• mayamimaya

Anser du dig blivit hjälpt genom alternativ medicin?

Jag startar en ny tråd till Er som har haft POSITIVA erfarenheter av alternativ medicin!

Extra roligt vore att få höra solskens historier från Er som vänt er till den "vanliga läkarkåren" men först fått resultat genom den alternativa medicinen, tex homeopati eller akupunktur.

Bråkmakare..som enbart har negativa synpunkter..och vill omvända oss som tror på detta...kan starta en egen tråd tycker jag!!

• Svar på tråden Anser du dig blivit hjälpt genom alternativ medicin?
  • Tigerunge

sanna n: I göteborg kan man gå hos tranberg tranbergs.net,
    men vet inte vad de tar för en behandling.
    Jag fick behandling hos en kille som arbetar från sitt hem och därför inte heller var så dyr ( 300 per gång)Han är utbildad hos ovanstående.

• Gaztongirl

Tigerunge: Hoppsan såg att jag pratat med en av killarna på ett annat forúm där Men var inte det jag ville fråga om, utan hur ofta får du underhålla kroppen med behandling?

• Sallisen

Joo, efter min förlossning hade jag dåliga blodvärden och dem fick jag ganska raskt upp på vanliga nivåer med hjälp av medicin från ett homeopatapotek. Bio-Nektar och så var det några tabletter också som jag nu glömt namnet på.

Min mans svåger har hjälp av kiropraktor för sin svåra migrän. Går han bara regelbundet så slipper han anfallen.

• sanna n

vill gärna prova på kraniosakralbehandling.. har varit uinne på förbunets hemsida men verkar inte finnas någon i malmö:(

• Tigerunge

sanna:
    Vet att det ska finnas i danmark också.
    Kanske lättare för dig att ta dig dit?!

• Bakeapple

Har jätteproblem med ett diafragmabråck. Stod i kö för att operera detta inom den vanliga sjukvården men var ganska desperat eftersom det var LÅÅÅNG kö och jag spydde som en räv.....

Hamnade iaf hos en osteopat som tittar på tungan, känner på skelettet och jobbar med bla zonterapi och öronakupunktur. Efter 6 behandlingar är jag helt symtomfri och kan tacka nej till operation. Kan äta vad jag vill och har inte ens halsbränna längre!! Jättelycklig.

Till saken hör att jag jobbar inom "den vanliga" sjukvården och är ganska skeptisk.... Men det fungerar uppenbarligen!

• sanna n

vad bra att det fins i dk =) vet du nått ställe där man kan hitta det på?

• mayamimaya

Bakeapple

Fantastiskt..att du slapp att operera dig! Kroppen läkte sig själv kanske man kan säga!

Svar på tråden Anser du dig blivit hjälpt genom alternativ medicin?