• 1984

-08

Hej =)

Tänkte skapa en tråd här för alla som försöker skaffa barn...
    Min man och jag har försökt få barn i snart 3 år.
    Och nu insåg jag att de blir till och försöka skaffa -08 för tidern för -07 är förbi nu, dvs om bebisarna inte har bråttom och kommer ut för tidigt.
    Vore kul om vi kunde följas åt. Eller vad säger ni?

Jag äter just nu på min tredje pergotime kur.

*kram*

• Svar på tråden -08
  • Little Diamond

Jag hänger gärna på

Vi har försökt i snart 2 år och jag har idag börjat min andra pergokur (enkelkur)

• 1984

Kul att du vill hänga med =)Känns skönt och kunna bolla frågor och funderingar med personer som befinner sig på samma skede i livet när det gäller att skaffa barn =)

• Little Diamond

Jo precis, du och jag är lika gamla också

Äter du också enkelkur eller?

• 1984

Näe, denna gången fick jag en dubbeldos...(Tredje omgången).
    Första kuren var helt okej. Andra började jag få biverkningar och nu tredje med dubbeldos har givit mig ÄNNU mer biverkningar....
    Vet inte det känns lite jobbigt, men vad gör man inte?

• 1984

Ja, de jättekul att vi va ungefär lika gamla =)

• Little Diamond

oki. Tror jag också får dubbel om jag måste ta en tredje. Har nämligen bara fått utskrivet 2 st.
    Själv fick jag biverkningar från första stund...har redan hunnit få biverkningar av den här kuren också, trots enbart 1 tablett än så länge. Men det är som du säger...man har inget större val om man vill bli gravid.

• 1984

Måste du oxå gå på gyn undersökning runt dag 17? Och ta blodprover typ dag 3 och 25?

Det känns som jag inte gör annat än och springer mellan gyn läkaren och provtagningscetralen och lämnar blod.

• Little Diamond

Jo ska till gyn runt dag 17 och göra VUL. Första kuren tog jag enbart blodprov på dag 21. Annars är det ingenting...så jag behöver bara göra 1 sak/cykel liksom.
    Hmm..varför gör du så mycket? Vad kollar dem?

• 1984

Ärligt talat så vet jag inte riktigt va dom kollar upp, vet bara vad dom heter =P

Dag 3, då kollar dom upp i alla fall 8 saker i blodet..
    Och det är:
    S-progestron, S-östradiol, S-FSH, S-LH, S-prolaktin, S-Östradiol känslig, S-Testoseron, S-SHBG.

Och sen runt dag 24 kollar dom upp S-progesteron.

Och så gör jag gyn undersökning runt dag 17.

• Little Diamond

Jises...det var inte lite. De har tagit testosteron prov på mig en gång, men de värdena var normala så sånt ska de nog inte ta mer. Kanske har de kollat de andra sakerna du nämnde på mig också, man vet ju inte riktigt vad de tar när man tar blodprov oftast. De kollade en hel del genom urinprov oxå som jag inte har en aning om riktigt, mer än att de kollade om jag var gravid. Men allt detta gjorde de innan första pergostart.

Du har inte fått någon förklaring varför de kollar allt varje gång?

• 1984

Nä,alltså dom har ju inte hittat nåt fel hos mig =/
    Men dom vill väl ha koll på mig i alla fall... Min man har fått göra spermie prov.. han har gjort ett, men då hade han varit sjuk precis (svår förkylning). Så läkaren ville att han ska göra om ett i juni =O fattar inte varför man måste vänta så himla länge =/

• Little Diamond

Jobbigt, men de vet ju vad de gör. Så man får lita på dem

Nä, allt verkar ta tid....förstår inte heller varför

• 1984

Så imorgon är det min sista dag med pergotime för denna gång... =)
    Hur går det med dina biverkningar?!

• Little Diamond

Skönt
    Sådär...just nu är det lugnt men alldeles nyss rann tårarna för ingenting och jag var kokhet som en bastu. Men bara 3 tabletter kvar nu!
    Hur går det själv då?

• 1984

Hej, nu var det över med pergotime för denna gång....
    Åt mina sista tabletter igår.
    Får bara hoppas att det tar sig denna månad.
    Men usch vad jobbigt det var med alla biverkningar jag fick av tabletterna =/

Vad ska du göra ikväll? Jag hänger nog på msn och här... orkar inte vara social dessutom så är min man på jobbet.

*kram*

• Little Diamond

Jag har min sista tablett att ta imorgon. Sen är det bara att hålla tummarna!
    Har också haft riktigt jobbigt med biverkningarna den här gången, vad har du haft för biverkningar?

Ikväll händer det ingenting i stort sätt. Sambon är på trav med jobbet så jag o vovven är själva. Så kommer också mest sitta framför datorn tror jag..om du vill så kan vi prata via msn, du kan ju skicka över ett privatmeddelande till mig med din adress om du vill o orkar vara så pass social

*kramar*

Svar på tråden -08