• asdf987

Vi som gjort insemination och lyckats

Tänkte att vi som gjort insemination och lyckats få ett + kunde samlas i denna tråden för att ventliera, oroas, glädjas mm mm men som ännu inte riktigt vill hoppa över till Vänta barn-sidorna.

Välkomnar alla som vill vara med här.

• Svar på tråden Vi som gjort insemination och lyckats
  • asdf987

Haha! rytande lejon, det var en bra beskrivning. Kan bli så upprörd. Var på banken igår och det var en ny tjej, stackarn! och där stod jag och var skitirriterad. Jag som normalt inte alls bryr mig om sånt. Jaja, skönt att man kan skylla på dessa hormoner i alla fall.
    Hoppas jag får se hjärtat nästa vecka....
    Nu ska jag/vi flytta så jag kommer vara otillgänglig datormässigt några dagar framöver men jag tänkte på er och kommer snart åter. Jag lovar! kan inte hålla mig härifrån.

• Lycka77

Idag har jag berättat för mina närmaste arbetskamrater!
    De har följt varje steg av vår behandling och blev såklart superglada för vår skull!

Min mage bråkar mer än någonsin, så uppsvälld så det ser ut som jag skulle vara i v.20 redan nu hoppas det lägger sig lite snart, för problemet är att jag inte går i mina vanliga byxor om det här fortsätter, och man vill ju inte köpa nya byxor om man ska växa ur dem om ngn vecka, och mammabyxor känns det alldeles för tidigt för *problem*

asdf - roligt med flytt, var bär det av?

• Mojnse6

asdf987: Visst är det underbart att kunna skylla all upprördhet på graviditetshormoner ! Kul men jobbigt att flytta, byter ni stad eller bara lägenhet eller villa?

Lycka77: Spännande att ha berättat! Själv är jag för feg, vågar inte berätta innan jag har varit iväg och gjort CUB och NUP test, vilket inte är förrän om några veckor! Men då är jag i vecka 13 så då misstänker jag att magen redan syns ! Fick panik när jag gick på H&M mammaavd. i helgen (byxorna är ju enorma)!! Så jag köpte faktiskt ett par vanliga jeans, ett par storlekar större än vanligt! För mina vanliga brallor kan jag inte ha längre!

• Lycka77

mojnse - maken och jag har diskuterat om man ska göra NUP-test eller inte, men jag tror att vi har kommit fram till att vi avstår. Finns det ngn anledning till att ni ska göra testerna eller känns det bara rätt för er att göra det?

• Geken

Hoppas snart få sälla mig till denna tråd!
    Hur många inseminationer hann ni med innan det "fastnade"

En som hoppas
    G

• Mojnse6
    Lycka77: Min anledning är att jag är 34 närmare 35 när BF är dags och att i Stockholms län så erbjuds alla över 35 ett NUPP test!(inte för att vi bor där). Pratade med en kompis som bor i Danmark, hon rekommenderade det, där får alla gravida erbjudande om att göra ett sådant test. Även om testet inte ger 100% säkerhet.  Vi var oxå i valet och kvalet om vi skulle göra det eller inte. Så jag förstår helt klart att ni avstår.

Geken: Jag hade väldig tur och lyckades på första inseminationen. Lycka till och hoppas att vi snart får se dig här hos oss!
  • asdf987

Nu är jag tillbaka, flytten bar av till södermalm i stockholm, bodde innan också i stan så det är inte så långt, men PUH vad jobbigt det var. När man dessutom mår illa som f-n så är det inte lätt. Tack och lov att man har en snäll och förståede man!! Men nu är alla sakerna på plats, sååå skönt!!

Mår ni illa?

Appropå NUPP tänkte vi nog göra det. Som en första hint om FVP är nödvändigt. Men då kommer jag verkligen vara nervös. Men jag närmar mig 36 i år så riskerna finns ju tyvärr. Hur tänker ni?

Nej, nu måste jag packa upp lite kartonger igen :)

• asdf987

Geken: har gjort sammanlagt 3 insem, 2 har lyckats. Om nu den som finns i magen vill stanna förstås. Önskar dig välkommen hit om du har några frågor eller bara vill komma med inlägg och självklart sen när du fått ett +!!!

• physalis

Geken. Vi lyckades på vår tredje insemination och på tisdag går jag in i vecka 7..... Spännande

• Mojnse6

asdf987: Jag har haft tur (hittils) och inte mått illa. Skönt att ni är klara med flytten, ta det lungt med uppackningen! Jag tänker som dig när det gäller NUPP test. Visst är det så att i Stockholm blir alla över 35 erbjudna att göra ett sådant test, eller ska du göra det privat?

• Mojnse6

Jag har varit på VUL idag, då tyvärr läkarn upptäckte att embryot inte lever längre, så jag ska skrapas nu på onsdag! Tråkigt men sånt är livet. Lycka till ni andra, så hoppas jag snart kunna ansluta mig till er igen!

• Lycka77

mojnse6 - Nej!!! vad ledsen jag blir för er skull!
    Skickar massor med kramar till dig! Hoppas verkligen att du kan ansluta dig snart igen!

• asdf987

Mojsne6: neeeej!!! sånt ska ju inte hända nu. Många, många kramar till dig. Hoppas du snart kommer tillbaka. Vi längtar redan.

• asdf987

Var på VUL'et imorse och fick se en liten prick blinka på skärmen, helt magiskt och häftigt. Nu börjar man tro på det på riktigt.

Var är ni andra?

• mammas favorit

Kikar in och vill gratulera er alla. Jag fick en efterlängtad tös efter min andra insemination och efter tre års kämpande fick jag hålla henne i min famn:)I slutet på januari föddes hon, helt underbar, glädjen är total. En obeskrivlig känsla...Lycka till!!!

• asdf987

Mammas favorit: jag förstår din totala glädje. Jag har en liten prins hemma också som jag väntade länge och väl på innan han kom. Nu hoppas jag att den lill* i magen också vill stanna ett tag framöver. Var gjorde du din insem?

• asdf987

Har tråden somnat in undrar jag? puffar upp den lite och ser om någon är intresserad.

Svar på tråden Vi som gjort insemination och lyckats