att inte jobba alls?
Mc donalds/Pizzahut/sibylla mm
Städare
Pvakt
Skolmatbespisning
Skräpplockare
Diskare
Telefon försäljare
Spärrvakt i tbana
Biljettkontrollant i tbana
Krematorium
Dagcenter arbetare
Köra tunnelbana
Apotekare
tandläkare
Biograf machinist, jobba på spåervagn i sthlm och kolla biljetter
Jag har jobbat som städare, sådan som åker hem till folk. Var ett riktigt skitjobb. Inte pga arbetsuppgifterna egentligen. Utan att folk såg ner på en och man behandlades dåligt. Man var ju där själv ofta med kunder så vart väldigt utsatt som tjej.
men ni som säger att ni ALDRIG skulle ta dessa skitjobb..
vad skulle ni göra om ni inte hade något att leva på inte kan försörja era barn??
det är väl bättre att jobba på ett jobb med mindre status och ha det bra ekonomiskt än att inte jobba alls?
Om jag verkligen var tvungen för att försörja mig själv och familjen skulle jag ta vilket jobb som helst. Men om jag hade någon möjlighet att välja skulle jag inte bli telefonsäljare, eller något liknande där jag känner att jag lurar människor. Jag skulle också ha svårt att jobba med döda (krematorium, bårhus, begravningsentreprenör). Eller att jobba med att sanera bland skadedjur som t.ex vägglöss och råttor.
Ett jobb ska vara utvecklande, roligt och bra betalt.
Kan man få 2 av de ovanstående så är man lyckligt lottad. Själv har jag dock alla 3.
Ett jobb som inte uppfyller något av kriterierna ovan skulle jag klassa som jordens skitjobb.
Skitjobb vet jag inte men jag skulle absolut inye vilja jobba som vårdbiträde/undersköterska.