Ni med bonusbarn
Jag undrar, ni som har bonusbarn, hur ofta bor dom hos er? Ni får gärna skriva och berätta hur det funkar också. Hur mår barnet/barnen? Vilda? Lugna? osv...
Jag undrar, ni som har bonusbarn, hur ofta bor dom hos er? Ni får gärna skriva och berätta hur det funkar också. Hur mår barnet/barnen? Vilda? Lugna? osv...
Jag har fått bonusbarn när jag träffade min nuvarande fru. De är hos sin pappa varje tisdag och varannan helg. Går jättebra. Nu har vi fått en liten oxå som är 7 mån. Så ibland så är vi själva med honom. De stora killarna är på 7 och 12 år gamla. fast de inte är som mina så känns de som mina, gör ingen skillnad och kommer inte göra det heller när minstingen blir större
Har en 16-årig bonusdotter som bor hos oss mestadels. Bor hos sin mamma när hon vill. Blir väl några dagar i månaden. Förr bodde hon varannanhelg hos min sambo, beroende på att han hade ett sådant jobb som inte fungerade med att ha ett ungt barn hos sig o att han bodde väldigt litet. Sedan utökades det till varannan vecka när vi flyttade till större o nu bor hon nästan enbart hos oss. Fungerar jättebra!
Aaa i den åldern funkar det nog bättre, än när barnen är små. Som min bonusson som är 5 år, han är mer vild än tam. Men han hinner ju aldrig få någon struktur på sin vardag just, så är väl hans sätt att visa att han inte mår bra, att bli utåtagerande. Han har ju inte ordförrådet att kunna kommunicera på det viset han kanske skulle behöva, så antar att det resulterar i att han blir stökig och bråkig.
Tezz - skulle ni inte kunna utöka tiden han är hos er då? Biomamman kanske förstår om ni tar upp att det är för sonens skull o inte för er som ni vill ha det så. Hon måste ju oxå se att han är utåtagerande? Om hon nu anv argumentet att det är stressigare kan ni väl kontra med att hon får två "lugna" veckor sen?
Tezziluringen:
Nu har vi det bra.. men det var svårt i början att komma in i familjen med två trots åldrar. Jag är glad att de bor hos oss så ofta. För det får de bestämma lite själv när de vill vara hos oss eller hos sin pappa. Fast fasta tider är varannan helg.
Min sambo har en dotter som fyller 10 i år! Hon var bara 1 år när vi träffades och hon har alltid varit i stort sett varannan helg hos oss! Avståndet emellan är ganska långt men vi vill ha henne så mycket som möjligt hos oss! Hon brukar vilja komma till oss även när det är lov eller studiedagar!
Med henne funkar det jättebra, det är hennes mamma som i perioder är ganska arg... Men det är väl ett vanligt bekymmer..
när min bonusdotter bodde i samma stad som oss så hade vi henne varannan helg, emn även nån dag sporadiskt om mamman inte var hemma. Men sen dom flyttat till gtb så är hon hos oss ca 2grr per år. Vilket vi båda tycker är jättetrist !
Jag har två bonusar en på 8 o en på 10 år. De bor växelvis. Funkar för det mesta kanonbra. Klart vi har problem precis som i kärnfamiljer. Vi gör det bästa av det. Älskar barnen jättemycket och är inte intresserad av biologiska barn. Men alla människor och situationer är olika, försöker respektera andra som inte tycker som jag.
Jag har två bonusar, 7 och 5 år. Vi hämtar dem varje torsdag efter skola/dagis och så lämnar vi dem fredag morgon. Sedan är de hos oss 3 helger av 5 (fre em-sön kväll). Tidigare hade vi fler vardagar men det funkar inte så bra nu eftersom det är för långt avstånd mellan oss och barnens mamma där de går i skola.
Barnen verkar må bra. Ibland är det lite oroligt runt överlämningarna, speciellt den lilla verkar tycka att det är jobbigt. Men barnen är underbara, de är lugna och oftast glada.
jag har bonusbarn som bor hemma under samma tak hela tiden mitt eget barn får vara hos sin pappa varannan vecka...pga att deras riktiga mamma inte är vid livet...
Min mans dotter är endats os oss helge roch lov. De har flyttet 9 mil bort så dte finns inte mkt annat val =( så har dte varit sen hon var 3-4 år. Hon är supermysig och lugn tjej som funkar bra med våra barn och vi funkatr också bra tavck och lov!! hon blir tonåring nästa år, får väl se om relationen ändras då men dte får vi hoppas på att dte inte gör.