• Nadia

    Är det ok att kolla på tv på arbetstid, för att t ex följa sportevenemang och annat?

    Ja som rubriken lyder. Tycker ni det är ok. Jag tycker då inte det. Iallafall inte om man sitter i kontorslandskap. Det är ju knappast att ta hänsyn till de som inte är sportintresserade. Men det verkar "accepterat" att göra detta. Nu menar jag stora evenemang som OS och dyligt.

    Mvh Nadia

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att kolla på tv på arbetstid, för att t ex följa sportevenemang och annat?
  • Kristin24

    Beror  också på vad det är för jobb!!!


    Go och glad Kexchoklad
  • linali

    Jag jobbar på ett företag som är med och sponsrar de flesta större idrottsevenemang som svenska landslag åker på. Eftersom företaget har en tydlig inrikting på sport så är det okej från ledningen så länge det vanliga arbetet funkar. Vad gäller arbetskamraterna så försöker man så klart att inte ha ljudet på för högt, men de flesta är så inpyrda av företagsandan att de vill veta hur det går. Vi sitter i kontorslandskap och i alla landskap finns det en tv just för att man ska kunna följa sådana evenemang...

  • aanniikkaa

    Helt klart JA!


    Fast det som är så bra nu är ju att man är mammledig... tyvärr lyckades jag inte pricka in något OS... få försöka nästa gång Skrattande

  • Ninette

    det beror väl på vad det är för jobb. Jobbade på gruppboende tidigare och där tittade de boende på sport eller vad det var då är det ju klart att man får sitta ner med de boende och titta om det inte är nåt annat som ska göras då då.

  • MartinStenskog

    Självklart! Det är din RÄTT att följa evenemang av NATIONELLT intresse på arbetstid. Arbetsgivaren ska självklart ställa upp med TV om det skulle behövas.

  • Marie Curie

    Nej, jag tycker inte det är ok, och det är inte beroende på om man sitter i kontorslandskap eller inte.

    Särskilt sport tycker jag är fullständigt onödigt att följa på arbetstid. Om det vore något viktigt som nyheterna för att följa med hur det ser ut ute i världen kanske man kan diskutera det.

  • malin ulrika

    Jag tycker det är OK BARA om det är "stora" evenemang, och BARA om företaget visar evenemanget på TV apparater uppsatta i kafeteria etc. Då kan man titta när man tar lunch eller kaffepaus, inte sitta hela tiden och glo och ta betalt medans man gör det.

    Och INTE att surfa själv på webben. ALDRIG!

  • A77

    Bara man kan sköta sitt jobb, tycker jag. Jag har möjligheten att alltid ha på en tv i "bakgrunden" så jag i alla fall hör när det händer nåt spännande. Då kan jag slänga ett öga på tv´n om jag har tid. Vad jag vet så gör chefen precis likadant....

  • malin ulrika

    A77,
    fast om man är en stor aretsplats, känner jag att vissa kan klara av det och vissa inte, vissa blir väldigt lätt "vilseledda" så att säga. Det är ju svårt då att säga åt vissa att det är OK men vissa inte. Därför tycker jag att det bara ska vara tillåtet i typ lunchrum och liknande, och bara om företaget liksom "sponsrar" det.

Svar på tråden Är det ok att kolla på tv på arbetstid, för att t ex följa sportevenemang och annat?