• Nilina

Svårt

Varför ska det vara så svårt för den biologiska mamman att visa respekt ?
    Begär vi för mycket att vi inte vill att hon stormar in olovandes i vårt hus och går till angrepp både fysiskt och verbalt. Hon trakasserar oss sedan drygt 2år tillbaka, och det tycks inte finnas något slut.
    Våran familj har sedan länge klivit vidare med våra liv, men incidenter med hemfridsbrott är lite svårt att bara blunda för. Visst det kan inte vara lätt att leva halva sitt liv utan sitt älskade barn, men varför kan en människa som ska ansvara och fostra ett barn inte bete sig som en vuxen människa? Pappan lever ju även han halva livet utan sitt barn, men inte behöver man storma på som hon gör för det. Det kan ta tid att läka sår, det vet jag, men blir det ingen bättring så kommer vi att måsta anmäla och det vill jag inte för barnets skull.

Skulle du kunna anmäla ditt bonusbarns mamma?

• Svar på tråden Svårt
  • Lisa 74

Jag har som tur är aldrig blivit utsatt av biomamman, men skulle jag bli det och det inte går att diskutera med henne skulle jag absolut anmäla.

• Tezz72

Ja jag har anmält mina bonusbarns mamma! Men då bara till SOC för vanvård av barnen!

• Nilina

Jasså, jag har inte för avsikt att anmärka på hur hon sköter barnet. Vi måste ju lita på att hon kan ta hand om sitt barn eftersom hon beslutade att behålla det. Så det handlar inte alls om hennes kunskaper som vårdnadshavare/mamma. Ville bara klargöra det.
    Det jag ifrågasätter är hennes betende som person på vår mark. Vi har ju även ett till barn i hushållet, så oftast när hon beslutar sig för att leva rövare så har vi två barn under två år hemma. Således lider hon inte bara brist på respekt mot mig, utan även mot min sambo och vår gemensamma son samt deras eget barn. Varför kan hon inte ägna barnen en tanke när hon ställer till det i mitt hem? Är det bråk/diskution med mig hon vill ha så kan jag gladeligen ta en diskution. Vill hon bråka med min sambo så har de träffar på soc för just sådant. Jag fattar ärligt inte vad hon är ute efter, VILL hon att vi anmäler? Som hon beter sig så ber hon om det..

• Lisa 74

Ja, det finns ingen anledning för er att tolerera att hon ska springa hos er och förpesta tillvaron. Skulle bli helt galen!!!

• sol1

gå till familjerätten och prata med dem så kommer dem prata med mamman om hur man ska bete sig för barnens skull bättrar hon sig inte då kan det tyvärr för hennes del bli att hon "mister" barnet helt för alltid eller under en period för barnet tar skada tillslut av att hon bara stormar i å bråkar

• Tjofsen

Kan man inte anmäla det och få tillstånd nåt slags besöksförbud i erat hem. Om hon vill bråka finns, som ni skriver soc och familjerätten, annars skulle hon ju bli portförbjuden.

• chicago1

Böra med att skriva ett brev till biomamman där det står vad ni tycker och att ni kommer anmäla om hon inte ändrar sig. Det kanske är lättare att få henne att förstå med ett brev men hon kanske inte heller läser det, men då har ni provat satt ner er fot.

Jag tror att en anmälan bara kommer att ge henne mer irritation som kommer leda till att hon besvärar er mer, så mitt tips är att prata med nån på soc för att få råd. lycka till.

• Nilina

Tack för svaren.
    Hon tog kontakt i helgen och tyckte att vi skulle försöka samarbeta, inte för att hon var ett dugg intresserad va det utan för att min sambo ville. Som hon sa själv "höja en vit flagga" allt enbart för att jag ska vara ensam med deras son i mars. Att be om ursäkt för allt hon gjort, tex fysiskt och verbalt angrepp samt olaga intrång mm. det fanns absolut inte en tanke på. Sen kan hon tydligen inte fatta att jag sköter sonen även när pappan är hemma. Jag varken kan eller vill frysa ut honom ur aktiviteter eller ens det dagliga livet, bara för att hon inte vill att jag ska har med han att göra.
    Här kan jag tillägga att jag varit med INNAN sonen föddes, vilket innebär att grabben inte vet något annat än mig och pappan i den här familjen.
    Jag talade även om att hon inte längre är välkommen att sätta sin fot på vår mark. Hon har bevisat om och om igen att det fullständigt slår slit för henne när hon kommer hit.
    Vet att hon vill ha tillbaka min sambo fortfarande, fast det gått över 2år och att hon titt som tätt säger att hon inte vill se han mer eller ha med han att göra. Att hon sagt ifrån på skarpen osv. Undra vem hon försöker övertyga.. inte oss iaf.
    Hur som haver, ingen av oss här orkar ens titta på människan längre, det hon säger är oftast lögn oavsätt vad det rör. Sen att hon är fullständigt rabiat gör en ju inte mer villig till att ens försöka längre.
    Nej Piss off, orka bry sig. Människan är absolut inte värd att lägga ens en tanke på mer.

Till er andra med bio problem, släpp alltihopa även när ni gått vidare, dem är inte värd en gnutta av energin. Lägg det på barnet och hitta på något kul ist!

• Tjofsen

Nilina: jo tack..om det vore så jädrans enkelt och bara skita i det ....men den energin man MÅSTE ta för att mamman inte fixat det hon ska....som exempelvis inte fixat skridskor, lämnat med medicin, ringer inte och säger vad det står för meddelande från skolan som vi bör veta......Då får man DUBBELT upp! Den energin är den man vill SLIPPA. VI ger aldrig mamman de bekymren. Så jag fattar inte varför HON ska lägga det på oss. HELA tiden får mamman andra att lösa hennes problem. För alla vill ju att barnet ska ha det så bra som möjligt. Ingen vill ju att barnet ska gå till skolan utan skridskor när alla andra barn har, ingen vill ju att hon ska vara sjuk för att hon inte får sin medicin, ingen vill ju att bara hon inte ska ha utvecklingssamtal i skolan för att mamman inte bryr sig och pappan inte ens fått information......

Jag har dock taggat ner några hekton nu. Känner att jag inte kan oroa mig för allt runt omkring. Det enda jag önskar är en glad tjej som kommer hit, att pappan engagerar sig i vardagligheterna, att mamman sköter det hon ska och att jag respekteras för det jag ställer upp, det jag gör för alla andra och att jag ska få egen tid när jag behöver det.

Så hade allt varit friiiid och fröööjd.

Svar på tråden Svårt