Ni med bonusbarn
Jag undrar, ni som har bonusbarn, hur ofta bor dom hos er? Ni får gärna skriva och berätta hur det funkar också. Hur mår barnet/barnen? Vilda? Lugna? osv...
Jag undrar, ni som har bonusbarn, hur ofta bor dom hos er? Ni får gärna skriva och berätta hur det funkar också. Hur mår barnet/barnen? Vilda? Lugna? osv...
Röstade på annat.
Vi har grabbarna boende hos oss. (sedan 5 år)
De åker till sin mamma varrannan helg (när det funkar).
Det är jätteskönt att de bor hos oss.
De är mycket lugnare nu och har fått en struktur i livet de inte hadde innan.
Många av de problem de drogs med när de bodde hos sin mamma, försvann när de flyttade till oss.
SOM SAGT skriv gärna en rad och berätta hur det fungerar för er, är nyfiken på om fler har det som vi och vad man kan göra åt situationen. Tips och råd tages tacksamt emot!
vi har alltid bonusbarnen hemma det är iof mina barn så det blir makens bonusbarn men dom bor heltid hon oss eftersom pappan till dom inte är intresserad.
Svarade annat. Min bonusdotter bor hos oss på heltid. Hon träffar sin mamma vid jul och några veckor under sommaren, annars är hon alltid hos oss. Det funkar bra för oss, hon har lugnat ner sig sedan det blev så här och känner verkligen att hon har ett hem där hon hör hemma. Sedan saknar hon givetvis sin mamma något enormt, men mamman är tyvärr inte så intresserad av att ha sin dotter hos sig.
Min bonusdotter som snart är 6 år har bott hos oss på heltid sen hon va 2 år, funkar kanon!!
Min bonusdotter bor hos oss i en månad, sedan hos sin biomamma i en månad... Funkar bättre än varannan vecka
Min bonusdotter bor hos hemma varannan vecka och jag kan nästan hålla med om att det skulle vara bättre med två veckor i taget på varje ställe. Det tar några dagar innan man är i harmoni med varandra och då ska hon helt plötsligt tillbaka till mamman. Eller om det varit mycket konflikter (hon är i förpuberteten) en vecka så hinner man inte alltid reda ut det förrän hon ska till sin mamma igen.. Det är lite tråkigt..