Är man automatiskt oromantisk om man inte firar alla hjärtans dag?
Nä. Det är mycket coolare att slå på stort nån helt annan dag, helt spontant. På samma sätt som att det exempelvis är roligare att få ett kort från en avlägsen vän vilken annan dag som helst än på sin födelsedag.
Antar att du menar mitt inlägg....
Självklart kan man väl fira alla hjärtans dag om man vill det men jag personligen tycker att det är ett kommersiellt jippo bara... Jag kan köpa saker och äta god mat ihop med min man alla dagar, inte just idag för att det är den dagen! Min åsikt, alla får tycka olika!
Nej verkligen inte. Väljer man bort alla hjärtans dag känns det helt ok. Det har blivit en dag för affärer att tjäna pengar på. Jag kan vara romantisk med min man varje dag. Måste ha en särskild dag för det. Vi firar aldrig alla hjärtans dag här hemma särskilt.
Nej
Tvärt om tycker jag man är rätt oromantisk om man uppvaktar just på alla hjärtans dag. Mer romantiskt hade det varit om man valde en otippad dag som absolut INTE är alla hjärtans dag.
nä
Jag tycker inte att man är oromantisk för att man inte visar sin kärlek på en konstlad dag.
Neej, verkligen inte! Det är så förbaskat överskattat det där att "åh, på alla hjärtans dag då måste man ha massor av tid på egn hand och ha det superromantiskt och hoppa i bingen och allt vad det är"! Förr när man var singel mådde man ju skitdåligt bara för att man missade allt det där som de kära hade
Men nu när jag är gift och har 2 små, så bara njuter vi hela familjen av att vara hemma och ha det mysigt, precis som man ändå har varje dag! Kärlek är faktiskt att berätta för varann och barnen (om man har barn) varje dag att man älskar varann, det blir så överdrivet alltihopa! Igår t ex var en mycket mysigare dag - då fyllde lillgossen 1 år. Och snart fyller min man 40 och jag 30, det är mycket större med födelsedagar än en kommersiellt påhittad kärleksdag...
Nej, det tycker jag inte.
Nej, det tycker jag inte.
Jag överraskar hellre med en blomma eller liknande och blir hellre överraskad med en blomma eller liknande nån helt annan dag när jag minst anar det.
Jag håller med Ungen:
"Jag tycker inte att man är oromantisk för att man inte visar sin kärlek på en konstlad dag."
Jag skulle bli _mycket_ gladare om jag fick blommor eller en present helt spontant en helt vanlig dag.
Alla hjärtans dag är en konstlad dag som ställer krav på att man _måste_ köpa en massa saker annars är man hemsk och elak.
Nej inte alls. Att man på en viss särskild dag i almanackan visar sin kärlek för någon annan gör en inte till mer romantisk...
nej det är man inte.
Men å andra sidan, varför msået det vara antingen eller? Varför kan man inte vara jätteromantisk när man vill, och bara vara lite symboliskt romantisk på alla hjärtans dag om man känner att man måste "motstå kommersialismen" på just denna dag?
Vill man inte köpa dyra smycken, blommor för flera hundra eller ordna en romantisk övernattning så skit i det då! Tänd ett ljus till kvällens spaghetti och köttfärssås, kyss varandra och säg att du älskar honom/henne!
Lite extra romantik i vardagen behöver man alltid. Inte kan man få för mycket av kärlek och uppskattning?! Och det behöver int ekosta en spänn, bara två minuter av din tid...
Nej absolut inte
...
så för att vara brutalt ärlig:
Jag tycker att tjatet om "komersiell dag" är ett extremt dåligt svepskäl för att man inte vill fira/uppmärksamma dagen.
Ingen behöver lägga ut en enda krona om de inte vill.
(Och ja, vi firar också en massa tisdagar och ger blommor utan anledning. Men jag ser inte det som skäl till att inte uppmärksamma den här dagen. Som någon sa innan i tråden, jag tycker att det är en trist attityd att "vi ska minsann inte fira det här". Det är väl bara att fira på det sätt man själv vill?)
Nej, absolut inte!
Naturligtvis inte, varför skulle alla andra bestämma just vilken dag man ska vara romantisk?
Däremot tycker jag att alla hjärtans dag är en bra tankeställare för om man faktiskt är romantisk årets övriga dagar.
Nej, så måste det inte vara. Och om vi vänder på det hela - man behöver inte vara romantiskt lagd för att faktiskt vilja fira alla hjärtans dag.
Jag firar med mamma och kan därmed garantera att det inte handlar om en romantisk gest från min sida. Tycker det är lite trevligt bara. En liten regnbåde som lyser upp i vintermörkret. Jag förstår också att mödrar nog uppskattar detta firande mer än vad en snål och obrydd man hade gjort.
Och ja, jag är medveten om att tråden är gammal. Tycker ändå att den är relevant då kärleksdagen närmar sig. 9 dagar kvar.
Nä, men om man aldrig bokar en romantisk middag med sin partner är man en surkuk, och februari är definitivt en månad som behöver piggas upp.
Jag tycker det är perfekt att gå ut veckan efter alla hjärtans, för då är restaurangerna i princip tomma för att den har varit + det är innan lön, och man får superservice då.
Absolut inte. Vad som är romantiskt är upp till var och en att definiera.
Nä, det är man inte alls.