• 2 Catswoman

När kommer mensen efter mf?

Hej!
    Är det någon som vet när mensen ska komma tillbaka efter mf?
    Jag har fått mitt första mf i v.6 ,men vet inte när mensen ska komma.
    Jag brukar ha en menscykel på 31 dagar, nu har det gått 35dagar sen mf.Gjorde gravtest idag,men det va såklart negativt.
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden När kommer mensen efter mf?
  • Nioli

Det kan variera avsevärt när mensen kommer tillbaka. Jag har haft en regelbunden mens på 28 dagar. Efter första kom den tillbaka efter 4v, efter 2:a kom den efter 10v och blev väldigt oregelbunden, efter 3:e kom den efter 4v och nu sist efter 65 dagar. Man får som regel ingen hjälp förren efter 3 mån om inte mensen kommit tillbaka. Så det är oftast bara att vänta denna tid.

Kram!

• yrre

Jag fick ma i v. 8. Skrapades i v. 9 och mensen kom 7 veckor efter skrapningen. Brukar vara regelbunden på 28 dagar i vanliga fall.

• FrökenBokmal

Efter första missfallet kom mensen efter 27-28 dagar som om jag hade haft vanlig mens innan (det var iof 4+2) nu vet jag inte, fick MF lite senare så det är bara att vänta...

• lillrottis

hm har en fråga om någon vill svara.. kan´ske inte ens är rätt tråd men gör ett försök iaf, ja har mf i januari, blödde 2 veckor, sen uppehåll i 1 vecka sen börja ja blöda igen i 1 vecka som ja trodde var mens, men de kan de väl inte vara? var ju så tätt inpå menar ja... vore tack sam för svar..

• FrökenBokmal

Lillrottis har du ringt din BM/vårdcentral?

• lillrottis

Jag pratade med BM precis när de hade hänt, hon sa att så länge ja inte får feber, börjar blöda mycket eller får ont så var de ingen fara... va då da??

• Hannajo

lillrottis

Jag blödde konstigt och tätt efter ett av mina mf, bm ville att jag ringde kvinnokliniken. Jag fick göra vul, men allt var fullt normalt, berodde nog på hormoner.

• lillrottis

okej jo ja tror de med, eftersom jag varken har haft ont feber eller blött ovanligt mycket men nu iaf så har ja fått min riktiga mens.. å de känns så skösnt att allt är normalt igen...

• FrökenBokmal

... Nu får jag ÄL 14 dagar efter att jag började blöda (MF i vecka 7) så kroppen har märkligt not hittat tillbaka. Nu hoppas jag att jag inte ser något blod inte dyker upp på ska vi säga nio månader?

• lillrottis

okej, ja bara hålla tummarna för dig frökenbokmal=)

Själv har ja ÄL nu i helgen, så hoppas inte heller se någon mens framöver =)

• MAMMA 62

Efter mitt senaste ma så väntade mensen på sig i 11 veckor trodde jag skulle bli tokig. men för mig så har hcg halten varit kvar (positivt gravtest) länge, har haft en mängd ma/mf men efter de så har mensen dykt upp efter  ca 4 5 veckor
    Hoppas din mens dyker upp snart.

• mariliza

JAg fick mf den 23/2, och mensen har inte kommit tillbaka ännu!! Gravtestet visar såklart minus! Blä för att vänta, vill att det ska komma igång så vi kan börja producera igen!! Känns hopplöst detta! Mitt mf var så tidigt oxå, så det borde ha räknats som en vanlig mens. Usch, känner mig så uppgiven!!

• muvin

fick mf 15/2 ingen mens än suck

Svar på tråden När kommer mensen efter mf?