Ritplatta i photoshop??
Nån som använder det å kan tipsa lite på vad man kan göra å va den e bra till å så??
Nån som använder det å kan tipsa lite på vad man kan göra å va den e bra till å så??
Aah tack...jag va där å testade lite..men valde aldrig other dynamics..Tack ska du ha då ska jag prova det
Detta e ju kuuuuuul!!!
Mm, jag var helt lyrisk i början!! Finns till och med en hel skiva i hur du kan ställa in PS och Wacomen. Fick låna den av en kompis =)
jag tycker inte att färgen fadear så bra..blir liksom fläckvis..går det göra nått åt det??
jaha å va heter den skivan??? Kanske man skulle pröva!
Vad har du för ritbord?
Kolla så Jitter Opacity är på 0% (precis ovanför där du valde Pen Pressure).
nu fadear det bra...hittade det
jag har wacom graphire4 står det på låddan. Jag hade ändrat opacy jitter till 100
hihihi fan va najs det blir
Ahh, det förklarar ju saken =) Skönt att det löste sig!
vart ändrar jag så att den blir smal om jag gör löst å tjock om jag trycker????
snubblar in lite i denna tråd och vill tipsa er om en "budget variant" på Wacoms ritbord. Märket är Trust och den är ok att använda så tillvida man inte är grafiker eller en person med väldigt höga krav . Den är iaf avsevärt billigare...
.
www.dustin.se/DacsaPortal/
hm, vilken luring den länkar visst direkt till Dustins startsida, fast jag la länken till produkten.
Nåja, här en länk till IDG där ni också får en recension på köpet
testcentret.idg.se/produkt.asp
Skulle aldrig tipsa om en Trust. Den jag hade sög verkligen. Rätt vad det var så förstod den inte att jag lyfte på pennan, så den fortsatte rita. Man förstör lätt en bild så =/ Sedan var ju inte känsligheten den bästa, ritade man snabbt kunde en cirkel bli en trekant.. Men å andra sidan, är man osäker på om man kommer använda den så kan det ju vara bra att testa, den kostar ju inte många hundralappar! (det finns Wacoms i den prisklassen också;) )
bäbistokig:
Iställer för att gå till Other Dynamics, så väljer du Shape Dynamics. Längst upp där har du size ;)
Jag har provat några olika prylar från Trust och aldrig varit nöjd. Nyfiken sedan länge på att prova ritplatta, men av annat märke. Trust har fått sina chanser redan.
Jag vill bara tillägga att jag håller med Isfjord och Skorpionen80.
Det enda som gäller är Wacom. Det är min erfarenhet.