• Sophy

Nàgon som tagit Pergotime utan làkare?

Hej, finns det någon som har gjort som jag och fått tag på Pergotime (eller Clomifene, som det heter när man handlar det online från amerikanska apotek) och ätit/äter det utan att ha en läkares ordination?
    Jag vet att det inte är optimalt och att det finns risk för att få tvillingar osv, men min situation är inte heller optimal. Min kille är italienare och befinner sig också i Italien, medan jag själv planerar att flytta ner igen snart men än så länge pendlar mellan Stockholm och Italien. Dessutom så är hans jobbsituation så oförutsägbar att det är svårt att planera in besök hos läkare, inte minst för att han inte riktigt förstått hur PCOS fungerar och att det faktiskt inte räcker med bara hans spermakvalitet for att det ska bli till en bebis. Och jag som börjat längta efter barn något vansinnigt sedan vi träffades för ett år sedan.
    Jag hoppas på att vi ska komma iväg till en läkare snart, men just nu så ser det inte ut att hända förrän kanske i april, men troligare inte tidigare än juli/augusti. För ett par veckor sedan så passade jag därför på när jag for ovanlighetens skull hade haft mens och visste att jag skulle ner och träffa min älskade, och tog en egenkomponerad kur med Pergotime/Clomifene. Naturligtvis så har jag läst allt jag hittat pä nätet innan. Idag hade jag i princip ägglossning enligt Clearblue och slemtestet, så nu är det bara att vänta och se om det blivit nägot av de senaste dagarnas övningar.

Finns det någon alls därute som gjort samma som jag? Har ni fått något resultat? Och om det inte funkar, hur gör man för att gå till en läkare och bekänna att man varit så våghalsig och redan tagit Pergotime kanske både en och två gånger (hoppashoppas att jag inte ska behöva göra det)? En lite dum fråga: Kan det synas på något sätt att man tagit Pergotime, på äggstockarna eller så?

• Svar på tråden Nàgon som tagit Pergotime utan làkare?
  • Eva Lotta

hmmm...jag måste erkänna att jag blev nyfiken på hur du fick tag på det! vill själv ha det men ingen skriver ut det!
    tror inte det är så farligt och enligt min kompis som är läkare( anser dock att hon inte kan skriva ut det) så syns det ej om man äter det....'
    nyfiken nu!!!
    Lotta

• Sophy

Det går enkelt att beställa från amerikanska onlineapotek, dessutom billigt. Fick tillräckligt med piller för femtio behandlingar för typ 35 dollar. Men: Eftersom vi har apoteksmonopol i Sverige så måste det göras till en utländsk adress. Jag bodde i Italien, så det var lätt beställt.
    Just därför så har jag en känsla av att det inte finns många andra i Sverige som gjort detsamma. Och i amerikanska diskussionstrådar jag trillat över så har det varit en himla massa kalabalik över hur oansvariga de är som gjort som jag och väldigt lite om vad som egentligen hänt sedan.
    Hur stor chans är det egentligen att det blir något på första försöket? Vill ju

• Sophy

Det går enkelt att beställa från amerikanska onlineapotek, dessutom billigt. Fick tillräckligt med piller för femtio behandlingar för typ 35 dollar. Men: Eftersom vi har apoteksmonopol i Sverige så måste det göras till en utländsk adress. Jag bodde i Italien, så det var lätt beställt.
    Just därför så har jag en känsla av att det inte finns många andra i Sverige som gjort detsamma. Och i amerikanska diskussionstrådar jag trillat över så har det varit en himla massa kalabalik över hur oansvariga de är som gjort som jag och väldigt lite om vad som egentligen hänt sedan.
    Hur stor chans är det egentligen att det blir något på första försöket? Vill ju inte laborera mer än nödvändigt på egen hand, högst en gång till, medan min boendesituation fortfarande är upp&nervänd. För 17, jag vet inte ens hur man hittar en bra läkare i Italien!

• numberone

tänk på att det kan ge cystor...därför håller man ofta koll på äggstockarna med vul....Kan verkligen inte rekommendera att man exprementerar med läkemedel själv. Det är inte bara det att det kan bli tvillingar, det kan bli 4,5 eller fler med om man inte får rätt dos...

Varför blir det aldrig vår tur?
  • C r e d o

Jag har inte beställt själv, men jag har fått recept från Carl von Linnékliniken i Uppsala och har blivit gravid tre gånger med hjälp av Pergo. (har ingen egen äl). Det har blivit totalt 12 kurer under 4 år, och jag har aldrig varit på vul eller kontroller under tiden jag har behandlats. Så det går nog alldeles utmärkt att sköta på egen hand, var obs på magsmärtor som kan vara tecken på överstimulering. Kolla gärna på linne.se om du vill läsa lite mer.

• anb

Så det ni säger är att man kan beställa pergotime dyl. på nätet om man bor i utlandet?
    Vilken sida? Har försökt men det går inte att få barn orkar inte vänta mera :(

• Jenny Nkpg

varför kan ni inte få pergotime av doktorn...?...
    om man inte har problemen låter det ju vanskligt att att mixtra med piller och kropp......lycka till

• izadora

Eftersom jag fik Pergotime av min läkare i Sverige och mådde skit av dessa hormoner fattar jag inte hur ni vågar exprementera med era kroppar på detta vis.
    Under de kurer jag tog fick jag gå och ta blodprover för att mäta nivån av Pergotime i blodet och även hur det påverkade ägglossning, så det går nog att se via prov i alla fall.

Kanske har ni inte försökt tillräckligt länge och därför skriver dei nte ut det hur som helst?

Vill inte vara elak med detta utan ber er bara att tänka er för med tanke på att ni okontrollerat tillför hormoner till er kropp.

• Eva Lotta

fick mina pergotime nu som jag har beställt på nätet...men jag har precis gjort en konisering och en hysteroskopi så jag måste väl vänta lite antar jag...
    jag laborerar med min kropp...jag vet...men jag orkar inte med ett missfall till!

• Molnet

izadora: Ingen tar läkemedel bara sådär.Självklart läser man om läkemedlet och söker råd,stöd och beslutar själv.
    Alla ansvarar för sin egen kropp.
    Läkare vet inte alltid allting.
    Jag har själv en vän som är läkare o jag pratade med honom om det här.
    Eftersom jag själv beställt pergotime från nätet sa han bara att jag vet bäst själv.
    Jag har ingen ÄL vissa månader o vill inte vänta i ett halvår till bara för att få det bekräftat.
    Så nu funderar jag med att börja ta pergo.
    Jag rekommenderar det till ingen utan säger bara att alla ansvarar för sig själva.
    Sophy: Jag köpte mina pergo på www.goldpharma.com och dom kom hit till min adress i Sverige inte till utlandet.

• Jeanette

Måste bara fråga varför man inte hellre går till en läkare för kontroll!?
    Har man äl problem kan det ju bero på så mycket likaså om spermier eller nåt annat (stopp i äggledaren, m.m.) är "fel" så får man ju rätt hjälp utan att utsätta sig för fara o mixtra med sin kropp!?

Risken o få cystor under pergokurerna är stor o dessutom bör man kontrolleras för ev flerbörd/ägg. Alla flerbörds graviditeter är ju risk graviditeter som de flesta läkare vill undvika.

Har själv haft/har problem med äl. Har gjort utredningar o fick därefter pergotime för o få äl. Fick Matilda -04 o blev gravid -05/-06 men som blev ma i mars -06 i v.12.

Tog därefter rosenrot o det gav mig äl som dessutom var starkare än under pergotime kurerna! Så nu väntar vi bebis "naturlig" väg istället! Ett litet mirakel med andra ord!

Kollade på länken o vilka ofattbara priser!
    Plus att man äventyrar sin kropp o dess funktion!
    Jag hade inte chansat men som ni säjer... vill man mixtra med sin kropp så är det ju upp till var o en!

En liten fråga bara... Vad hade ni sagt till en ev läkare på akuten när ni överstimulerade kommer in o i värsta fall får operera bort äggledaren??

Lycka till....

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?. Väntar rosenrot bebis i april! .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?
  • Eva Lotta

jag betalade 250 kronor för 30 tabletter...inte dyrt!
    och du...jag käkar rosenrot också...men har ändå fått missfall 6 ggr...och har gått igenom GRUNDLIGA UNDERSÖKNINGAR och inte hittat nåt fel...orsaken till att min läkare inte skriver ut till mig är för att HAN tycker att jag är för gammal och inte skulle klara en flerbarnsfödsel...skall jag springa runt hela stan för att få en läkare att skriva ut pergo till mig!?
    Jag kommer ta minsta dos högst 2 ggr och hoppas på det bästa...jag vet i alla fall att jag har gjort allt i min makt för undersöka mig och har provat allt övrigt i hälsokost under en lång period!

• Jeanette

EvaLotta: Beklagar dina mf!

Nä, det var inte såå dyrt men på sidan som länkades var det andra priser.

Alla får ju stå för sina val i livet o jag hoppas det går bra för dig!
    Svårt när man inte har en läkare som anser som man själv...
    Vet inte hur "gammal" du är men hoppas att det löser sig o ni plussar snart!

Ville bara (med mitt förra inlägg) uppmärksamma att det kan vara andra bekymmer med att inte få till en bebis än att man har äl problem. (Som dålig spermie kvalitet, stopp i äggledaren, cystor, m.m.)

Har själv erfarenhet av cystbildning o det är inte nån trevlig upplevelse!

Sen ang rosenrot så är det som så mycket annat, det funkar på en men inte på en annan, tyvärr. Så kan det ju även vara med pergotime.
    Har hängt i många av pergotrådarna innan o där ser man mycket elände men även de som lyckas!

Så lycka till!

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?. Väntar rosenrot bebis i april! .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?
  • Mamma till flera
    hej tjejer.

ja fick MF i OKT och har aldri haft svåt at bli gravid, brukar gå på försök ett eller två

men jag har iaf beställt dess TABLETTER FRÅN usa OCH ÅT DOM ENKEL KUR FRÅN DA 3.7 I blödninen och testade ne på dag 5 i blödningen eftre MF.

nu har ja blivit test galen igen haha. vill ju så gärna ha ett plus.

men ja får snällt vänta till bimsom är om 14-15 daar men guuuuuud vad tiden år lånsamt.
    i USA får alla som vill dessa tabletter utskriva om de inte blivit gravida på de tre första försöken och där ör man ingen VUL koll vid äl för att kolla äggblosor osv.
    så tror dee lite överdrivet i sverige med hur FARLIGT de e att mixa med dessa medeciner.
    samma i italien, där delar läkare ut dessa frånnär man vill börja fördsökaom man vill.

ja vill ha plus NU iaf             
Svar på tråden Nàgon som tagit Pergotime utan làkare?