• Nadia

Är det ok att kolla på tv på arbetstid, för att t ex följa sportevenemang och annat?

Ja som rubriken lyder. Tycker ni det är ok. Jag tycker då inte det. Iallafall inte om man sitter i kontorslandskap. Det är ju knappast att ta hänsyn till de som inte är sportintresserade. Men det verkar "accepterat" att göra detta. Nu menar jag stora evenemang som OS och dyligt.

Mvh Nadia

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att kolla på tv på arbetstid, för att t ex följa sportevenemang och annat?
  • Mamma Jessis

Ja och Nej...

Man kan ju knappast säga att det är OK att göra det inne i en operationssal... Då skulle det inte bli riktigt säkert där inne...

Men om man sitter på sitt kontor och iaf kan vara så produktiv som man ska så är det väl OK.... Vet att de på makens jobb har en TV påslagen i deras "allrum" som finns mitt mellan de två delar där borden står...

• Nadia

Det är det jag menar som stör mig. Varför är vissa grejer ok, och andra inte? Jag är helt säker på att folk runtomkring mig skulle bli asirriterade om jag satt på Prison Break och började kolla högljutt. Konstigt att det är sån skillnad på vad som är accepterat eller ej.
    Tack för alla svar iaf. :)

azofia skrev 2007-02-06 15:03:15 följande:
    Under fotbills vm i somras kunde folk lätt sätta sig i fikarummet och kolla på en hel match. Då frågade jag min chef om det var ok att jag tog en shoppingrunda på stan medan hon kollade matchen. Det var det tydligen inte.
  • KickStart

Njae..
    Kluven här alltså.
    Är det så att det finns en TV i personalrummet- och folk tittar på raster, luncher etc så är det väl OK.
    Men att ha en TV rullande under arbetstid vet jag inte om det är OK. Antar att det kan störa arbetet rätt rejält.
    I mitt fall så är det inte ens möjligt såtillvida att jag inte gör någon fulkoppling och konverterar UL-skärmen till TV.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • SueEllen

Man har inte betalt för att följa sportevenemang.

Alex är världens sötaste unge!
  • idiblon

Nja, det beror på om man har det i sig att kompensera för bortflugen arbetstid om man har möjlighet att jobba ännu mer intensivt och på högvarv ett tag. Annars inte.

• Sexymala

det finns mycket i vår arbetsmiljö man kan störa sig på! Skulle kunna rada upp en hel del som jag vill ha och ha bort för att få en så perfekt arbetsmiljö som möjligt, frågan är om allt alltid skall anpassas endast till den enskillda individen. Jag KAN inte anpassa allt så att endast jag skall/kan trivas. Det kanse finns andra som stör sig på det jag behöver!! Jag kan Lätt sitta och arbeta framför TV:n både om det är dramaserie, dockusåpor eller sport, men jag accepterar att inte alla kan det, samma som jag självklart har hörlurar till mp3:n när jag är ute och går eller sitter i bussen eller tåget..

Kanske är detta lite OT, eller ja, det är det mycket, för självklart är sport ett "fritidsintresse" och skall följas på fritiden.

Många har vi här alla de olika arbeten och jag tycker att du som frågade chefen om du kunde gå o shoppa medans hon kollade på soprt, skulle ha gjort det. Du har helt rätt!! Men jag tycker å andra sidan att står det på i bakgrunden när man jobbar och samtidigt får något gjort, så spelar det väl ingen roll??!! Sålänge det inte stör andra!!! Är det okej för alla andra på kontoret så varför inte??
    Man kan ändå inte prestera max varje dag!! Vissa dagar är säkert dåligare än andra, då kan man ju passa på att ta de "dåliga dagarna" under VM!!!

Men allt detta beror självklart på vad man har för jobb och arbetskamrater!!

Ja, undra hur responsen på mina tankar blir *funderar*

• malin ulrika

Sexymala,
    jag håller med dej i och för sej.
    Ofta blir problemet dock att vissa inte har den där självdisciplinen att få jobbet gjort ändå. Och när det blir ett "problem" (vad det än vara månde, TV, internet, email, telefon, chokladlåda där man ska betala för sej etc), så blir det ofta så att alla blir av med privilegiet, inte bara de som inte kan "sköta sej" så att säga.

• palmblad

Om det gäller ett alpint åk handlar det om nån minut. Givetvis får ingen bli lidande, om man jobbar med människor.

• Santos v2

Tänk om det fanns folk som klagade på att muslimer går från arbetstid för att be, när dom själva följde OS på aftonbladet.se..

Det vore skit kul!

• Halistrumpan

Är inte okej. Jävligt störande att ha häcken full, medan folk kollar på tv..

Skulle inte vilja avlöna någon för att titta på tv heller för den delen.

Respektlöst mot kollegor & arbetsgivare. Då kan man spela kort på jobbet också ...eller handarbeta..

Svar på tråden Är det ok att kolla på tv på arbetstid, för att t ex följa sportevenemang och annat?