• Anonym (irriterand)

Otrogna affärsmän

Började på ett nytt jobb för ett halvår sedan. I jobbet är det en hel del resor, både i Sverige och utomlands vilket jag trivs med, men det är en sak som jag retar mig på. Det är sådana som ofta är otrogna, både kvinnor och män! Dom träffar antingen en annan som också vill eller någon som gör det mot pengar! Jag har blivit erbjuden flera ggr, men aldrig funderat på att gå med på det. Många som känner igen det, va?

Min fru brukar umgås med frun till en som jag ibland reser med. Dom känner varandra väl för dom jobbar på samma förskola. En sak som jag tycker är jobbig är att jag flera ggr sett att han varit otrogen! Tänk hur det känns när vi har träff t ex hemma hos dom. Han sitter och pratar, skattar, gör henne en liten puss etc och samtidigt så vet jag vad han brukar göra, gissa hur det känns! Man ser att hon är väldigt förälskad i honom.

Skall bara säga att givetvis så är dom flesta INTE är otrogna!
    Många säger, "Jag vill inte berätta detta för deras anhöriga, vissa är på detta sättet. Det kan även bli problem i företaget. Tänk om den som är otrogen är ifrån ett företag som är kund hos oss eller som vi har samarbete med."

Vad skall jag göra? Berätta det jag vet för min fru? Hur blir det då? En sak är att dom snart blir föräldrar.

• Svar på tråden Otrogna affärsmän
  • Vanilj

Ts-Jag tycker du ska föreställa dig den som blir bedragens sits, vad skulle du helst vilja att någon kom och berätta vad din fru gjorde på jobbet eller att dem bara skulle ignorrera det för att dem lägger sig i ert privatliv..
    Jo det är klart man inte ska hålla tyst .. tänk hur mycket dem kommer såra när hon väll får reda på det och ingen sagt nåt och att det är ju då inte bara mannen hon kommer känna sig bedragen av utan av många runt om. Även det som en annan nämde att mannen kan smitta henne med nån sjukdom. Hon har rätt att få veta! Man ska värna om varandra.. Det är ju hemskt när folk säger "sköt dig själv och skit i andra

Gott nytt år!
  • Anonym (inlägg15)

sandra1984:
    Så om du får reda på att din man var otrogen och dessutom fick reda på att folk i din närmaste omgivning visste om det hela tiden så skulle du tycka: " Vad gulligt av dom att inte säga ngt till mig! Vad snällt att dom väntade tills min man berättade det själv efter 3 år!"? Tillåt mig att tvivla...

Dessutom tycker jag det är sorgligt att kvinnor föredrar att blunda för otrohet så att inte "lyckliga-familjen" bubblan spricker för dom själva! För  för omgivningen som kanske vet om en ev otrohet så har den spruckit för kängesen. Så man lurar bara sig själv!

Sen tycker jag också att man kan inte göra valet åt kvinnan som blir bedragen genom att inte säga ngt och anta att hon inte vill veta! På ngt sätt måste kvinnan få reda på det och sen får hon själv göra valet att låtsas som att det regnar eller ej!

• sandra1984

Min sambo skulle inte ljuga för mig.Han är kass på sånt och ärligare än vad jag är he he...
    Skulle han vara otrogen skulle inte allt förstöras för det.Det som hade upprört mig isåfall är om han varit klantig och alla vet om det.
    Vill man vara otrogen så kan man ju sköta det snyggt.Sem skulle jag inte vilja att omgivningen berättade för mig.Hade föredragit sambon isåfall.....

• Anonym (irriterand)

Oj, oj ,oj, vad mycket information och många åsikter! Jag kollade på detta igår kväll men var tröööööt så jag orkade inte skriva in något svar.

En sak som gör att han betyder en hel del för företaget är att han har stort kontaktnät, inte bara i Sverige. Han är duktig på att skapa intressanta kontakter till företaget, så skall vi på mässa så är givetvis alltid han med. Förra mässan var som det brukar, först mässa och seminarier, sedan mingel, mat och underhållning. Där fanns personer han redan känner sen innan och han pratade med flera nya personer. Senare på kvällen stod han och pratade med en kvinna han inte träffat innan. Vet det för han sa det när jag gick förbi dom, "Xxxxxx, här är en ny kontakt till företaget". Jag låtsade att jag inte hörde vad han sa och bara gick vidare. Behöver absolut inte vara säkert, men båda två såg ut att vara lite intresserade till både det ena och det andra. Suck. Förutom det så var det väldigt intressant mässa.

Kom nu precis att tänka på en sak, "HIV är väldigt ovanligt, men klamydia är ju betydligt vanligare och ökar!". Gick direkt in till hemsidan sjukvårdsrådgivningen.se, www.sjukvardsradgivningen.se, och kollade på deras beskrivning av klamydia.
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp

Där stå bl a dessa sakerna:
    -----------------------------------------------------
    Sid 1:
    Inflammationen kan ge ärr i äggledare och bitestiklar och då finns risk att man blir steril. Det drabbar framförallt kvinnor medan män sällan blir sterila av klamydia.
    -----------------------------------------------------
    Sid 3:
    En klamydiainfektion går alltid att bota och ska alltid behandlas eftersom den är en smittsam sjukdom som kan orsaka allvarliga skador, främst hos kvinnor. Klamydia är en vanlig orsak till att kvinnor inte kan få barn. Om man har klamydia och samtidigt har många sexpartners kan man snabbt sprida sjukdomen. Därför är det viktigt att man behandlas så snart som möjligt.
    ------------------------------------------------------
    Sid 3:
    Barnet kan också, om man som mamma är obehandlad, smittas vid förlossningen och få en ögoninfektion eller en lunginflammation.
    --------------------------------------------------------

Kollade även Herpes i underlivet
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp&PreView=
    -------------------------------------------------
    Herpes påverkar inte förmågan att bli gravid, men i samband med förlossning finns en liten risk att herpes överförs till det nyfödda barnet. Risken är då störst om man har herpes för första gången. Därför ska man alltid rådgöra med sin mödravårdcentral eller barnmorska om man misstänker att man har ett herpesutbrott inför en förlossning.
    ----------------------------------------------------

Kollade även på smittskyddsinstitutets hemsida:
    www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/kondylom/
    ---------------------------------------------
    Kondylom är en av våra vanligaste sexuellt överförda infektioner. Bortsett från att kondylom hos vissa kan ge subjektiva besvär är sjukdomen av intresse pga. kopplingen till cellförändringar och möjlig cancerutveckling.
    -----------------------------------------------

Läste om andra saker som finns som gör att man kan får problem att få barn eller andra problem. Nej, nu är det ingen snack om saken, jag skall prata med han! Han förstår det säkert, men jag skall börja med att berätta att jag mycket väl känner till vad han håller på med. Här är några funderingar om vad jag skall säga:
    - "Varför är du otrogen? Verkar som att du anser att jobbet och hemmet är två helt olika världar."
    - "Hur tänker du på ditt förhållande?"
    - "Hur känner du för xxxxx?"
    - "Du säger att du länktar efter ditt barn, vill du inte ge han eller hon ett bra liv med mamma och pappa?"
    - "Hoppas att du använder kondom när du är otrogen, för du vet väl vilka könssjukdomar man kan få? Har du inte gjort det en endaste en gång så skall du omedelbums göra dom testerna som finns! Tänk om du annars smittar xxxxx!"
    - "Om jag säger säger att jag inte skall berätta för xxxxx vad du har gjort fram till nu, men om jag ser att du inte slutar med det så berättar jag det för henne. Kanske gör så att jag skickar ett anonymt mail där jag beskriver hur du beter dig."
    - "Är du arg på mig nu?"
    - "Jag vet att det är flera personer i ditt kontaktnät som också sysslar med sex. Hur skall du säga till dom att du har slutat med att vara otrogen? Ett förslag jag har är att du säger att du vill sluta med det för du skall ha barn".

Vad säger ni om detta? Förslag till att ta väck, ändra eller lägga till??

• Anonym (*)

Tänk att det finns sådana som du, som kan tänka, hjälpa och engagera sig för att ställa saker och ting till rätta i denna "ha-sex-med-vem-du-vill-värld".
    JÄTTEBRA TS!

• Anonym (irriterand)

Tackar, tackar!
    Ser att jag har skrivit lite klantigt vilket gör att tolkningen blir fel. Så här står det:

- "Hoppas att du använder kondom när du är otrogen, för du vet väl vilka könssjukdomar man kan få? Har du inte gjort det en endaste en gång så skall du omedelbums göra dom testerna som finns! Tänk om du annars smittar xxxxx!"

så här skall det stå:
    "Hoppas att du använder kondom när du är otrogen, för du vet väl vilka könssjukdomar man kan få? Finns det en endaste gång du inte använt kondom så skall du omedelbums göra dom testerna som finns!! Tänk om du annars smittar xxxxx!"

En sak som jag tycker är viktigt är att jag inte skäller eller gnäller på honom och samtidigt se till att jag inte ser feg och rädd ut. Ser till att titta honom i ögonen och prata lungt.

Hmmmmm, när skall jag göra detta? Jag skall väl se till att förbereda mig ordentligt och när jag är klar med det så får jag lungna ner mig en tid o sen får jag vänta lite till och sen är det ju nästan påsk........ får väl se till att göra det så fort som möjligt. Får försöka fixa en lämplig dag nästa vecka.

Håll tummarna!

• Anonym (*)

Tycker att det är starkt gjort av dig verkligen. Precis som du skriver är det säkert vettigt att prata lungt och sansat men ändå med en viss pondus... Med din inställning och hur du tänker så tror jag att det kommer att gå bra.
    Lycka till!

• Anonym (inlägg15)

Bra gjort TS att du bestämt dig för att ta upp saken med din kollega!

• Anonym (Fortsättning?)

Gammal tråd men undrar hur det gick med avslöjandet/uppmaningen.

• Anonym (here we go again)
    sandra1984 skrev 2007-01-05 18:48:32 följande:

Skit stövel och skit stövel...

Nej,jag hade inte uppskattat att höra saker från nån annan än sambon.Om jag fick välja he he....Det är inte alla som vill det.
    Jag tror till och med endel människor vet eller misstänker otrohet,men vill inget veta eller höra.Utan det är bra som det är.Enligt några jag har känt.

Men jösses va naivt, om du tror att din partner kommer berätta det så har du väldigt fel. Så i praktiken innebär det att eftersom du inte vill att någon annan berättar det så har du valt att acceptera att din partner knullar runt.

Ja det finns människor som hellre stoppar huvudet i sanden, men de är få. Den frågan har debatterats många ggr och varje gång är det ungefär samma resultat. En överväldigande majoritet vill veta, de som röstat för att man inte ska veta är nästan alltid såna som själva är eller varit otrogna och är livrädda för att det kommer fram, sen har vi en liten del naiva människor som bara vill få höra det av sin partner (som om det någonsin skulle hända) vilket i praktiken betyder att de inte vill veta alls.
  • Tool T

Hon kanske redan vet eller misstänker och väljer att blunda för det! Inte helt unikt i relationer som har en resande partner. Blir det bekräftat är det svårare att blunda för och gör saken värre.

Svar på tråden Otrogna affärsmän