Till pappor som har NYTT förhållande!!
Jag gjorde detta inlägget i en pappa-tråd men fick ej mycket svar så jag tänkte jag förmodligen var å¨fel ställe. Så jag provar här och ser om jag får mer respons! :)
Hej!
Jag var tvungen att gå med här bara för att få svar på ett par frågor jag har som jag ej vet var jag kan ställa annars...
Jag har träffat en kille som har ett 7-årigt barn sedan innan. Det var inte planerat och ej hans vilja och han var väldigt ung. Jag är mycket traditionell och har alltid varit helt emot att vara med någon som redan har barn, men ibland blir det ej som man planerar. Jag är jättekär i honom och han behandlar mig underbart, men jag kan inte komma över faktumet och acceptera att han har barn. Vi har snart varit tillsammans i ett år, och är jättetighta förutom då han har sitt barn då vi ej ses. (2-3dagar i veckan.)
Till min egentliga fråga...
Jag vill jättegärna ha barn i framtiden, klockan börjar ticka och jag känner jag måste tänka igenom vad jag håller på med och om det är värt att satsa på. Hela tiden ligger det och gnager att han redan har barn, han har redan gått igenom allt det där *magiska* med första barnet och han har redan delat det vackraste man kan dela - men med en annan kvinna... :( Det gär sjukt ont i mig när jag tänker på det och önskar inget hellre än att han kunde väntat på mig. (Kommer han verkligen att älska mina barn lika mycket, första barnet är alltid första barnet och hur magiskt kommer det egentligen vara för HONOM...?)
Skulle verkligen behöva höra från några av er killar här som kanske har ett barn sedan tidigare (under liknande omständigheter) och som kanske har en ny tjej (/fru) och ev. barn. Gärna med liknande värderingar, då detta för mig inte är min bild av den ultimata familjen. (Jag vet att det kan låta hårt, men för mig är det inte rikitgt "fint" med barn till höger och vänster. Ursäktar ordval..)
Skulle verkligen uppskatta eran feedback på detta då jag ej vet vart jag kan vända mig..!
MVH