• Anna Paulita

Lön i England

En lön på 68000 pund per år, hur är det? Bra? Dåligt? Ok?

• Svar på tråden Lön i England
  • humma

Bostad är helt klart lättast om ni kikar hos letting agents på plats!

• Karinski

ily...vart betalar man 4 ound i timmen for dagis i London. Jag bor i ett lite 'samre' omrade och har skulle det anda kosta 60 pund om dagen!!!!

• Anna Paulita
    humma skrev 2007-04-24 20:26:30 följande:
    Bostad är helt klart lättast om ni kikar hos letting agents på plats!
    Ok, tack.
  • ily

Karinski: jag skrev aldrig London... Har en vän som jobbar som dagmamma i Brighton och hon tar £4/timmen.

• Karinski

Ok Ily Jag kande mig lite hoppfull en stund...AAAA! Varfor ar det sa forbannat DYRT!?

• Anna Paulita
    Karinski skrev 2007-04-25 10:45:57 följande:
    Ok Ily Jag kande mig lite hoppfull en stund...AAAA! Varfor ar det sa forbannat DYRT!?
    Förmodligen för att de betalar mindre skatt...;)
  • Turran
    Anna Paulita skrev 2007-04-24 20:02:17 följande:
    Fast jag vet ingenting om England, förutom att det är snordyrt där. Jag vet inte hur deras skatt ligger, var sjukvård kostar (jag har diabetes), vad dagis kostar etc. Jag har varit i London vid ett tillfälle och det jag minns mest är att det är snordyrt.
    Sjukvård och mediciner är gratis. Har du diabetes behöver du ej heller betala för att hämta ut mediciner. Mat och kläder är ungefär lika dyrt/billigt som i Sverige. Det dagis vår dotter går på kostar £53 per dag så det är ju dyrt i jämförelse med Sverige. Förskola är dock gratis på deltid från ca 3 år. Huspriser är höga i bra områden. Kolla www.upmystreet.co.uk för att kolla områden (skriv in postkoden och gå in på "my neighbours". Kolla ofsted rapporter angående dagis och skolor http://www.ofsted.gov.uk/. Lycka till!
  • Nillax