• stolta andrea­s
    Äldre 11 Mar 10:37
    102639 visningar
    368 svar
    +2
    368
    102639

    Vad har ni för bilar?

    själv har jag en Camaro z-28 -95á som jag bytt lite småsaker på....

  • Svar på tråden Vad har ni för bilar?
  • Äldre 19 Apr 21:58

    Kia Ceed -10. Diesel som går väldigt billigt, billig skatt och skön att köra. Bara synd att den är mer på verkstad än hemma.

    Sen har maken en Saab av något slag, pimpad på alla möjliga sätt typ.

  • Pongo
    Äldre 27 Apr 09:04

    Funderar på att köpa en Saab 9-3 2,0 BioPower Sport Combi -11.
    Någon som har erfarenhet av liknande bil?
    Fördelar/nackdelar, bränsleförbrukning, vad tankar man bäst bensin/etanol?

  • Äldre 23 May 02:50

    Audi A3 sportback -15
    Bra space och bränslesnål.
    Ska nog uppgradera dock.

  • TJ
    Äldre 29 May 17:34

    AUDI A6 -12 2.0 Diesel.

  • Äldre 29 May 18:10
    TJ skrev 2016-05-29 17:34:30 följande:

    AUDI A6 -12 2.0 Diesel.


    Audi A4 -13 2.0 Diesel.
    Quattro (köper inga bilar utan det numera) och 177hk.
  • bastar­dized
    Äldre 23 Jul 01:24

    Tror jag är en av de första som byter in den nya modellen Volvo XC90. Ny Mercedes E-klass beställd.

  • Arenam­an
    Äldre 7 Aug 01:30
    bastardized skrev 2015-09-12 01:10:04 följande:

    Volvo XC90-15


    Skulle så gärna vilja skriva att bilen motsvarade mina med tanke på priset högt ställda förväntningar, men det skulle vara en lögn. 


    Det som stör mig mest är att bullernivån i bilen är långt över vad man kan förvänta sig av en bil i den här genren, bilen har även en ful ovana att "vandra" vid körning vilket gör att man hela tiden får ligga och styra emot,, gör körningen tröttsam.


    Har haft den på Volvo för att korrigera det sistnämnda felet men då man bytt däck och fortfarande står med samma problem är serviceviljan som bortblåst.


    Blir en Mercedes igen vid nästa bilbyte.


     


    Mercedes, åtminstone Hedin bil, är inte bättre.

    Jag var tvungen att ringa till MB i tyskland som fick höra av sig till Hedin bil för att få gehör för saker som det enligt min mening inte ska vara någon diskussion om. 

    Rosthål så du får in ett pekfinger på undersidan av förardörren på 22 månader gammal bil med 6500 mil på mätaren går t.ex. inte på rostskyddsgaranti.
  • Äldre 20 Sep 20:09

    Jag skaffar bil efter behov. Har tre barn nu och en fjärde på g. Så jag kör Volvo xc90 summum 2009 . Har D5 med 185 hästar pigg och glad bil och drar inte så mycket diesel . Den är rymlig och en barnvagn går i bak när 7 säten är uppfyllda.

  • Äldre 26 Sep 09:43

    Volvo V50  2004
    &
    Citroen C4 Cactus 2016

    Väldigt nöjd med båda bilarna.

  • Äldre 21 Nov 10:36

    Mercedes Benz CLA 220D från 2016-   gillar lite sportigare =) men hade nog annars köpt mig en Rover

  • bastar­dized
    Äldre 25 Nov 23:10
    +1
    Arenaman skrev 2016-08-07 01:30:03 följande:
    Mercedes, åtminstone Hedin bil, är inte bättre.

    Jag var tvungen att ringa till MB i tyskland som fick höra av sig till Hedin bil för att få gehör för saker som det enligt min mening inte ska vara någon diskussion om. 

    Rosthål så du får in ett pekfinger på undersidan av förardörren på 22 månader gammal bil med 6500 mil på mätaren går t.ex. inte på rostskyddsgaranti.

    Jag är medveten om att även Mercedes har sin dos av kvalitetsproblem men då jag byter bil ca 1 gång om året i genomsnitt pga av många mil i tjänst har jag aldrig upplevt några brister.


    Det råder delade meningar om Hedins kundvård. Jag bör förmodligen benämnas som en trogen kund och har använt mig av samma säljare vid ungefär 6 inköp ,kanske borgar för god relation och extra goodwill.

  • bastar­dized
    Äldre 11 Feb 01:55

    Jäkligt sugen på att Byta in min E-klass mot en CLS Shooting Brake, snygg design men kanske aningen opraktisk. Skall iaf åka in och provköra i morgon.

  • Äldre 11 Feb 04:13

    Saab 9-5 2.3t Biopower Vector årsmodell 2007 Automat. Orginal 185 hk 280 nm på bensin. 210 hk 280 nm på Etanol.

    Uppgraderad till en bra husvagnsdragare med följande

    Td04hl-t15(Aero turbo) siemens dekra 680cc spridare, ferrita downpipe, Mjukvara anpassad för hårdvaran.

    Detta ger 280 hk och 420nm på Etanol och bensin något mindre hk.

    Blir spännande att hänga på 7 meter och 1600kg tung husvagn i sommar.

    Äger även en Saab 9-5 2.3t vector årsmodell 2009 automat som går som vinterbil.

    Nästa bil blir en Saab 9-5 xwd biopower 2.0 Aero 2010-2011.

    Om plånboken är fet En Saab 9-4x xwd Aero.

    Eller man kanske får någon knäpp på gamla dagar och köper halv svenskt som stavas Volvo.

    Eller finns det någon lokalproducerad bil kanske.

  • bastar­dized
    Äldre 11 Mar 23:38

    Hämtat min Mercedes CLS Shooting Brake grand edition i Fredags och är hittills mycket nöjd. Ryktet gjorde gällande att modellen är på väg att läggas ner så det var dags att följ-följa drömmen om att få äga en sådan. 

  • Äldre 23 Mar 18:47

    Jag kör en ratrod dagligen, fungerar ypperligt fast folk glor som ögonen ska trilla ut

  • Äldre 3 Apr 15:57

    Toyota Avensis -04 med takbox.


    Har två barn och en hund så det blir tight när hela familjen ska ut men det funkar  ;D

  • Äldre 1 May 08:13

    Just nu har jag en Volvo v60, en riktigt bra bil. Kommer dock behöva byta då jag väntar tvillingar i juli och redan har 2 barn.

Svar på tråden Vad har ni för bilar?