• Skeppet

Jag har klarat v. 12 efter 2 MF!

Hej!

För 3 månader sedan undrade jag om jag någonsin skulle kunna få behålla mitt barn i magen. Nu ser det jättebra ut eftersom jag har gått 12 veckor och hade VUL igår - allt var bra. Vill bara skapa lite hopp för andra i samma situation. Jag har aldrig gjort utredning, men har gått till en kinesisk akupunktör 1 gång i veckan. Det tänker jag fortsätta med några måndader till.

Kram Skeppet

• Svar på tråden Jag har klarat v. 12 efter 2 MF!
  • Familj2004

Skeppet

Ber många gånger om ursäkt, ville ju som sagt inte uppröra dig.

• mayamimaya

Hej, vill bara önska lycka till! Har ingen erfarenhet av ivf, för akupunktur hjälpte hela vägen för mig!
    Jag hade "bara" fått ett missfall tidigare men eftersom det inträffade efter år av försök utan resultat tog det mig hårt. När jag vände mig till alternativ medicin löste sig allt för oss. Sitter här med min snart ett åriga dotter och vi planerar för en nr två inom en snar framtid! Det kommer nog att bli besök hos akup. då oxå för det känns som om det är en bra investering.

• 0Smurfis0

Jätte bra att du skriver och uppmuntrar. Jag har också haft 1 mf och ett ma, och just tredje gången man ska till och bli gravid, känns pirrig. Alla säger att 2 missfall är vanligt eller "slump" men tre är ovanligt, och då känner man ju att blir det ett tredje missfall så är jag ovanlig också....så JÄTTE bra m uppmuntran!!!!

..::**~Nu SKA vi bli föräldrar~**::..
  • Civ

Jag ger mig i inte om jag så ska ha 75ma så ska jag ha ett syskon.
    Jag är gravid för 4 gången på ett år...
    Känner mig possitiv!
    Det ska bli ett turår i år, så det så!!!
    Kram Civ

• Malia75

Jag kan rekommendera de som vill prova på akupunktur att leta upp någon via www.akupunkturforbundet.se/. Där får bara utbildade akupunktörer vara medlemmar, alltså kan man vara säker på att det inte är nån skum typ man kommer till.

Men det allra bästa är nog att få någon rekommenderad. Är någon intresserad kan jag rekommendera en akupunktör i Lund.

• salmia

Grattis. Håller tummarna för er.

• MinlillaPuh

Lycka till med denna graviditet.
    ALLA missfall är jobbiga oavsett antal.
    Statistiken säger slump eller annat vid 1-2 missfall med känslomässigt spelar inte antalet någon roll.

Jag har själv haft 7 missfall innan jag fick min som för 13 månader sedan.
    Alla 7 var hemska....

//Maria

• rply

Oh lycka till )= jag har ocå klarat mig till vecka 12 efter två missfall :D
    Hoppas det håller i sig :D
    kram

• almisen

Och jag har oxå klarat mig till efter vecka 12.. Har ett mf och ett ma i ryggsäcken.. Jag började efter mitt ma med att gå på zonterapi även kallas refelxologi. Jag kan varmt rekommendera det flickor!! Det gör ont som fan i början, men det händer grejer i kroppen det lovar jag! Kram alla tappra kämpar där ute..
    Vill bara säga att jag håller med skeppet, det borde inte finnas några mallar 2 missfall är tungt som fan, sådana här trådar behövs så att vi kan stötta varandra och dela med oss av erfarenheter.. Kram igen

• Siggelvira

Tack för att du ger mig hopp! Jag är också gravid efter två missfall och går in i vecka nio idag. Oron för att det inte ska gå denna gången heller finns där hela tiden och då behöver man höra om andra som det gått bra för.

• Cia o krabaten

Grattis!

Ger mig hopp som ska försöka efter 3 mf nu snart

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
  • kaj04

vad skönt att höra att det kan vara "normalt" med 2 mf/ ma o sen få barn igen. har precis mitt andra ma bakom mig o börjar bli orolig att det inte ska bli något syskon till våran kille. har alltid trott att ett mf är en slump, men inte 2. ger mig hopp om att våga prova en tredje gång!Glad

Svar på tråden Jag har klarat v. 12 efter 2 MF!