Inlägg från: bastardized |Visa alla inlägg
  • bastardized

    Vad har ni för bilar?

    Oj! jag har flera men här kommer ett urval iaf


    Mercedes-Benz E250 CDI ny sedan några dagar.


    Audi Q7 med några år på nacken och som står i tur att bytas troligtvis till en Dodge Ram-11


    Cadillac cabriolet 1955


    Ford roadster 1932 Hot rod


    Mfl....

  • bastardized

    Idag hämtat ut min splitternya Volvo xc90 R-design och lämnat ifrån mig min Merca E-2010.

  • bastardized
    qwoxy skrev 2011-12-20 11:00:22 följande:
    Efter flera års funderande har jag gjort slag i saken och byter ut min Toyota Corolla till en Volvo xc90. Aningen nyare bil som har allt jag vill ha även om det kanske kostar mer än jag tänkt.

    Har förhoppningsvis sålt min Chrysler Grand Voyager när som helst. Tillbaka till att bara ha en bil, men en ordentlig och pålitlig bil. Jag tror att det är vettigast i längden, för jag har då tröttnat på att köpa billiga bilar med överraskning efter överraskning.
    Grattis till ett lyckat köp!Jag är inne på min andra XC90 och jag kan säga att den slår den Audi Q7 jag har haft innan med hästlängder på de allra flesta punkter.Jag har för ett par veckor sedan hämtat ut en ny R-design med all tänkbar utrustning.
  • bastardized

    2012 XC90 R-design,funderar på att byta in och skaffa mig en riktigt fet Amerikansk pick-up att ha som bruksbil.

  • bastardized

    Har spanat in Jaguar xj men får nog lugna ner mig då jag bytte bil nyligen,men kanske kanske...

  • bastardized

    Beställt en ny Dodge ram 2013 av Custom cars i Stockholm och hoppas på snar leverans. Den blir ett substitut fram till att Volvo släpper den nya XC90.

  • bastardized
    Tom Araya skrev 2013-07-05 23:51:17 följande:
    En SAAB-samlare!? Då måste du väl ha en 99 turbo, en 900 Aero och en 9-3 Viggen!?

    Apropå SAAB, är inte mycket för märket men det finns några fräna byggen baserade på SAAB...som detta, exempelvis:

    buildthreads.wordpress.com/2009/12/19/saab-99.../

    www.google.se/images?q=Saab+99+Quattro+-69&oe...


    " rel="nofollow" target="_blank">



    (från 0.40 in i klippet)

    " rel="nofollow" target="_blank">

  • bastardized
    Ernst Hugo skrev 2014-01-31 21:26:20 följande:

    Vad kör du själv nuförtiden?

    Hej det var ett tag sedan :)


    Jag har en tjänstebil, en postgul danskplåtad Mercedes E220 Cdi- 2011 samt privat en Dodge Ram 1500 CC-2012 som ärligt talat har varit en besvikelse kvalitetsmässigt, har stått på tok för mycket på verkstad och skall snarast bytas ut.


     


     

  • bastardized

    Väntar spänt på min nya XC90. Det var en rykande åtgång på 1st edition som enkom gick att beställa online.


    Preliminär leverans V6 2015.

  • bastardized
    Världensbästapappa skrev 2015-03-12 21:03:27 följande:
    Volvo 945 Ltt -96. Genom tidernas bästa bil!
    Det var väldigt länge sedan jag hade en sådan men minns det som en satans bekväm bil att åka långt i, dessutom gick det in ofantligt mycket i skuffen..
  • bastardized

    Volvo XC90-15


    Skulle så gärna vilja skriva att bilen motsvarade mina med tanke på priset högt ställda förväntningar, men det skulle vara en lögn. 


    Det som stör mig mest är att bullernivån i bilen är långt över vad man kan förvänta sig av en bil i den här genren, bilen har även en ful ovana att "vandra" vid körning vilket gör att man hela tiden får ligga och styra emot,, gör körningen tröttsam.


    Har haft den på Volvo för att korrigera det sistnämnda felet men då man bytt däck och fortfarande står med samma problem är serviceviljan som bortblåst.


    Blir en Mercedes igen vid nästa bilbyte.


     

  • bastardized
    Studentpappa skrev 2015-09-12 05:55:54 följande:
    Min kompis hade en xc60 som hade problem med vibrationer sen ny, den kanske vandrade också inte orimligt. Det visade sig vara orunda nav som var problemet, dom bytte typ allt som fanns i hjulhuset innan man hittade felet. Han fick ligga på som en tok för att få det åtgärdat.

    Tack för svar!


    Ska "jobba" vidare med den information du har gett mig.


    I dag upptäckte jag att konsolen/knappen för att fälla ned rutan vänster bak har lossnat. 

  • bastardized
    Studentpappa skrev 2015-09-16 14:51:38 följande:
    Låter ju inte bra för en så dyr bil?! Audi har (iaf enligt Collin) satt en ny standard för bilar i kvalitetskänsla, han menar att nya a4:an är lika bra som nya Q7:an trots den stora prisskillnaden. 

    Nej det känns som en stor besvikelse och man känner sig lite "lurad" då en bil i den här prisklassen nu skall in till verkstad för 4.e gången inom loppet av 3 månader. Vill inte tro att jag har för högt ställda kvalitetskrav då detta är första gången jag överhuvudtaget har fått lämna in en ny bil för åtgärdande av "fuskjobb".


    Audi är förmodligen ett av de allra finaste och mest kvalitativa bilmärke man kan köpa för pengar och jag har färdats många mil i både A6 A7 och Q7 då dessa återfinns bland mina arbetskollegor. Men av någon outgrundlig anledning tycker jag att de känns tråkiga och intetsägande både kör och designmässigt.


    Jag har i grund och botten en "Mercedessjuka" då jag allt sedan 2007 har kört detta märke och bytt bil en gång om året då jag kör väldigt många mil i tjänsten. Inte någon av dessa har haft minsta brist eller fel och har erbjudit en komfort som är närmast outstanding då man är 2m lång. :)


    Tack för ditt svar och vill att du skall veta att det gjorde nytta att hävda på Bilia att även vissa XC60 tydligen har haft bekymmer med vibrationer vilket jag fick reda på i ditt tidigare inlägg. 

  • bastardized

    Tror jag är en av de första som byter in den nya modellen Volvo XC90. Ny Mercedes E-klass beställd.

  • bastardized
    Arenaman skrev 2016-08-07 01:30:03 följande:
    Mercedes, åtminstone Hedin bil, är inte bättre.

    Jag var tvungen att ringa till MB i tyskland som fick höra av sig till Hedin bil för att få gehör för saker som det enligt min mening inte ska vara någon diskussion om. 

    Rosthål så du får in ett pekfinger på undersidan av förardörren på 22 månader gammal bil med 6500 mil på mätaren går t.ex. inte på rostskyddsgaranti.

    Jag är medveten om att även Mercedes har sin dos av kvalitetsproblem men då jag byter bil ca 1 gång om året i genomsnitt pga av många mil i tjänst har jag aldrig upplevt några brister.


    Det råder delade meningar om Hedins kundvård. Jag bör förmodligen benämnas som en trogen kund och har använt mig av samma säljare vid ungefär 6 inköp ,kanske borgar för god relation och extra goodwill.

  • bastardized

    Jäkligt sugen på att Byta in min E-klass mot en CLS Shooting Brake, snygg design men kanske aningen opraktisk. Skall iaf åka in och provköra i morgon.

  • bastardized

    Hämtat min Mercedes CLS Shooting Brake grand edition i Fredags och är hittills mycket nöjd. Ryktet gjorde gällande att modellen är på väg att läggas ner så det var dags att följ-följa drömmen om att få äga en sådan. 

Svar på tråden Vad har ni för bilar?