• Gumlan

får ert barn under 3 år (eller strax över) titta på cartoon network?

Det fins kanske bra program där också någongång som jag missat... men nu menar jag i almenhet skiten som går på CN. Jag vill inte att sonen tittar alls på den kanalen för det går ju helt sjuka saker där! tecknade program där dom slåss och mobbar varandra och till och med dödar varandra!!! jag tjatar o tjatar på sambon att jag verkligen itne vill att sonen ska titta på sådan skit, men ändå kan han sitta där när jag varit borta o titta på nått stört program sonen har på senaste tid börjat bli väldigt bråkig, det roligaste som fins att leka är att slåss, så han ska slåss me alla hela tiden jag tror detta påverkar mycket, altså att han får se på sådant! tittar man på sådan skit lär man ju sig sådant... hur ser ni på det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden får ert barn under 3 år (eller strax över) titta på cartoon network?
  • Suskiv

Vi har inte ens kanalen så probemet finns inte. barnen tittar sällan på TV men blir det TV så blir det antngen barnkanalen eller apor på Animal planet (barnen gillar apor)

• barnängen

Jag har tagit bort den kanalen från Tv:n. Barnen lär sig bara sjuka saker från den kanalen. Och all reklam är skrämmande!
    Nu tittar de på barnkanalen och Nick Jr

• Tiril

vi har inte cn, vi hade det förut men anser det bara var skit på den kanalen, jag låter dottern titta på dvd-filmer, just nu älskar hon allt från emil, pippi till Totte och nalle har ett stort blått hus.

• Minie76

CeeYay:Det är PlayHouse Disney Little Einsteins är favorit här med!

• Gumlan

barnängen - hur tar man bort kanalen??

• Andrundrun

Nej, men han älskar Toon Disney.

• bratz

Vi har inte den kanalen. Jag tycker barnkanalen och nick jr har bra program för både de små coh lite större barnen

• Spegel

Min 3 åring ser på nick Jr på morronen med dora, postis per osv. Men nu funkar den kanalen inte här för tillfället så då blir det cartoon MEN bara barnvänliga program som thomas tåget (vad det nu heter) byggaren bob och liknande. Aldrig att hon får se dessa våldsprogram med mobbing och slagsmål och framförallt det ovårdade språket som chockerat mig emellanåt....
    Har oxå funderat på att skriva till kanalen och ifrågasätta deras syn på barnprogram...

• cicci85

Har inte den kanalen men han kollar på barnprogram på andra kanaler. Men bara på de programmen som är för små barn, inte på pokemon och liknade där allt rör sig fort.

• det barn ser det lär dem sig

Sätta gränset får man göra tycker jag för mycket barnprogram kan inte vara nyttigt, kan bli en vana. Har en bror som kan drömma sig in i dess värld och vi får skrika samtidigt ibland för att han ska höra oss. Min son får titta en 15-20 per*/dag. Han´visar inte mycket intresse för tv som tur e!

• Billie22

Ja, men inte de våldsamma programmen. Barnet är inte bråkigt.

• Sous

Nej. Han får se på ex Bamse på ViaPlay, och några av programmen som går på Nick Junior eller Disney Junior. Han fyller tre i höst. Mest gillar han Dora, Supertrion och Team Umizoomi som jag tycker är rätt bra program. Vi har nog Cartoon network men det är enligt min åsikt för mycket äldre barn.

Svar på tråden får ert barn under 3 år (eller strax över) titta på cartoon network?