• Tezziluringen

Ni med bonusbarn

Jag undrar, ni som har bonusbarn, hur ofta bor dom hos er? Ni får gärna skriva och berätta hur det funkar också. Hur mår barnet/barnen? Vilda? Lugna? osv...

• Svar på tråden Ni med bonusbarn
  • Sussannek

Röstade på annat.
    Vi har grabbarna boende hos oss. (sedan 5 år)
    De åker till sin mamma varrannan helg (när det funkar).

Det är jätteskönt att de bor hos oss.
    De är mycket lugnare nu och har fått en struktur i livet de inte hadde innan.
    Många av de problem de drogs med när de bodde hos sin mamma, försvann när de flyttade till oss.

• Tezziluringen
    Sussannek skrev 2007-04-29 07:40:45 följande:
    Röstade på annat.Vi har grabbarna boende hos oss. (sedan 5 år)De åker till sin mamma varrannan helg (när det funkar).Det är jätteskönt att de bor hos oss.De är mycket lugnare nu och har fått en struktur i livet de inte hadde innan.Många av de problem de drogs med när de bodde hos sin mamma, försvann när de flyttade till oss.
    Aaa, vad klantigt av mig att glömma det alternativet! Själv har jag en bonusson som bor varannan vecka, men han är mer vild än tam om man säger så. Vill helst inte att han ska behöva fara så här fram och tillbaka, men varken jag eller pappan verkar ha något att säga till om, mamman lyssnar inte på det örat. Bara tänker på sitt eget bästa vilket verkligen är skit tråkigt! För i slutändan mår ju ingen bra när pojken håller på som han gör, vilket han naturligtvis inte rår för. Blir så irriterad på föräldrar som inte sätter sina barn i första hand i alla situationer. (Nu skriver jag detta med risk för att bli påhoppad av någon, eftersom det alltid tycks vara någon "vänlig" själ här på FL som vill tracka ner på ens åsikter och tankar)
  • Tezziluringen

SOM SAGT skriv gärna en rad och berätta hur det fungerar för er, är nyfiken på om fler har det som vi och vad man kan göra åt situationen. Tips och råd tages tacksamt emot!

• Kaktus33

vi har alltid bonusbarnen hemma det är iof mina barn så det blir makens bonusbarn men dom bor heltid hon oss eftersom pappan till dom inte är intresserad.

• basio

Svarade annat. Min bonusdotter bor hos oss på heltid. Hon träffar sin mamma vid jul och några veckor under sommaren, annars är hon alltid hos oss. Det funkar bra för oss, hon har lugnat ner sig sedan det blev så här och känner verkligen att hon har ett hem där hon hör hemma. Sedan saknar hon givetvis sin mamma något enormt, men mamman är tyvärr inte så intresserad av att ha sin dotter hos sig.

• pr32

Min bonusdotter som snart är 6 år har bott hos oss på heltid sen hon va 2 år, funkar kanon!!

~¨~¨~om musik är kärlek, så spela!~¨~¨~
  • Therese33

Min bonusdotter bor hos oss i en månad, sedan hos sin biomamma i en månad... Funkar bättre än varannan vecka

• Tezziluringen
    Therese33 skrev 2007-05-03 08:41:44 följande:
    Min bonusdotter bor hos oss i en månad, sedan hos sin biomamma i en månad... Funkar bättre än varannan vecka
    Oj, det var långa perioder på vardera stället. Jag (och min sambo) skulle vilja att hans son bodde hos oss 2 veckor åt gången, istället för en, för att han ska hinna landa och känna sig mer hemma och bli lite lugnare. Men dessvärre håller inte hans biomamma med, för hon tycker det blir stressigare för henne av någon anledning?! Antagligen så är det väl så att hon tycker det blir JOBBIGARE :-P
    Tjatar din bonusdotter mkt efter sin mamma eller så när hon är hos er? Hur gammal är hon förresten?
  • Garry

Min bonusdotter bor hos hemma varannan vecka och jag kan nästan hålla med om att det skulle vara bättre med två veckor i taget på varje ställe. Det tar några dagar innan man är i harmoni med varandra och då ska hon helt plötsligt tillbaka till mamman. Eller om det varit mycket konflikter (hon är i förpuberteten) en vecka så hinner man inte alltid reda ut det förrän hon ska till sin mamma igen.. Det är lite tråkigt..

• Tezziluringen
    Garry skrev 2007-05-04 22:22:56 följande:
    Min bonusdotter bor hos hemma varannan vecka och jag kan nästan hålla med om att det skulle vara bättre med två veckor i taget på varje ställe. Det tar några dagar innan man är i harmoni med varandra och då ska hon helt plötsligt tillbaka till mamman. Eller om det varit mycket konflikter (hon är i förpuberteten) en vecka så hinner man inte alltid reda ut det förrän hon ska till sin mamma igen.. Det är lite tråkigt..
    Jag håller med.. det tar som sagt några dagar innan alla kommit in i vardagen och rutinerna, och då är det helt plötsligt dags för barnet att åka igen. Man kan ju tänka sig själv oxå hur jobbigt det skulle vara att behöva bo i kapsäck och byta boende en gång i veckan. Inte konsigt att de barn som är stökiga reagerar som de gör, dom måste ju känna sig väldigt stressade.
Svar på tråden Ni med bonusbarn