• Morrizz

Engelska Tråden ***del 5***

Välkomna till vår engelska tråd här på Familjeliv (uj, det lät pretantiöst ).
    Vi har funnits ett tag här nu, vi pratar om allt möjligt som har nån slags förankring med engelsk talande personer skämtosido - vi som håller till här vet vid det här laget vad det går ut på och ni som är nya kan väl kika in i dom gamla trådarna.

Del 4: familjeliv.se/Forum-3-45/m13903471.html
    Del 3: familjeliv.se/Forum-3-45/m11155112.html
    Del 2: familjeliv.se/Forum-3-45/m9079466.html
    Del 1: familjeliv.se/Forum-3-45/m7253336.html

Vi har även en lista där man kan se var vi alla finns, var våra respektive kommer från etc.
    familjeliv.se/Forum-3-45/m16860473.html
  • Svar på tråden Engelska Tråden ***del 5***
  • Jumblie

Halloj! Har inte varit här på ett tag, men nu tänkte jag höra om det är någon av er som bor i Skottland?

Vi ska flytta dit i höst...

• Morrizz

Vad bra att det finns en USA tråd
    Det är ju mest "englands folk" i den här tråden, men alla är välkomnat, ibland har vi ju diskussioner som inte direkt berör landet man bor i/kommer i från.

• Karinski

Det har har sakert tagits upp tidigare, men hur har ni gjort med bilbarnstolar? Vi tankte kopa bil och jag skulle nog vilja ha en bakatvand bilbarnstol, men kan man kopa dem i England?

• Rutiga Rutan

Karinski - man kan köpa bakåtvänd bilbarnstol i England. Kan rekommendera att du kollar i affärerna först och sedan köper via www.kiddicare.com - de har fri leverans och bra priser.

Fjäril - min son är uppväxt i England men äter gärna svensk mat när vi är på besök i Sverige.

Inlägg till fiskdiskussionen: kolla gärna färsk barnmat (för lite äldre barn) i butikerna. De flesta butiker såsom Sainsburys, Tesco och Marks & Spencer har egna ranger av färdig mat för barn utan massa tillsatser. Fiskgratäng tex. När min son var liten har jag för mig att det fanns en eller två barnmatsburkar med fisk.

• lexa

Jag har prescis köpt en Britax first class på www.kiddicare.com/ den bilbarnstolen är toppen.
    Den kan man ha från födsel upp till 4 år. Från början har man den bakåtvänd och sedan när barnet blir äldre kan man ha den framåt vänd. Vår tjej som är 20 månader sitter nu i den framåtvänd.
    Toppen stol dessutom har den 4 olika sitt lägen så när hon sover kan man liksom fälla den lite.
    Tror den kostade ca 70 pund.
    Och britax känns säkert Lycka till med bilbarnstolen

• Karinski

RUTAN o LEXA. Tack for tipsen om bilbarnstolar! Ska se om det finns nan stol dar de kan sitta bakatvanda tills de iallafall ar 3-4.

Lovas toppenvader i London i helgen. Alskar varen har! Ha en skon helg

• elinvd

Hoppar in snabbt och frågar ifall det är nån här som bor eller har bott i närheten av Crawley?

Har nämligen min pojkvän där

Don't let other people determine your future
  • sbalogun

britax first class kan vara bakatvand sa lange du vill- och vad jag vet sa ar det den enda bilstolen som ar bakatvand har i UK. Jag gjorde ratt sa mycket research for ett par ar sedan men det kan ju har andrats nu. Det allra sakraste ar ju isofix men da maste man ju ha en ny bil som kan ha en isofix barnstol.

• Morrizz

härligt karinski, vi åker över på söndag och stannar till torsdag. kikade på bbc's väder sajt och det såg inte illa ut

Svar på tråden Engelska Tråden ***del 5***