• ninos

Det blev ett plus trots allt ........långt och detaljerat

Livrädd, livrädd och lite glad men vågar inte riktigt tro på det här ännu.

1 mf, 2 ma, 3ivf, nästan 7 år av bebisverkstad, Pco och i startgroparna för adoption så blev det ett plus i dag, eller rättare sagt ett streck.

Jag hade ett grav test från Ullared hemma som jag tog i morse och det blev ett svagt streck som jag inte riktigt vågade lita på. Herregud jag hade ju köpt det på Ullared, det kanske var dålig kvalitet eller så tänkte jag. Fort iväg till apoteket för att köpa clearblue och vips så blev det ett plus. Woohaaa - livrädd!

Jag har vanligtvis ganska kort lutealfas ca 10 dgr. På dag 9 efter äl fick jag svaga bruna flytningar som sedan tilltog i helgen till att bli gammalt blod med klumpar och allt. Ja, ja, mensen är på G tänkte jag och väntade på att det färska blodet skulle komma men det har inte komit ännu. Brösten känns också lite skumma och nu har de färgade flytningarna och klumparana nästan försvunnit. Idag är det dag 15 efter äl så jag antar att jag är i v 4+1.

Shit alltså, jag är gravid igen det var nästan 2 år sedan sist. Jag ska försöka att ta det piano och inte hoppas för mycket men det är konstigt hur fort man bygger upp sina drömslott. Så nu får jag väl se fram emot att springa på toa så där 20 gånger om dagen med hjärtat i halsgropen. Vem vet, det kan ju gå vägen men troligtvis inte, föröker jag intala mig. Progesteron har jag redan hemma så det har jag börjat ta.

Kramar från en livrädd liten hoppfull...

• Svar på tråden Det blev ett plus trots allt ........långt och detaljerat
  • Tuplan

Grattis! Håller tummarna så hårt jag bara kan!

• Stolt Ivf Mamma
    Grattis
    Jag SKA bli mamma en dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • LullanK

Skam den som ger sig. Å det sista som överger människan är ju hoppet sägs det!
    Stort grattis, önskar dig all lycka och hoppas verkligen att det ska gå bra, vilket det säkert gör.
    Håller tummarna för dig!

Kristine med liten i magen, V. 22
  • ninos

Tack, tack, tack...håller på att bli tokig eftersom jag går och känner efter hela tiden, suck. Men det är väl bara att vänja sig. Inga mer färgade flytningar men nyss så högg det vid ena äggstocken så för stunden så befarar jag att det är ett X.

Till saken hör att jag har ätit pergotime för att få ÄL och när jag var hos läkarn för att kolla äggtillväxten så fanns det tre stora ägg. Undrar hur många som har tagit sig?

Är glad men det känns helt surrealistiskt overkligt. Tänk om det verkligen skulle funka...

• Fröken N

Grattis!!!! Du inger lite hopp....
    Håller tummarna
    kram

• bamsefan

Jättegrattis och lycka till.

• ninos

Tack än en gång för alla lyckönskningar!

Brösten ömmar, inga flytningar och tankarna snurrar konstant. Maken säger att i ena hjärnhalvan snurrar tankarna som säger att det ska gå bra och i andra de som säger att det ska gå dåligt så det är totalt kaos i hjärnkontoret.

I morgon ska jag ringa till läkarn för att få mera progesteron och något blodförtunnanade. Lågdos heparin eller nåt tror jag det hette. Ny medicin för mig jag tror det är sprutor. Någon som vet? Hoppas de ska tas subkutant för ska de in i muskeln kommer jag att svimma.

Är väl 4+4 idag tror jag fortfarande livrädd, livrädd och glad...

• zak

Grattis det var skönt att höra för själv har man börjat tappa hoppet efter 2års försök, och sen läser jag ditt inlägg och man känner hoppet igen tack...

• Selja

Stort grattis til er =)och lycka till med allt.Själv väntar jag för fullt att få testa mig den 19.1. många kramar Selja

• rebekka06

Grattis och lycka till.
    Skam den som ger som sagt.
    Vi hade också gjort 3 ivf/icsi som misslyckats trots våra kanonägg som vi fick tillbaks. Gjorde en paus på 6 mnd innan nästa försök start i juli 2006. Detta fick avbrytas men med glädje. Fick ingen sprayblödning och började fundera på om under hade hänt? Men sånt händer ju bara andra. Tog en tet hemma som visade ett svagt+,trodde inte på det. Jag hade nog säkert gjort något fel när jag testade. Tog ett nytt som visade likaså,heller inte denna gång trodde jag på det. Ringde mödravården för att få komma in och göra ett test där som också visade positivt. Ringde då sen till ivf enheten och frågade om att få komma på ett tidigt vul för att kolla om det var på riktigt. Efter 2 veckor var vi dit och fick se det lilla hjärta slå. Är idag i vecka 27+5 och är överlycklig. Jag pendlade också mycke från positiva til negativa kännslor. Försök att tänka positivt. Jag tror det hjälper. Jag tänkte så här att när det vekligen har tagit sig och fäst fast man sprayar med en nedregulerande spray som ska göra att man kommer i övergångsåldern då är den lilla stark och en mening fanns med det hela.

Kram och lycka till!

Svar på tråden Det blev ett plus trots allt ........långt och detaljerat