• Minisen

Någon som vill va med på en äggdonationslista?

Lag börjar idag spraya inför mitt 2:ra äggdonations försök.
    Vi är mottagarpar 2 så vi är inte helt säkra på att vi blir förärade med några ägg, men vi hoppas...

Nu börjar listan:

Sprayar/p-piller inför äggdonarion:
    Mini spray start 20070222, 2 ivf, 2:ra äggdonatinen.

Äter Progynon (eller motsvarande):

Ruvar:

Koppiera och klistra in.
    Kram Mini

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-29 14:31:30:
    OJ vad mycket stavfel!!!

• Svar på tråden Någon som vill va med på en äggdonationslista?
  • LitenOglad
    AMMI: Jag kan bara relatera till hur det känns och få ett - på stickan..... smygtestade nämligen för tidigt och sen på den riktiga testdagen så visade det + ..... Var helt förstörd efter första testet och kännde mig sååå otillräcklig och olycklig! ... man hade ju hoppats och förberett sig så mycket .... Det jag tänkte var att nu får vi ta hand om varandra och försöka hitta tillbaka till vardagen, det är nog lätt att man förlorar varandra på vägen till målet.... så mitt råd är att ta hand om varandra, ladda batterierna ...älska och njut av varandra så ni orkar med nästa prövning...... finn stöd hos vänner eller familjen om dem är informerade om er situation eller hos någon som du känner förtroende för .... även om den personen som du väljer att anförtro dig åt inte kan förstå fullt ut så har du iallafall fått prata ut ... en sak till, prata med varandra (du o mannen), berätta vad ni känner, va inte rädd för tårar, kan vara skönt och bara få sitta och hålla om varandra och vara ledsna...

LYCKA TILL!!!!! Kram C
  • Misty

Helt okej Cetta - i höst verkar vi bli ett helt äd-gäng, både positivt och tragiskt på samma gång kan man ju tycka! Fråga så mycket du vill, vi kan nog allihopa svara på det du vill veta! Glad

Här sitter jag som inte ens har gravtestat detta försök och planerar inför nästa gång i höst...

Misty

• Future

Hej alla härinne!

Jag och min älskling ska nu pröva ÄD efter sommaren, troligtvis redan i mitten av augusti. Så jag börjar nedreglering i juni om jag förstått allt rätt. Vi gör det genom AVAkliniken i Åbo och det känns så spännande! Samtidigt så ökar ju förhoppningarna nu när vi gör ÄD (har gjort 5 IVF'er - 2 avbrutna- tidigare), så jag hoppas att man inte blir alldeles förstörd om det inte lyckas med ÄD heller. Vi har även startat adoptionsprocessen samtidigt, så på nåt sätt borde vi ju kunna bli föräldar.

Jag håller tummarna för för er som ruvar och förbereder sig för ÄD härinne.

Kramar

------------------------------------

Ruvar:
    Misty, (2:a ÄD) testdag 24/5
    Caja, (4 IVF) 1:a ÄD) testdag 24/5

Sprayar inför äggdonation:
    jko

Bobi, 1:a ÄD-försöket, (5 egna IVF/ICSI)
    Mini, inför FET försök.
    Sma, inför FET-försök

Datum för ägginsättning:

Startar behandling 2007:
    Glad73a börjar 1:a ÄD-försök under året(förhoppningsvis..
    Nia77, köar inför 1:a ÄD försöket,påbörjar Progynova 28.5.
    Cetta, har fått egen donator och gör första försöket augusti 2007, 3 avbrutna IVF försök.
    Future: 1:a ÄD i augusti

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
    Gravid genom ÄD, GRATTIS!!!:
    Pimpom, 1:a ÄD-försöket januari
    Catfor, 1:a ÄD-försöket, december 06
    Rosett, 6:e ÄD-försöket, mars o7
    LitenoGlad: 1:a försöket, April 07

• caja

Hej!
    Har testat idag. Negativt. Suck. Trodde faktiskt att det skulle fungera med ÄD när man fick friska ägg istället för sina egna dåliga. Vi har nu hållt på i 4 år med behandlingar så jag börjar verkligen tappa modet. Livet känns så orättvist! Alla mina vänner har barn och har väl haft det de sista 10 åren...
    Är nu 38 år.
    Inga ägg till frysen heller. Måste man betala fullt pris nästa gång igen?
    Ska man behöva genomgå 3 ÄD minst för att ha en chans?

• Ammi1970

usch ja jag lider med dig Caja, vet hur det känns...kan skicka kramar och finnas här för dig...

hur menar du fullt pris nästa gång, vad betalar ni...Vi betalar enbart alla hormoner och läkarbesök...

kramar i massor...

• caja

Taack för ditt stöd Ammi, du är ju i samma sits..
    Vi har gjort privat ÄD i Riga för ca.40.000. Mitt landsting säger att jag är för "frisk" för att få något bidrag... Hur många gratis försök har ni?

Glömde säga att jag håller tummarna för dig Misty! Var bara tvungen att skriva några bittra ord först...

Kram

• Ammi1970

Vi har tre gratis, sen e d kört för vår del, vad jag vet finns det inget annat att göra om vi inte lyckas.

Men liksom vadå för frisk, nu blir jag irriterad, jag menar något e ju liksom fel om man inte kan bli gravid...

Misty Lycka Till...

Ja 40.000 är ju inte lite pengar... Usch vad jobbigt...

Kram

• Pantern2

Hej Caja!

Tycker det är hemskt tråkigt för dig, hoppas du orkar ta nya tag och är detta verkligen den sista testen, några har provat några dagar senare och det har varit positivt.

Undrar hur många ägg du fick insatt? Jag vet inte om det är 3 gånger man måste åka, jag har själv försökt 3 ggr med äd utan ett plus. Men jag har problem med koagulationsförmågan och tar nu mediciner mot det. Enligt statistik tror jag det skall vara runt 37% som skall lyckas i färskt försök av äd, men det är bäst att du ringer EGV och frågar efter exakt statistik. Jag är 48år så jag fick reda på att det låg runt 20% stastiskt för kvinnor över 45 år men betydligt högre för yngre kvinnor. AVA kliniken talade om 50% när jag var där första gången. Så jag vet inte hur de beräknar exakt.
    Kramar, hoppas du kan ta nya tag!

• Fiaflopp
    caja skrev 2007-05-23 21:54:42 följande:
    Hej!Har testat idag. Negativt. Suck. Trodde faktiskt att det skulle fungera med ÄD när man fick friska ägg istället för sina egna dåliga. Vi har nu hållt på i 4 år med behandlingar så jag börjar verkligen tappa modet. Livet känns så orättvist! Alla mina vänner har barn och har väl haft det de sista 10 åren...Är nu 38 år. Inga ägg till frysen heller. Måste man betala fullt pris nästa gång igen?Ska man behöva genomgå 3 ÄD minst för att ha en chans?
    NEj vännen,fy så tråkigt!!

Det finns ju inga ord som tröstar från mig men en varm kram,en tanke och att jag vet hur det känns kanske kan lindra lite.

MIn moster var med om samma som du,dvs två tillbaka på första ET och inget i frys,dom fick en ny donator fort som kompensation för att de inte hade embryon i frysen men dock så fick de betala igen...
    I dag är hon en lycklig men tröttFlört Tvillingmamma till två små söta flickor!
    Kan tilägga att hon är 49 år!!

Stor kram och jag hoppas SÅ att vi snart kan få hoppa av denna karusell allihopa för att kliva på den riktiga berg och dalbanan som det ju innebär att ha ett litet barn....
  • Misty

Caja, jag är så ledsen för din skull, jag vet hur besviken och ledsen man blir när man ser minuset på stickan! Ledsen 

Förstår inte heller varför inte du fått några gratisförsök av ditt landsting som både jag och Ammi fått (och då bor vi i olika län). Vadå för frisk för att inte få bidrag??? Skitsnack!!! Jag tycker du ska ta upp det igen med din klinik/sjukhus/landsting och tala om hur det fungerar i andra delar av landet. Får jag fråga vilket landsting du tillhör?

Jag är också inne på mitt 4:e år att försöka, ännu ingen lycka. Blir 37 år nu i sommar så jag känner också att man inte har så många år kvar att försöka.

Vi får hålla ihop och försöka i höst igen! Tydligen är inte maj nån bra månad för ÄD-försök!!!

Kram Misty

• Fiaflopp

Hmm nu hänger jag inte med!
    Får du inga landstingsförsök???
    Vi har fått både ivf och äd beviljat ju!!

Vilket landsting bor du i??

• caja

Nej Misty vad tråkigt. Fick du oxå negativt...

Med för frisk menar de att jag lider inte av PCO, endomitrios, sammanväxningar, cancer. Hade jag lidit av ngt av det hade jag kanske fått. Nu har det visat dig vid våra IVF försök att jag har dålig ägg kvalite som då skall vara anledningen. Tillhör Hallands landsting. De betalade iallafall mina IVF försök.
    Det som oxå är jobbigt att jag inte haft mens el ägglossning de sista 5 åren. Då tänkte jag - kan de inte hjälpa till med det iallafall så har man ju lite större chans och känner sig kanske mer som en kvinna. Men nej-det enda de kan rekommendera då är ,P-piller!
    Kan det finnas något mer prov man skall göra? Någon annan trevlig sjukdom man lider av som det finns medicin för?
    Detta är ju värsta lotteriet hela tiden!
    Tack för alla tröstande ord!
    Kram

• Ammi1970

Misty du ska väl testa idag Fredag?

Tänker på dig hoppas du får plus...

*kram*

• Misty

Jaha, tjejer det blev som jag trodde - ett minus på stickan!

Men ledsamheten & tårarna hade jag redan i tisdags som var en gråtig dag, då insåg jag att det var minus (fråga mig inte hur, kände bara det i kroppen). Idag känns det mer, ja hur ska man säga...tomt på något sätt. Nu är det över, förhoppningarna har slocknat för denna gång.

Sambon undra om jag verkligen orkar något mer...orkar? Orkar? Klart som fasen att jag orkar! Här ska bli en bebis och det gäller alla oss här inne!!!

I höst då är det våran tur, hösten är extremt bra ÄD-tider har jag hört!

Kramar Misty

• LJF

Kram till dig Misty, och jag tror också att äd-tiderna är helt enkelt suveräna i höst för er alla som ska göra en tur med det i höst.

• Jag är Sma

Ledsen för din skull Misty . men härligt att höra att du orkar kämpa vidare. Låter som en god plan att samla kraft under sommaren för att lyckas till hösten. Vi är ju några stycken här nu som har haft otur - men höstens goda ÄD-säsong är inte långt borta.

Tänker också på dig Caja, tråkigt att du inte kan få den hjälp du behöver av ditt landsting.

Kramar /Sma

• skattsessan

Hej!
    Lägger till mig själv på listan oxå. Ska åka till USA för att få donerade ägg. Det blir i Augusti.

Ruvar:
    Misty, (2:a ÄD) testdag 24/5
    Caja, (4 IVF) 1:a ÄD) testdag 24/5

Sprayar inför äggdonation:
    jko

Bobi, 1:a ÄD-försöket, (5 egna IVF/ICSI)
    Mini, inför FET försök.
    Sma, inför FET-försök

Datum för ägginsättning:

Startar behandling 2007:
    Glad73a börjar 1:a ÄD-försök under året(förhoppningsvis..
    Nia77, köar inför 1:a ÄD försöket,påbörjar Progynova 28.5.
    Cetta, har fått egen donator och gör första försöket augusti 2007, 3 avbrutna IVF försök.
    Future: 1:a ÄD i augusti
    Skattsessan: 1:a ÄD i augusti

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
    Gravid genom ÄD, GRATTIS!!!:
    Pimpom, 1:a ÄD-försöket januari
    Catfor, 1:a ÄD-försöket, december 06
    Rosett, 6:e ÄD-försöket, mars o7
    LitenoGlad: 1:a försöket, April 07

Kopiera hela listan om ni vill lägga till er eller ändra något (kopiera även detta)

• Ammi1970

Usch Misty vet hur det känns, finns inte ord för detta...

Inte för det kanske är någon tröst nu, MEN till hösten kör vi gärngänget och då jäklar fixar vi till det så, det blir en jätte förökning i detta land...

Kramar kan jag ge och finnas här om du orkar prata...

*kram*

• Momme72

Det var verkligen tråkigt att det inte lyckades för er som har testat de senaste dagarna! Jag vet hur det känns, var i samma sits för ett par veckor sedan. Så jag hoppas på höstens strålande resultat och att jag oxå skall vara en av de som plussar!!! Jag håller tummarna för oss allihop!

Svar på tråden Någon som vill va med på en äggdonationslista?