• milkit

Hur ser du på ditt/dina bonusbarn?

Öppna kort nu alla bonusföräldrar! Vad tycker ni om bonusbarnen??

Har själv en bonus son som jag avgudar! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-02 16:13:05:
    Ni som ser era bonusar som en börda lr varken eller! Skriv gärna och hjälp oss andra att förstå!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ser du på ditt/dina bonusbarn?
  • milkit

pr32:
    Därav omröstningen! Var bara tvungen att se det med egna ögon.. tårfyllda ögon.. ryser när jag ser att fol kryssat börda.!
    förlåt att jag missat ditt alternativ!

• pr32
    milkit skrev 2007-05-02 15:59:31 följande:
    pr32: Därav omröstningen! Var bara tvungen att se det med egna ögon.. tårfyllda ögon.. ryser när jag ser att fol kryssat börda.!förlåt att jag missat ditt alternativ!
    Ja visst är det tragiskt.

Ingen fara, jag skrev ju själv så.
    ~¨~¨~om musik är kärlek, så spela!~¨~¨~
  • ebben

milkit-ja o ävenom de inte ses som BÖRDA så är ju "varken eller" inte nåt riktigt trevligt alternativ heller....."Skulle kvitta om de fanns eller ej",liksom........
    Rysa.

• ebben

milkit-ja o ävenom de inte ses som BÖRDA så är ju "varken eller" inte nåt riktigt trevligt alternativ heller....."Skulle kvitta om de fanns eller ej",liksom........
    Rysa.

• minrasmus

Väldans bra bonus . Skulle inte vilja va tillsammans med någon om jag såg denns barn som en börda. Inte rätt mot barnet.

• milkit

ebben: verkligen inte.. håller med..lika tragiskt alternativ...

• milkit

minrasmus:
    Nä, förstår inte dom som är det.! Och som bioförälder då..hur kan man vara med någon som ser ens barn som en börda?

• Kazz4

För mig betyder varken eller att han inte e som en "bonus" så utan han e ju lika mycket familj som alla andra!!!!!! Han e ju min oavsett om jag fött han eller inte, men han e ju både sin mammas och sin pappas också förstås..... men har ju varit med sen han var 2 och nu fyller han 9.

• R Mutt

Jag kan inte heller fatta vad som är så fel med "varken eller".

Jag har inte en så naiv och rosenskimrande syn på föräldraskapet att jag tycker att mina barn är enbart som sockerströssel i mitt liv. Varken mina biologiska eller sambons.

Jag tycker inte det är en "bonus" att bli väckt tusen gånger per natt av min bebis, att byta kissiga lakan eller torka spyor efter magsjuka barn. Det tycker jag är en börda.

Skitkul för er som får kickar av sånt, men sitt inte och säg att det är "tragiskt" att alla andra inte går igång på det.

Jag älskar alla mina barn men visst f*n är de en börda ibland. Betyder inte att jag vill vara utan dem för det.

• Ess

Varför förfasa sig över att dom är en börda, det behöver inte betyda att det är barnen personligen utan hela situationen som är bördan. Nu efter några år så vet man hur det är och jag skulle aldrig vilja släppa in en man med barn i mitt liv igen.

• Anna H

Egentligen hade jag velat rösta både och! Men av de alternativ som fanns lutade det mest åt bonus. Dottern är bara bonus, hon är en av de finaste människor jag känner. Sonen älskar jag även om han orsakar konflikter nästan dagligen. Det var mycket lättare när han var barn - han är 20 nu och har bott hos oss i 7 år med sporadisk kontakt med mamman. Dottern bor hos sin mamma men vi har ganska regelbunden kontakt.

• lenlag

Ser mina bonusbarn som en gåva Månar lika mycket om dem som pappan (min sambo).

Har lite svårt att förstå att man kan se dem som en börda. Barnen fanns ju där från dag ett då man träffade sin partner. Så det var väl ingen överraskning att det blev barn med på köpet, det visste man ju om när man gav sig in i förhållandet. Och hade det inte passat så hade jag ju fått släppa killen.

Svar på tråden Hur ser du på ditt/dina bonusbarn?