• Anonym (nojjig)

Hur veta om ens sambo köper prostituerad?

Det är ju bland det värsta som kan hända i relationen, om jag får reda på att han köper prostituerade. Det är ju SÅ många män som köper sådana tjänster, så varför skulle inte min man göra det? Han passar in i kriteriet ung och rik, och jag kan ju omöjligt hålla koll på honom varenda minut... Ska jag anlita en privatdetektiv, eller? Vårt sexliv funkar bra, men han kan ju mycket väl vara ute efter spänning. Varför är det inte fler som är oroliga? Jag hör aldrig talas om detta, och ändå är det så otroligt många män som är otrogna på det sättet. Jag är definitivt emot sådan handel och jag skulle bli så ledsen om min man gjorde sådant.

• Svar på tråden Hur veta om ens sambo köper prostituerad?
  • Ezmeraldah
    Anonym (nojjig) skrev 2007-03-24 20:32:42 följande:

Rusty: Risken är ju större att han skulle besöka prostituerade. Men i grund och botten är det värderingarna jag inte gillar. En man som säger till sin partner att han tycker att otrohet är ok, är väl inte direkt den perfekte partnern om kvinnan värdesätter trohet väldigt högt.

Jag tror att få män tänker att de "besöker prostituerade". De tänker kanske att de ger njutning till kåta kvinnor som älskar sex och som hade velat ligga med dem gratis men just nu har varit med om nåt jobbigt och behöver lite extra pengar, alternativt att kvinnan tänder på att ta betalt eller att hon vill slippa jobba eller jobba mindre för att få mer tid med sina barn eller nåt. Kanske tror de att kvinnorna i fråga endast får pengar av just dem. De tänker kanske inte på kvinnorna som "prostituerade" utan som helt vanliga kvinnor som raggat upp dem i nån app för att de är kåta och vill ha sex i första hand. De tänker kanske att "Det kanske räknas som sexköp i juridisk mening men så är det ju absolut inte i det här fallet! För hon är en helt vanlig småbarnsmorsa och vi träffades på Tinder och fattade tycke för varandra. Vi har ömsesidigt sex och hon träffar bara mig och vi ses ibland och tar en kaffe utan sex. Jag swishar henne då och då men det är bara för att hennes ex satte henne i ekonomisk knipa och jag vill hjälpa henne.". Att kvinnorna samtidigt träffar andra män under liknande premisser och kanske även annonserar och/eller har en hemsida med tjänster och prissättning vill de inte veta nåt om. 
  • Anonym

Tråden är alltid aktuell men som vanligt är det 99% meningslöst att dra upp gamla trådar för alla argumenterar med gamla inlägg när de kunde svarat på nya. Att länka en gammal tråd som tillägg till en ny fungerar bättre men ofta är de som drar upp trådar inte egentligen intresserade av att fortsätta en diskussion.

• Ezmeraldah
    Anonym skrev 2025-07-06 10:57:00 följande:

Tråden är alltid aktuell men som vanligt är det 99% meningslöst att dra upp gamla trådar för alla argumenterar med gamla inlägg när de kunde svarat på nya. Att länka en gammal tråd som tillägg till en ny fungerar bättre men ofta är de som drar upp trådar inte egentligen intresserade av att fortsätta en diskussion.

Har du en källa på den statistiken? 

Jag håller inte med och jag är intresserad av diskussionen. Jag varken orkar eller vill starta en egen tråd. Och jag har aldrig sett en tråd om det här ämnet som är så intressant och välformulerad som den här.

Varför svarar du i en gammal tråd om det är meningslöst? Varför startar inte du en ny tråd och länkar till den här som tillägg? För att du inte är intresserad av diskussion antar jag?
  • Anonym (t)
    Ezmeraldah skrev 2025-07-06 11:23:13 följande:

Jag håller inte med och jag är intresserad av diskussionen. Jag varken orkar eller vill starta en egen tråd. Och jag har aldrig sett en tråd om det här ämnet som är så intressant och välformulerad som den här.

Varför svarar du i en gammal tråd om det är meningslöst? Varför startar inte du en ny tråd och länkar till den här som tillägg? För att du inte är intresserad av diskussion antar jag?

Klart att jag inte har någon statitisk men du förstår vad jag menar. Jag är ingen ny medlem och har sett hundratals gamla trådar dras fram och vet hur ofta det leder till något vettigt. I princip aldrig, då är det trådar med väldigt specifika ämnen. 

Så jag får inte svara heller Tyst Inte ta upp vad problemet ofta blir när... någon annan börjat den diskussionen? Trist attityd... Jag är inte intresserad av en tråd om grundämnet utan någon annan är tydligen. Eller... flera. Det kunde inte vara så att jag tycker det är dumt att bra inlägg/skribenter försvinner i ett argumenterade av inlägg gamla som gatan? För folk missar oftast att tråden faktiskt är gammal.

• Anonym (Wtf)
    Ezmeraldah skrev 2025-07-06 11:23:13 följande:

Du ORKAR inte starta en egen tråd om ett ämne du vill diskutera? 

Oj.

• Ezmeraldah
    Anonym (t) skrev 2025-07-06 11:29:37 följande:

Klart att jag inte har någon statitisk men du förstår vad jag menar. Jag är ingen ny medlem och har sett hundratals gamla trådar dras fram och vet hur ofta det leder till något vettigt. I princip aldrig, då är det trådar med väldigt specifika ämnen. 

Så jag får inte svara heller Tyst Inte ta upp vad problemet ofta blir när... någon annan börjat den diskussionen? Trist attityd... Jag är inte intresserad av en tråd om grundämnet utan någon annan är tydligen. Eller... flera. Det kunde inte vara så att jag tycker det är dumt att bra inlägg/skribenter försvinner i ett argumenterade av inlägg gamla som gatan? För folk missar oftast att tråden faktiskt är gammal.

Ursäkta?

Det är du som skriver att man inte ska svara i gamla trådar utan starta nya och länka till gamla. Jag har aldrig sagt det.

Min fråga är varför du själv inte gör som du skriver att man ska göra. Så du kan sluta anklaga mig för trist attityd för det är du som har den trista attityden och inte jag. 

Det var du som påstod att de som svarar i gamla trådar inte är intresserade av att fortsätta diskussionen. Jag antog att det gällde dig också. Och det verkar ju stämma med tanke på att du inte vill diskutera ämnet utan berätta hur andra ska göra. Trist attityd, verkligen!
  • Ezmeraldah
    Anonym (Wtf) skrev 2025-07-06 11:35:35 följande:

Du ORKAR inte starta en egen tråd om ett ämne du vill diskutera? 

Oj.

Ja, exakt. Hade du nån fråga på det? 
  • Anonym (t)
    Ezmeraldah skrev 2025-07-06 11:42:00 följande:
    Ursäkta?

Det är du som skriver att man inte ska svara i gamla trådar utan starta nya och länka till gamla. Jag har aldrig sagt det.

Min fråga är varför du själv inte gör som du skriver att man ska göra. Så du kan sluta anklaga mig för trist attityd för det är du som har den trista attityden och inte jag. 

Det var du som påstod att de som svarar i gamla trådar inte är intresserade av att fortsätta diskussionen. Jag antog att det gällde dig också. Och det verkar ju stämma med tanke på att du inte vill diskutera ämnet utan berätta hur andra ska göra. Trist attityd, verkligen!

Det finns tid och plats att svara i gamla trådar. Tydligen är det illa att påpeka hur att det faktiskt inte brukar ge någon något utan vara ett slöseri för alla inblandade. Ts som i många fall får sina trådar om gammalt smärtsamt uppdraget, de ytterst få som VILL diskutera men som diskuterar med nick som inte finns, de som verkligen beter sig vidrigt mot nick som inte finns etc. 

Jag rekommenderar att läsa om mina inlägg med snällare glasögon på för din ton här mot mig är inte rimlig. Att många drar upp gamla trådar som mer en hobby än riktigt intresse är inget nytt. Troll/reklam är överrepresenterade i att dra upp gamla trådar men deras inlägg kan jag inte bevisa heller för de tas bortDrömmer

• Anonym (Fundersam)
    Ezmeraldah skrev 2025-07-06 10:20:53 följande:
    Han har inte ens brytt sig om att ta bort henne på Facebook?
    Nej. Känns förnedrande. När jag frågar får jag vaga luddiga svar att var en trevlig person han råkade träffa.
  • Vi är två
     'Det är ju SÅ många män som köper sådana tjänster, så varför skulle inte min man göra det? Han passar in i kriteriet ung och rik, och jag kan ju omöjligt hålla koll på honom varenda minut."

Kort svar på din tråd;
    Sök hjälp för din svartsjuka
  • Anonym (Wtf)
    Ezmeraldah skrev 2025-07-06 11:43:24 följande:
    Ja, exakt. Hade du nån fråga på det? 
    Inte alls, är bara förbluffad.
  • Ezmeraldah
    Anonym (t) skrev 2025-07-06 11:56:52 följande:

Det finns tid och plats att svara i gamla trådar. Tydligen är det illa att påpeka hur att det faktiskt inte brukar ge någon något utan vara ett slöseri för alla inblandade. Ts som i många fall får sina trådar om gammalt smärtsamt uppdraget, de ytterst få som VILL diskutera men som diskuterar med nick som inte finns, de som verkligen beter sig vidrigt mot nick som inte finns etc. 

Jag rekommenderar att läsa om mina inlägg med snällare glasögon på för din ton här mot mig är inte rimlig. Att många drar upp gamla trådar som mer en hobby än riktigt intresse är inget nytt. Troll/reklam är överrepresenterade i att dra upp gamla trådar men deras inlägg kan jag inte bevisa heller för de tas bortDrömmer

Jag har inte sagt att det är illa. Det är du som såger det.

Det är du som säger att jag har trist attityd. Du år otrevlig mot mig och inte tvärtom. Min ton är mycket artig med tanke på hur du beter dig mot mig.

Jag tänker verkligen inte lägga tid på att läsa dina gnälliga inlägg en gång till.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Wtf) skrev 2025-07-06 19:34:44 följande:
    Inte alls, är bara förbluffad.
    Okej. Vad är det du tycker är konstigt?
  • Ezmeraldah
    Vi är två skrev 2025-07-06 16:55:22 följande:
     'Det är ju SÅ många män som köper sådana tjänster, så varför skulle inte min man göra det? Han passar in i kriteriet ung och rik, och jag kan ju omöjligt hålla koll på honom varenda minut."

Kort svar på din tråd;
    Sök hjälp för din svartsjuka
    Jättebra lösning på problemet med prostitution! Kvinnor söker hjälp mot svartsjuka så män kan fortstta köpa sex ifred. En av tio män (minst) köper sex. Det är fakta och det har inget med svartsjuka att göra.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Fundersam) skrev 2025-07-06 13:14:19 följande:
    Nej. Känns förnedrande. När jag frågar får jag vaga luddiga svar att var en trevlig person han råkade träffa.
    Det framgår att det var också oskyddat sex och jag har nu gått och testat mig för HIV. Jag skrev först att vi har det bra, men nu är jag så äcklad. Dels beteendet, dels lögnerna.  Kommer inte kunna glömma detta.
Svar på tråden Hur veta om ens sambo köper prostituerad?