• Mälaröbo

    Vad göra med Vodka Rasberry

    Har en flaska Absolut Rasberry och har ingen aaaaaning om vad man kan göra med den (förutom att på nåt sätt dricka upp den förståss ). Förslag??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 18:25:11:
    Jag menar naturligtvis hur jag ska blanda till den på bästa sätt

  • Svar på tråden Vad göra med Vodka Rasberry
  • Majsan70

    Blanda med tranbärsjuice, och fruktsoda..Med passoa o fruktsoda...lite lime kanske i oxå...

    1 del Absolut Raspberri
    2 stänk av Crème de Cassis
    2 stänk sockerlag
    1 stänk limejuice
    4-5 hallon

    Muddla alla ingredienser i ett tumblerglas.
    Fyll glaset med krossad is, och rör om försiktigt.
    Dekorera med hallon.

    1 del Absolut Raspberri
    Sprite

    Bygg drinken över is i ett longdrinkglas. Garnera med lime
    Servera med sugrör

    1 del Absolut Raspberri
    Apelsinjuice

    Bygg över is i ett longdrinkglas.
    Garnera med apelsin.
    Servera med sugrör.

  • Marvelina

    Majsan70 skrev: "1 del Absolut Raspberri
    Sprite

    Bygg drinken över is i ett longdrinkglas. Garnera med lime
    Servera med sugrör"

    Röstar också på detta, men skulle blanda sprite och tonic. tar bort lite alkosmak och blir lite mindra söt.


    marvelina - not new and definitely not improved
  • Mälaröbo

    Majsan 70: Tyckte den första lät som min smak. Hur mycket ska det bli? Handlar det om stort eller litet glas?

  • Majsan70

    Pröva dig fram...jag gör aldrig efter recept...men ett longdrink glas är jui nte så stort...bara....högt.

    Men man tar ju delar efter hur mycket man skall göra.

  • Nadjis

    Mixa rasberry vodkan med frysta hallon och spä med sprite. Häll upp i glas, lägg i några hallon och så i med ett sugrör. Jättegott, hade vi på nyår!

  • liv10

    nadjis recept är suuper! Det brukar vi köra med! Häll i en dl red bull oxå så blir det ännu bättre!

  • Margareta1

    Testa P3 drinken!! Det är en hallondrink med Sourz Raspberry och vaniljvodka, men jag tänker att den nog bara blir godare med hallonvodka! P3 är en dunder drink verkligen som jag starkt rekomenderar. :D

  • FuckGoggleAskMe
    Margareta1 skrev 2022-12-06 19:36:48 följande:

    Testa P3 drinken!! Det är en hallondrink med Sourz Raspberry och vaniljvodka, men jag tänker att den nog bara blir godare med hallonvodka! P3 är en dunder drink verkligen som jag starkt rekomenderar. :D


    Låter som om du smakat alltför mycket P3 om du gräver upp så här gamla trådar.

    Om inte TS lyckats få i sig flaskan sen 2007 när tråden skrevs, är det nog kört. Kanske får testa att göra en milkshake med den. 
Svar på tråden Vad göra med Vodka Rasberry